Новости. Робкорівський рейд: Справна колія - ритмічний рух
Газета "Харківський електротранспорт", 17.09.1974.
Трамвай — основний вид міського транспорту в індустріальному Харкові. Важливу роль в його нормальній і безперебійній роботі повинна відігравати служба шляху.
Однак, наші шляховики не завжди забезпечують ритмічний рух трамвая на його багатокілометрових трасах.
Особливо підводили шляховики трамвайників нинішнім літом. З їх прямої вини за вісім місяців цього року у лінії був 61 схід вагонів з затримками руху від 15 хвилин до однієї години. А це порушувало регулярність руху В цілому по місту, сприяло багатьом дорожно - транспортним пригодам, негативно відбивалось на виконанні фінансового плану.
Найхарактерніші причини численних сходів трамвая з вини шляховиків — це несправні пересічення та перехрестя, стрілочні переводи, поширення колії тощо. При неодноразовому аналізі сходів вагонів з'ясовувалось, що дані вузли і спецчастини в основному були пригодні для експлуатації. Вони лише потребували незначний ремонт чи профілактику.
Назвемо місце, де сходи трамваїв з одних і тих же причин відбувалися неодноразово. Це вул. Шевченка, Байрона, Кривомазова, Льва Толстого, 603-й мікрорайон, станції «Павлівка», «Монтажник» та інші дільниці.
Усі ці факти не можуть не насторожувати колектив нашого управління, особливо зараз, коли повним ходом йде підготовка до роботи в осінньо-зимовий період.
Редакція газети разом з відділом головного ревізора, підключивши водіїв усіх трьох депо, провела рейд-перевірку у службі шляху.
Слово руховикам—господарям лінії.
Водій 5-го маршруту Т. ЯКОВЕНКО: «На цьому маршруті працюю близько двох років. Наш трамвайний профіль в основному зараз непоганий. Однак, є й небезпечні місця, де при кожному турі можна чекати «сюрпризів». На зупинці «Селище Артема» та на вул. Прикордонній систематично виходять з ладу електричні стрілки. Але найстрашніше, коли проїжджаєш залізничне перехрестя перед Юмтівським шляхопроводом. Навіть при мінімальній швидкості тут трамвай хитається в усі боки, гляди, так і вискочиш з колії».
Ми негайно відвідали це місце. Побачили трьох-чотирьох шляховиків, які розчищали колію. Був тут і майстер 2-ї дистанції А. Баклицький, який підтвердив, що переїзд в край аварійному стані, і, що вночі обов’язково провадитимуть ремонтні роботи. Але й через два—три дні ще можна було спостерігати, що. це аварійне місце не відремонтоване.
Водій 16-го маршруту О. АБДУЛЛА: «Є й на нашому маршруті дільниці, що загрожують безпеці руху. Значне поширення колії від зупинки «Автовокзал» до вул. Кірова. Тут небезпечно розвинути допускну швидкість, навіть, коли їдеш із запізненням. А найдошкульніше місце — крива при під'їзді до зупинки «Левада». Тут сильна просадка. При швидкості 5—7 км і то можна злетіти з рейок».
О. ЛЕНДЯШОВА, водій маршруту «А», Л. БУРЕНКО, водій «сімки»: «Сильно гойдає вагон у кривій біля Центрального універмагу, систематично не працюють електрострілки на вул. Маяковського та Першої Кінної Армії, періодично — на Урицького».
О. БЕРЕЖНА (2-й маршрут) відповіла, що надто гойдає та кидає вагон на п'ятисотметровій дільниці між 601 та 602-м мікрорайонами.
Водій 27-го маршруту (Комінтернівське депо) М. ПОНОМАРЕНКО повідомив, що неможливо вести вагон на дільниці вул. Кірова — Колгоспний ринок. Тут дуже розбиті жолоби рейок з феніксами. Його слова підтримали і водії «п'ятірки». Були скарги руховиків на незадовільний стан трамвайних колій і на інших маршрутах.
Далі — розмови з працівниками служби шляху, зокрема, з керівниками дистанцій та з інженерно - технічним персоналом. Ми передали їм претензії водіїв й поцікавились, як проходить підготовка до зими. Із слів головного інженера 1-ї дистанції В. Савельчева стало зрозуміло, що це важливе питання пущено на самоплив. План оргтехзаходів відсутній, заготівля необхідних матеріалів та запчастин ведеться повільно. Правда, за його словами, спецодягом та технічною сіллю дистанція забезпечена.
На запитання, в якому стані зараз трамвайні колії важкого профілю, він відповів, що все в повному порядку. Холодно- горський міст, спуск та підйом пройдено середнім ремонтом, частково відремонтовані аварійні місця по вул. Пушкінській, Свердлова. І все ж таки турбує Холодна гора. Працівники відділу головного ревізора на протязі останніх півтора місяців тричі робили ретельну перевірку лінії, виявивши недопустимі відхилення від норм правил технічної експлуатації. Таких місць тут нараховано аж 10. Кожного разу про це сповіщалось як керівництву дистанції, так і начальнику служби шляху, але заходів і досі не вжито. Просто товариші забули, що з холодногорською дільницею жартувати не можна.
Не кращі справи і на Нетеченській гірці, і на Балашовському та Корсиковському шляхопроводах. Тут теж значні розширення колії. Правда, керівництво 2-ї дистанції чистосердечне признало ці дефекти і зобов'язується в найкоротший строк ліквідувати їх.
3-й дистанції також не слід заспокоюватись, бо у них не все гаразд. Не повністю ліквідовані аварійні місця на дільниці Жовтневе депо — Новожаново. Скільки було скарг від водіїв на Кривомазівський вузол! Справа доходила до того, що служба руху хотіла закрити тут рух трамваїв. І знову зроблено лише частину діла — криву до Новоселівки, а по прямій спецчастини скоро розсипляться.
Літній період — найсприятливіша пора для шляховиків — вже закінчилася, а запланованим роботам ще не видно кінця. Ніхто не міг конкретно сказати, на скільки процентів вже виконано шляхових робіт різного виду. Шляховики посилаються на погане постачання рейками та спецчастинами з боку МЗС, на погане забезпечення машинами й технікою з боку служби механізації. Зауваження справедливі. Але й у себе треба бути справжніми господарями, наполегливими і вимогливими. Ось маленький приклад. Головний інженер першої дистанції В. Савельчев бідкався, що їм доставляють напівбраковані стрілочні переводи з Донецька. Напевне, так і було. Але куди дивився експедитор служби шляху, висококваліфікований спеціаліст тов. В. Шарапа? Навіщо доставляв брак?
Те, що не вистачає дрібних деталей і запасних частин — деяка вина і майстерень служби шляху. Їх роботу давно треба підняти на більш високий рівень.
Безумовно, є причини, що гальмують роботу шляховиків, які не залежать від них. Наприклад, вже кілька років підряд служба шляху не одержує ніякого інструменту. Шляхові робітники, слюсарі, електрики, бензорізальники користуються старим, примітивним.
Не створюється нормальних умов і для роботи взимку. До недавнього часу кожна бригада шляховиків на своїй дільниці мала свої спеціальні приміщення в тій чи іншій частині міста, де зберігала інструмент, запчастини, переодягалася. Зараз за наказом по управлінню такі приміщення частково ліквідовані, особливо, на дільниці першої дистанції. Можливо, вони мали не естетичний вигляд, але такі приміщення все одно потрібні для шляховиків. Це питання потребує вирішення.
Можна й далі наводити факти, з’ясовувати причини неякісної роботи служби шляху. Але водіїв це не цікавить. Трамвайники повинні бачити перед собою безпечну колію і, особливо, взимку, коли по- годні умови значно ускладнюють їх роботу.
Надворі зараз ще теплі, погожі дні, і при активній співдружності з іншими службами ХТТУ, зокрема, з енергослужбою, МЗС, шляховики ще мають реальну можливість і зобов'язані ліквідувати усі недоліки, привести трамвайні лінії в належний стан.
У рейді взяли участь: водій 5-го маршруту Л. ВОЛОСЮК, водії 5-го маршруту Р. АЛЬОХІНА та Г. ТРУФАНОВА, водій 24-го маршруту Г. ГРИГОРЕНКО, старший інженер відділу головного ревізора В. ПРИЗ, кореспондент газети В. БІБЛИК.
17 вересня 1974 р., стор. 3.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Трамвай |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.