Новости. Дідусь сучасного електротранспорту

Газета "Харківський електротранспорт", 14.09.2002.

Бурхливий розвиток нашого міста на початку 80-х років минулого століття, його становлення, як промислового центру півдня Росії, зумовили і розвиток міською транспорту, бо населення росло швидко, а кордони Харкова також.

Отож, 12 вересня 1882 року відбувся пуск першого кінного трамвая від Павловської площі (нині плоша Конституції) до Південного вокзалу, а з 18 серпня наступного відкрито рух до Кінної площі. Плата за проїзд по конці складала 5 копійок, а з пересадкою — 7. Уже в перші два роки кінним трамваєм було перевезено більше 2 млн. пасажирів, а виручка склала понад 108 тис. рублів.

Підприємство виявилося, без сумніву, вигідним для підприємців. А ними були французи К. Бонне і Ед. Отле, котрі уклали контракт на побудову 17,5 км залізокінної дороги для пасажирського і товарного руху 31 травня 1882 року з Харківською міською управою.

Вагон кінного трамвая перевозив до 20 пасажирів. Збір був визначений — 25 рублів на рік з одного вагона. Першим директором кінного трамвая був Максимович.

В 1885 році конка перевозила пасажирів не тільки з Південного вокзалу до Кінної площі, а й по Сумській, Москалівні. Через вісім років вона перейшла в бельгійське акціонерне товариство. На цей час було три кінних депо і 60 одиниць трамвая. У 1917 році депо кінних залізних доріг Харкова перейшло у відання міста. Було утворено через два роки міське управління кінного трамвая.

Матеріал підготував О. ІВЧЕНКО, ветеран, робкор

№73-74 (5126-5127), 14 вересня 2002 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.