Новости. Комісійний огляд: Налагодити мости порозуміння

Газета "Южная магистраль", 06.10.2018.

В регіональній філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» позапланово оглянули автодорожні шляхопроводи

З метою запобігання аварійних ситуацій в осінньо-зимовий період залізничники у місячний термін, з 23 серпня по 19 вересня, оглянули всі 22 мости, що знаходяться на балансі дистанцій колій. І, що найважливіше, разом із представниками Укравтодору та міських громад проінспектували також 81 міст інших власників.

Шляхопроводи-безпритульники

Трапляється так, що внаслідок реорганізацій, ліквідацій та злиття підприємств власник моста губиться, і шляхопровід формально стає нічиїм та багато років стоїть без жодного ремонту. Таких «безпритульників» у межах пролягання Південної 5 — у Харківській та Сумській областях. Найбільш проблемним за результатами огляду визнаний гостродефектний аварійний міст у м. Балаклія. Наразі він недіючий, проте продовжує руйнуватися, бетон відвалюється на колії, створюючи небезпеку для руху поїздів та людей, які проходять під ним. Колійники Ізюмської дистанції приділяють цьому шляхопроводу підвищену увагу, своєчасно оглядають та прибирають колії поблизу, але проблему спроможний вирішити лише демонтаж небезпечної споруди. У цьому під час огляду на власні очі переконалися представники Балаклійської міськради, однак взяти міст на баланс міста та виділити бюджетні кошти на роботи не поспішають. На жаль, залізничникам у такій ситуації лишається лише писати листи-прохання до органів місцевої влади — інших засобів впливу наразі немає.

Пишіть листи

Загальні проблеми всіх оглянутих шляхопроводів — руйнування бетону прогонових споруд та опор, що подекуди призводить до корозії конструкційної арматури. Особливо страждають більш тонкі тротуари — наприклад, в районі з. п. Хвилинка фрагменти пішохідного моста провалилися на колії. Не в останню чергу у цьому винні піщано-сольові суміші, що їми посипають мости взимку. Так, дійсно, сіль підтоплює сніг, і пісок тримається краще, але та ж сама сіль роз’їдає бетон. На автомобільних шляхах це менш помітно, бо там плити набагато товстіші, а от пішоходи ризикують навесні знайти великі ями на тротуарі. Гостро актуальною проблемою залишається всюдисущий вандалізм. У Сумах на «нічийому» мості металеві огорожі позбивали, аби здати на лом, і знову ж таки все, що можуть зробити «південівці», — писати заяви до місцевої прокуратури та органів влади. Але все ж ситуація з мостами, що перебувають на балансі Укравтодору та громад, у порівнянні з «безпритульниками» дещо краща: якщо є до кого звертатися, то й відгук отримати простіше. У цілком задовільному стані, наприклад, шляхопроводи на дільницях Рубанка—Блотниця, Ромни— Засулля, поблизу ст. Огульці тощо. Єдиним же мостом, по якому комісія не виявила жодних дефектів, став новий, побудований 2017 року, міст на території Смородинської дистанції колії. Таким чином, безпека руху багато у чому залежить від самих міських та сільських рад. Яскравим прикладом плідної співпраці залізничників і органів влади є пішохідний міст у Прилуках, побудований 2005 року. Місцеві мешканці дуже потребували цього моста, тож усі документи та узгодження отримано у найкоротший термін, і за підсумками комісії споруда наразі перебуває у гарному стані.

Майстер-клас від колійників

До мостів, що їми опікуються дистанції колій, претензій набагато менше, адже залізничники чітко дотримуються системного підходу: раз на місяць — огляд дефектних мостів, раз на 3 міс. — всіх інших, раз на 5 років — огляд фахівцями Харківського центру діагностики (колишня мостовипробувальна станція), за графіком проводять планові ремонти та негайно ліквідують усі несправності, що можуть вплинути на безпеку руху. Це стосується навіть тих мостів, що мають дефекти конструкції: Данилівський автодорожній шляхопровід, зокрема, побудований таким чином, що навісний пристрій виходить за опору і тримається за рахунок додаткового кріплення. Працівники Харківської дистанції колії жодним чином не можуть ліквідувати цей дефект, але роблять усе можливе, аби забезпечити безпеку руху автотранспорту та пішоходів.

Надія ШАРАФУТДІНОВА, «Південна магістраль» № 38 (9767), 6—12 жовтня 2018 р. Фото з архіву служби П Міст 775 км — найстаріший на балансі Південної Міст на під’їзді до аеропорту з боку м. Київ (р-н з. п. Хвилинка)

URL оригинала: http://dprof-pz.com.ua/engine/download.php?id=503
Разделы по теме:
Рубрики:   ЖД транспорт, Город и область
Улицы и площади:   Данилівський шляхопровід

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.