Новости. «Настав уже час робити платним». Економісти розповіли, чому еру безкоштовного проїзду в Харкові треба завершувати

Газета "Харьковские известия", 13.05.2023.

Уже близько року проїзд у громадському транспорті залишається безкоштовним. Наразі Харків – єдине місто в Україні, де витрати транспортним підприємствам компенсують з міського бюджету. До прикладу, у Миколаєві люди почали сплачувати за проїзд ще у квітні минулого року, у Києві та Львові – у травні.

ГАЛИНА НАЗАРОВА ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ЕКОНОМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. СЕМЕНА КУЗНЕЦЯ
Такого не було ніде у світі, щоб цілий рік майже був безкоштовний транспорт. Такого не може собі дозволити навіть дуже таке заможне місто. А Харків це зробив. І це вже історія. Ми все життя будемо згадувати, як ми безкоштовно каталися в метро. Це – подарунок. Це – розуміння між владою між людьми й владою.

Виплати зарплатні працівникам, техобстеження транспорту, ремонт тролейбусів, трамваїв, автобусів і важливого обладнання, обслуговування метрополітену. На все це з міського бюджету виділяють чималі суми, акцентують економісти.

ОЛЕКСАНДР ПОПОВ ЕКОНОМІСТ
Для порівняння, усе фінансування вищої школи становить у цьому році 17 мільярдів гривень. Якщо ми порахуємо витрати на метрополітен, беремо 70 мільйонів гривень щомісяця, перемножимо на 12, – отримаємо майже 900 мільйонів гривень. Тобто, тільки метрополітен Харкова, він витрачає кошти, які становлять 5-6% від фінансування усієї вищої освіти України. Тобто, це – дуже великі кошти. Колись все ж таки доведеться якось прийти до завершення цієї історії.

Такої ж думки дотримується й економіст Галина Назарова.

ГАЛИНА НАЗАРОВА ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ЕКОНОМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. СЕМЕНА КУЗНЕЦЯ
Усе одно ці кошти перекладені на комунальні підприємства. І вони будуть банкротами. А за що нам тоді взагалі відбудовувати місто? Тому я думаю, що настав уже час зробити транспорт платним. Це – точно закон економіки. Людина повинна працювати і сплачувати за всі послуги.

Здебільшого проїзд зробили безкоштовним заради соціальної, психологічної та фінансової підтримки харків’ян, пояснюють фахівці. Адже чимало мешканців залишилися без роботи, втратили бізнес, стабільний заробіток і доходи. Тож витрати навіть у кілька десятків гривень на проїзд ще рік тому для більшості громадян були непід’ємними. Однак тепер настав час розвантажити міський бюджет.

СЕРГІЙ БЕРЕНДА ДИРЕКТОР НАВЧАЛЬНО-НАУКОВОГО ІНСТИТУТУ «КАРАЗІНСЬКА ШКОЛА БІЗНЕСУ» ХНУ ІМ. В.Н. КАРАЗІНА
Однозначно я сказав би так: для бюджету, звісно, це буде «плюс», величезний «плюс». Звісно, для підтримки громадян і такої, згуртованості, те, що влада бере на себе оплату цих платежів, це – супер. Але ринкова економіка вимагає інших речей.

Адже, пояснюють експерти, фіксують стрімке покращення стану економіки в місті – до Харкова активно повертаються люди, підприємці, бізнес. Мешканці мегаполісу пережили найважчий кризисний період і вистояли. Тепер же всі потроху звикають до звичного, довоєнного життя.

ОЛЕКСАНДР ПОПОВ ЕКОНОМІСТ
Якщо ми повертаємося до нормального життя – оплата за ті послуги, якими ми користуємося – це також оплата за це нормальне життя. Це – два зустрічні рухи. З одного боку – це відновлення ось цього нормального режиму функціонування транспорту. А з іншого – відновлення доходів громадян. І колись, в якійсь крапці вони мають перетинатися.

Фахівці переконані: скасування безкоштовного проїзду – важливий і необхідний крок. І чим раніше це станеться – тим швидше місто почне відбудовуватися.

ГАЛИНА НАЗАРОВА ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ЕКОНОМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. СЕМЕНА КУЗНЕЦЯ
Це – дуже позитивний момент. Я думаю, що ми все це побачимо. Ми побачимо, як зруйновані будинки відбудовуються, як вулиці ремонтуються. Не будемо бучити тих забитих вікон у центрі міста, відновляться наші парки, запрацюють наші фонтани. Тому я думаю, що все повернеться. І треба ж далі розвиватися. Нам же цікаво більше, більше, більше. Людина розвивається і місто теж не може стояти. Тому все буде гарно.
URL оригинала: https://izvestia.kharkov.ua/tv-proekty/nastav-uzhe-chas-robyty-platnym-ekonomisty-rozpovily-chomu-eru-bezkoshtovnoho-proizdu-v-kharkovi-treba-zavershuvaty/
Разделы по теме:
Рубрики:   Метро, Трамвай, Троллейбус, Автобус

Комментарии

clone of akirich
13.05.2023 18:15
>> Такого не було ніде у світі, щоб цілий рік майже був безкоштовний транспорт.

Люксембург - вся страна.
Франция:
​​​​​​​ Обань (Aubagne),
​​​​​​​ Кастр (Castres),
​​​​​​​ Шатору (Châteauroux),
​​​​​​​ Коломье (Colomiers),
​​​​​​​ Компьень (Compiègne),
​​​​​​​ Дюнкерк (Dunkerque),
​​​​​​​ Гап (Gap),
​​​​​​​ Либурн (Libourne),
​​​​​​​ Нуайон (Noyon),
​​​​​​​ Витре (Vitré).
Плюс города с бесплатными выходными.

Польша:
Белхатув (Bełchatów),
Гловно (Glowno),
Глухолазы (Głuchołazy),
Голенюв (Goleniów),
Гостынь (Gostyń),
Любин (Lubin),
Мерошув (Mieroszów),
Млава (Mława),
Новогард (Nowogard),
Новы-Томысль (Nowy Tomyśl),
Польковице (Polkowice),
Сцинава (Ścinawa),
Срем (Śrem),
Сверадув-Здруй (Świeradów-Zdrój),
Жоры (Żory).

Швеция:

Авесте (Avesta),
Хальстахамаре (Hallstahammar),
Оккельбо (Ockelbo).

Чехия:
В городах Фридек-Мистек (Frýdek-Místek), Страконице (Strakonice) и Валашске-Мезиржичи (Valašské Meziříčí) плату за проезд отменили еще к 2018 году.

И это только Европа и даже не все страны перечислены.

Murcielago
13.05.2023 18:18
Вряд ли она прочитает твое уточнение pardon.gif

Peter Pan
13.05.2023 20:17
Цитата(Murcielago @ 13.5.2023, 18:18) *
Вряд ли она прочитает твое уточнение pardon.gif


Ну хотя бы про Таллинн должна была слышать? Или прокукарекала - а там хоть не рассветай?!

https://m.kievvlast.com.ua/mega/kak_v_talli..._transport23493

Восемь лет назад! Это только заметке. Бесплатному проезду в столице Эстонии - более десяти лет.

Кто тут на форуме уже называл примерную дату? 01 июня 2023, кажется?

mkv
13.05.2023 20:26
Главное чтобы как когда-то в Одессе не получилось...

ЭР2-344
13.05.2023 21:17
QUOTE (clone of akirich @ 13.5.2023, 17:15) *
Голенюв (Goleniуw),

Там прикол есть, что на своих муниципальных бесплатно в т. ч. по всем окрестным деревням, а вот когда весной этого года в деревню Залом, относящуюся к ихнему горсовету, продлили наши городские маршруты, то они не то что платные, так ещё и наш проездной и наши льготы на них не действуют, только разовые билеты. Ибо гмина Голенюв с гминой Щецин никаких договоров не подписывала.
На местном аналоге ХТ был срач на данную тему недавно, ибо кого-то оштрафовали - тему, слава небесам, закрыли и потёрли из-за флейма . К сожалению, до закрытия темы вопрос о том, насколько правомочны действия контролёров щецинского УДиГТ на территории гмины Голенюв, никто поднять не удосужился.

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.