Новости. Довідка Головного управління промисловості, транспорту і зв’язку про роботу автомобільного транспорту загального користування Харківської області

Офіційний сайт Харківської обласної державної адміністрації, 25.06.2010.

Автоперевізники всіх форм власності за 5 місяців 2010 року забезпечили потреби населення та народного господарства області у пасажирських перевезеннях, в т.ч. до колективних садів та городів організованих відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 29.03.05 №115 «Про організацію перевезень населення на садово-городні ділянки».

За 5 місяців поточного року автомобільним транспортом загального користування перевезено 62,2 млн. пас. або 93,8 % до відповідного періоду минулого року (графік №1).

Перевезення пасажирів в Харківській області виконувалися на 831 автобусному, у тому числі: на 290 міських маршрутах, на 383 приміських маршрутах, на 158 міжміських маршрутах (графік №2 та №3). Протягом минулого року відкрито 4 нові автобусні маршрути, з них 3 приміські (Лозова – Олександрівка (Близнюківського району), Південний – Харків, Федірці – Харків) та 1 міжміський (Кегичівка – Харків через Вовківку).

На зазначених маршрутах працює 2331 автобус проти 2167 за відповідний період минулого року (107,5 %), в т.ч. на міських маршрутах – 1423 автобуса проти 1269 (112,1 %), на приміських маршрутах – 641 автобус проти 651 (98,5 %), на міжміських маршрутах – 267 автобусів проти 247 (108,1 %) (графік №4). З 2331 автобуса: малої місткості – 1449, середньої місткості – 708, великої місткості – 172, надвеликої місткості – 2 (графіки №5 та №6).

За 5 місяців 2010 року на автобусних маршрутах виконано 1361,1 тис. рейсів проти 1631,8 тис. рейсів за відповідний період минулого року (83 %), в тому числі на міських – 558,0 тис. рейсів проти 623,5 тис. рейсів (89,5 %), приміських – 737,9 тис. рейсів проти 917,7 тис. рейсів (80,4 %), міжміських – 65,2 тис. рейсів проти 90,6 тис. рейсів (71,9 %) (графік №7).

Автобусним сполученням охоплено 1622 населених пунктів області із 1761, або 93 %. Усі населені пункти області, дороги до яких відповідають нормам щодо організації регулярного автобусного сполучення, охоплені автобусним сполученням.

На території Харківської області експлуатується 9614,2 км автомобільних доріг загального користування, 7126,94 км вулиць населених пунктів, в тому числі у м. Харкові – 1814,21 км.

На сьогоднішній день, більшість вулиць міст, що суміщаються з автомобільними дорогами загального користування, мають недостатню ширину, особливо в зонах історичних центрів, де за умовами сформованої забудови неможливо їхнє розширення, технічні та експлуатаційні параметри, здебільшого не відповідають рівню транспортного завантаження. Значною проблемою для цих населених пунктів є недостатня кількість транспортних розв'язок у різних рівнях, шляхопроводів на перетинанні із залізницями та магістральними вулицями, пішохідних переходів у різних рівнях. Недостатньо використовуються також і можливості підвищення пропускної здатності доріг за рахунок удосконалення організації дорожнього руху та впровадження автоматизованих систем управління транспортними потоками. Крім того, велике занепокоєння викликає стан існуючих шляхопроводів та залізничних переїздів.

На фінансування автомобільних доріг загального користування в останні роки у Державному бюджеті передбачається не більше 80% від обсягів, які визначені відповідно до Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України”.

Незадовільне фінансування дорожньої галузі негативно впливає на транспортно-експлуатаційний стан доріг. Технічний стан вулично-дорожньої мережі міст та інших населених пунктів в цілому незадовільний через значні руйнування дорожнього покриття, а більшість з відомчих автомобільних доріг та вулиць сільських населених пунктів знаходиться у стані повної руйнації.

Найбільш гостро ці проблеми постають на автомобільних дорогах та вулицях, по яких проходять автобусні маршрути загального користування.

Усе це обумовлює зниження безпеки дорожнього руху, збільшення вартості перевезень, зниження ефективності роботи як транзитного, так і місцевого автотранспорту, нанесення прямого збитку державі і населеному пункту, погіршення екологічного стану.

На сьогоднішній день темпи оновлення рухомого складу значно знизилися. На ринку транспортних послуг за минулий рік зареєстровано лише 74 нових автобусів різної місткості, оновлення склало лише 3 %, у поточному році – 17 автобусів (графік №8).

На автобусних маршрутах деяких районів вже давно назріла потреба збільшення місткості рухомого складу або його кількості, а подекуди – повної заміни у зв’язку із повним відпрацюванням амортизаційного терміну. Разом з тим, автоперевізниками дієві заходи з цього приводу не вживаються. Як показують перевірки, якість перевезень ще не відповідає вимогам часу та чинного законодавства. Це стосується Кегичівського району (маршрути Кегичівка (АС) – Чапаєве, Кегичівка (АС) – Парасковія, перевізник ФОП Момонт), Богодухівського району (приміські маршрути, що обслуговує ВАТ «Богодухівське АТП, міські маршрути Мусійки – АС Богодухів - вул. Комарова та вул. Катукова – АС Богодухів - вул. Комарова, перевізник ФОП Дубонос), Вовчанського району (маршрути, що обслуговує ФОП Українець Л.І.), Дергачівського району (маршрути Харків - Слатіне, Харків - Прудянка, Харків - Козача Лопань, перевізник ВАТ «Восток»), Лозівського району (маршрут Лозова – Харків, перевізник «Лозівське АТП 16309»), Первомайський (усі приміські маршрути), Краснокутський (маршрут Харків – Краснокутськ, що обслуговують фізичні особи - підприємці).

Окремими перевізниками не вживаються вичерпні заходи щодо забезпечення перевезень населення відповідно до чинного законодавства.

Як показує аналіз стану перевезень пасажирів по районах області, зниження обсягів відбулося там, де автоперевізники погіршили якість роботи, допускаючи зриви рейсів на маршрутах. Так, зниження обсягів перевезених пасажирів відбулося у Богодухівському, Борівському, Великобурлуцькому, Вовчанському, Кегичівському, Краснокутському, Куп’янському, Печенізькому районах (графік №9). Зриви рейсів, здебільшого, допускають перевізники, які мають у своєму користуванні застарілий рухомий склад, що часто виходить з ладу. Перевірками контролюючої служби транспортної інспекції також встановлено, що причина зниження обсягів криється в штучному заниженні доходів, а отже обсягів перевезень, шляхом невидачі квитків пасажирам. Внаслідок чого зменшується величина податків до бюджетів усіх рівнів. Якщо у минулому році такий стан був як виняток з правил, то в поточному – це явище стало масовим.

Разом з тим, обсяги перевезень пасажирів у Балаклійському, Барвінківському, Близнюківському, Зміївському, Дергачівському, Зачепилівському, Золочівському, Ізюмському, Красноградському та Лозівському районах за 5 місяців поточного року збільшилися (графік №10 та 11).

На цей час склалася складна ситуація навколо найбільших пасажиротвірних (пасажиропоглинальних) місць у м. Харкові – станцій метрополітену «Холодна Гора», «Проспект Гагаріна», «Героїв Праці», «Ак. Барабашова». Вже давно назріла потреба у будівництві автостанцій у цих місцях. Наприклад, від касово-диспетчерського пункту "Холодна Гора" відправляються автобуси 34 маршрутів, на яких щоденно виконується 891 рейс. Відправлення такої кількості рейсів за нормативами повинне здійснюватися з автостанції з 20 платформами.

Однією із значних проблем на автомобільному транспорті залишається перевезення пільгових категорій громадян в умовах обмеженого фінансування.

Мінімальна потреба на відшкодування втрат доходів від перевезення громадян пільгових категорій, кількість яких в Харківській області налічується 746 тис чол., метрополітеном, міським електричним транспортом, залізничним транспортом та автотранспортом у 2010 році складає в цілому 425,15 млн. грн., в тому числі: по Південній залізниці в межах Харківської області – 41,2 млн. грн., по автомобільному транспорту – 77,29 млн. грн., по метрополітену – 95,36 млн. грн., по міськелектротранспорту – 211,3 млн. грн.

Державним бюджетом України на 2010 рік Харківській області на компенсацію втрат доходів перевізників за пільговий проїзд окремих категорій громадян всіма видами транспорту передбачена субвенція в сумі 66,01 млн. грн. (або 15,5 % від мінімально необхідного рівня).

Кошти зазначеної субвенції розподілені між видами транспорту на принципах прозорості та справедливості – відповідно до питомої ваги кожного виду транспорту у загальному обсязі втрат доходів за попередній рік, згідно з обсягами перевезень пільгової категорії громадян. Так, залізничному транспорту на 2010 рік передбачено 9,4 млн. грн., автомобільному – 11,42 млн. грн., метрополітену – 21,63 млн. грн., міськелектротранспорту – 23,56 млн. грн.

Законодавство України передбачає надзвичайно широке коло надання пільг з оплати спожитих транспортних послуг багатьом категоріям громадян. Нормативно-правові акти з цих питань приймалися подекуди без урахування змін, що відбувалися в суспільстві, і нових соціально-економічних реалій. Внаслідок цього окремі соціальні програми часто не узгоджені між собою, має місце їх дублювання, постійно існує дефіцит фінансових ресурсів для забезпечення пільг. Через відсутність достатніх бюджетних ресурсів витрати на надання неоплачених пільг та субсидій перекладаються на підприємства, які надають послуги, що робить їх фінансово-економічну діяльність збитковою. В даний час керівництвом країни розглядається питання щодо введення адресної грошової допомоги замість субвенції перевізникам. Заміна пільг, як форми соціального захисту населення, на адресну грошову допомогу забезпечить реалізацію конституційного права кожного громадянина на соціальний захист, створить економічні і соціальні передумови для підтримки незахищених верств населення.

Заступник начальника Головного
управління промисловості, транспорту і зв’язку
С.Дульфан

URL оригинала: http://kharkivoda.gov.ua/uk/document/view/id/1015/
Разделы по теме:
Рубрики:   Автобус

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.