Новости. Розширення вулиці Весніна у Харкові: чому жителі проти реконструкції трамвайної колії

Суспільне UA, 26.05.2021.

Харків'янка Марина Кірова майже щодня користується трамваєм №26. Від початкової зупинки, Південно-Східної в Індустріальному районі, до вулиці Пушкінської жінка дістається роботи за півтори години. У середньому чекає на трамвай 10-15 хвилин, ввечері — до 30 хвилин. Цей маршрут пасажирка вважає зручним і побоюється, що з демонтажем однієї з двох колій на Журавлівському узвозі збільшаться інтервали.

Трамвай №26 з'єднує Індустріальний район з парком Горького і є одним з найдовших у Харкові маршрутом — близько 50 км.

"26-й підходить для роботи. Без нього не знаю, як добиратися. Маршрутка №233 ходить, але вона ходить на Салтівку. А звідти — ще на одному автобусі. На якому, не знаю", — говорить Марина.

Фото 1

18 квітня на сайті Харківської міськради з'явилася петиція: "Не допустити знищення трамвайної колії на Весніна". Її авторка Оксана Храмова просить скасувати тендери на розширення дороги замість колії та розробити альтернативний проєкт.

Фото 2

"26 трамвай користується великою популярністю [...]. Деякі відрізки з його допомогою можна подолати без пересадок швидше, ніж на метро! І коштує це дешевше. Якщо на Весніна приберуть зараз одну колію, то це знищить перспективу розвитку сучасного трамвая в цьому районі, адже інтервал дуже збільшиться", — йдеться у зверненні.

За місяць петицію підписали 1457 людей.

Навіщо демонтувати

Рішення з розширенням вулиці Весніна, яка переходить у Журавлівський узвіз, пов'язане з будівництвом віадуку біля метро "Київська". Заступник Харківського міського голови Євгеній Водовозов пояснює логіку тим, що у Харкові більшає автомобілістів, але "пріоритет все одно — за громадським транспортом".

Фото 3

"Не віддається пріоритет автомобільному транспорту, але здійснюються усі заходи не тільки для проїзду громадського транспорту, а й для автомобільного. Там не тільки трамвай ходить. Там суцільна "тягнучка" кожного дня. У цьому випадку ми стримуємо цілий мікрорайон Салтівки. Коли машини стоять у заторі, вони створюють гіршу екологічну ситуацію, ніж коли вони їдуть, а у нас на Весніна постійні затори", — каже Водовозов.

Фото 4

У планах мерії: демонтаж 3,5 км трамвайного полотна та облаштування майже 2 км з реверсивною схемою руху, тобто з можливістю руху по одній колії в обох напрямках.

Реверсивний рух

Найбільше заторів виникає на перехрестях, тому розширення дороги — один з варіантів розвантаження трафіку, говорить доцент кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного автодорожнього університету Станіслав Свічинський.

"Як розвантажити перехрестя? Є шляхи, їх можна реалізовувати на підходах до перехресть. Це може бути розрахунок циклів світлофорного регулювання під ту ситуацію, яка існує зараз. Або — розширення цих перехресть, площі цих перехресть та кількості смуг на підходах до цих перехресть", — говорить Свічинський.

Фото 5

"Реверсивний рух робиться для того, щоб більш ефективно використати ту чи іншу ділянку руху для транспорту, щоб автомобілісти могли повноцінно нею користуватися. Інколи це робиться з метою економії простору. Інколи — з метою підвищення пропускної спроможності", — каже Свічинський.

У випадку з Весніна звільняють простір для будівництва дороги.

"Розбудови тієї дороги, яка планується для з'єднання Салтівки з центром міста, починаючи з віадука на Київській, що планується як завершення дороги через проспект Ювілейний, до станції метро "Київська", — пояснює він.

Щоб уникнути затримок під час руху трамваю, ділянка з реверсивним рухом має бути короткою.

"Чим коротша буде ця ділянка з реверсивним рухом, тим легше буде спланувати цей розклад. В ідеалі, по-перше, все ж таки порахувати, а чи потрібно робити реверсивний рух на всьому Журавлівському узвозі? Може, достатньо зробити цей реверсивний рух лише на самому перехресті Журавлівська-Пушкінська. Може, цього буде достатньо, треба рахувати", — каже Свічинський.

Що далі

У лютому на 3,5 млн грн комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" замовило проєкти реконструкції трамвайного полотна з облаштуванням зовнішнього електроосвітлення на Весніна та Журавлівському узвозі. В обох тендерах, проведених за спрощеною процедурою, перемогло приватне підприємство "Сітірейл Технолоджі".

Фото 6

Нині на Журавлівському узвозі замінюють електричні підпори. Один з робочих на ділянці інженер Іван Ковач сказав Суспільному, що конструкції перебувають в аварійному стані.

Фото 7

"Зробимо фундамент. Він буде місяць вистоюватися. І як можна ставити на нього опору, тоді відключається вся лінія, знімаються старі опори, ставляться нові, натягуємо дроти, включається лінія", — пояснив Ковач.

Фото 8

За умовами тендеру, роботи мають завершити до кінця червня. Планується, що на час реконструкції трамвайний рух заміщуватимуть автобусом.

Для розгляду петиції на сайті міськради необхідно 5 тисяч голосів. Водовозов запевняє, що міська влада відреагує на звернення, але наголошує: рішення не є спонтанним і над ним працюють фахівці. Водночас віцемер не відповів, чи відчують незручності пасажири. Чи вплине запровадження реверсивного руху на інтервали, стане зрозуміло після завершення будівництва, сказав Водовозов.

URL оригинала: https://suspilne.media/133497-rozsirenna-vulici-vesnina-u-harkovi-comu-ziteli-proti-rekonstrukcii-tramvajnoi-kolii/
Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай, Город и область
Улицы и площади:   вулиця Весніна, узвіз Журавлівський, вулиця Матюшенка

Комментарии

fAntom.oav
27.05.2021 11:08
Т.е. стоять будут не в 3, а в 4 ряда. Идиотизм. Узкое место не на спуске.

korol
27.05.2021 11:14
Цитата(fAntom.oav @ 27.5.2021, 11:08) *
Т.е. стоять будут не в 3, а в 4 ряда. Идиотизм. Узкое место не на спуске.

А потом, по однопутке будет ехать трамвай. На встречу потоку. Потоку прийдется маневрировать и уходить на соседнюю полосу. Там разумеется будут не довольные и пускать будут очень не охотно. Отсюда аварийные ситуации и сорваный график у трамвая. И начнут вопеть - да нафиг он там нужен. Всеравно никто на нем не ездит (здравствуй сорваный график), да и ещё аварийные ситуации из-за него.

Юрик
27.05.2021 16:08
Они ни хотят бабла освоить и построить автомобильный тоннель?
Вот это кормушка.

korol
27.05.2021 17:42
Цитата(Юрик @ 27.5.2021, 16:08) *
Они ни хотят бабла освоить и построить автомобильный тоннель?
Вот это кормушка.

Кстати не только кормушка. Это самый правильное решение. Они ж хотели по ген плану тоннель от Веснина (за перекрестком с Сумской, возле парка) и до Новгородской (прям перед перекрестком с пр Науки). Что бред ИМХО. Дешевле было бы пробивку сделать.
А вот если тоннель от подножья спуска и до Новгородской, было бы гораздо лучше для всех

werfer
27.05.2021 18:11
Такой тоннель глубокого заложения очень дорог из-за больших габаритов. Делать его методом cut'n'cover в данном случае тоже не получится.

Peter Pan
27.05.2021 18:48
Цитата(korol @ 27.5.2021, 17:42) *
Они ж хотели по ген плану тоннель от Веснина (за перекрестком с Сумской, возле парка) и до Новгородской (прям перед перекрестком с пр Науки). Что бред ИМХО. Дешевле было бы пробивку сделать.
А вот если тоннель от подножья спуска и до Новгородской, было бы гораздо лучше для всех


Речь, вообще, помнится, шла о тоннеле с Клочков до Шевченко. Перекрёсток у ЦПКиО - высокое место.

Любителям старины - фантазии родом из 1984. Лично сканировал!

http://xt.ht/phpbb/viewtopic.php?p=114273#p114273

korol
27.05.2021 19:31
Цитата(werfer @ 27.5.2021, 18:11) *
Такой тоннель глубокого заложения очень дорог из-за больших габаритов. Делать его методом cut'n'cover в данном случае тоже не получится.

Согласен. Автомобильный тоннель всегда должен быть больше в габаритах. Да и обслуживание дороже чем тоннель с трамваем или метро. Надо на освещение тратится и нужна более производительная вентиляция. Но суть не в этом. Зачем тогда лепить его в генплане? Не дешевле будет там пробивку сделать? Но нет, они лепят этот тоннель там, который особо ничего не решит. А тоннель от подножя спуска бы решил много чего. И трамваю бы не мешал

Цитата(Peter Pan @ 27.5.2021, 18:48) *
Речь, вообще, помнится, шла о тоннеле с Клочков до Шевченко. Перекрёсток у ЦПКиО - высокое место.

Любителям старины - фантазии родом из 1984. Лично сканировал!

http://xt.ht/phpbb/viewtopic.php?p=114273#p114273

Не, я про новый генплан
[attachment=4599:1.png]

Murcielago
27.05.2021 19:36
Цитата(korol @ 27.5.2021, 19:31) *
новый генплан

https://youtu.be/58Ob6ZIbdyo

werfer
27.05.2021 22:09
фантазиям об автомобильных или автомобильно-трамвайных тоннелях под центром в широтном направлении - от Киевской до Клочков, от Бурсацкого до Горбатого моста, от района Акварены до Белородского спуска и аллах знает каких еще - уже добрых лет так 50-60, а воз и ныне там и, естественно, там и останется навсегда.

Андрей Бутковский
28.05.2021 00:02
Цитата(korol @ 27.5.2021, 16:42) *
Кстати не только кормушка. Это самый правильное решение. Они ж хотели по ген плану тоннель от Веснина (за перекрестком с Сумской, возле парка) и до Новгородской (прям перед перекрестком с пр Науки).


korol, единственное, что они хотели по этому генплану, равно как и по всем остальным - это распилить пару лямов гривен smile.gif

Андрей Бутковский
28.05.2021 00:14
Цитата(Peter Pan @ 27.5.2021, 17:48) *
Речь, вообще, помнится, шла о тоннеле с Клочков до Шевченко. Перекрёсток у ЦПКиО - высокое место.

Любителям старины - фантазии родом из 1984. Лично сканировал!

http://xt.ht/phpbb/viewtopic.php?p=114273#p114273


А вот в это кстати в 1984 году было много легче поверить. Дело в том, что в 70-е был действительно такой период у совка, когда цена на нефть росла как на дрожжах, с экономикой было все ОК, поэтому много чего строилось. Фактически, вся Салтовка кроме Северной появилась тогда в течение каких-то 10-15 лет, за то же время в два-три раза выросла трамвайная и троллейбусная сеть... в 80-е эти темпы снизились, но по инерции еще казалось, что к 2005 году все описываемое обязательно будет.

Кстати, совсем недавно открыл для себя такую любопытную вещь... в "лихие 90-е" в Харькове построили всего лишь две троллейбусные линии, на Северную Салтовку и Горизонт. Зато в "зажиточные и благодатные 80-е" в Харькове появилось аж три троллейбусных линии- на Алексеевку, 522й микрорайон и Рогань. И то Рогань (Тб45) сдали только первую очередь с большим скрипом. smile.gif

korol
28.05.2021 14:06
Цитата(Андрей Бутковский @ 28.5.2021, 0:02) *
korol, единственное, что они хотели по этому генплану, равно как и по всем остальным - это распилить пару лямов гривен smile.gif

С одной стороны да, собственно они уже пару лямов распилили на составлении того плана.
Но если они таки смогут построить ту развязку на киевской, ну это уже будет шото по тому плану. Хотя они могут её строить лет 10.

И пилить на стройке выгодней чем на составлении планов.

Андрей Бутковский
28.05.2021 14:41
Цитата(korol @ 28.5.2021, 13:06) *
С одной стороны да, собственно они уже пару лямов распилили на составлении того плана.
Но если они таки смогут построить ту развязку на киевской, ну это уже будет шото по тому плану. Хотя они могут её строить лет 10.

И пилить на стройке выгодней чем на составлении планов.


Та развязка была заложена в последние ...надцать генпланов, начиная чуть ли не с 1965 года. И да, разве ее согласно каким-то генпланам делают? ИМХО, на всех фэнтези-мапах именуемых генпланами, там что-то более грандиозное рисовали.

Про распил не соглашусь. Распилить деньги не построив вообще ничего втихаря не получится. А "генплан" в том его виде, который нам представляют, несколько сотрудников проектной организации с зарплатами в 200-300 евро в месяц нарисуют за пару недель, т.е. профит стопроцентный, и никто ни в чем не сможет обвинить, ведь бумажки-то готовы smile.gif

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.