Новости. Чи варто ігнорувати трамвай?
Газета "Харківський електротранспорт", 19.07.2003.
27 червня у сесійній залі Харківської міської ради відбулись громадські слухання плану розвитку Харкова на період до 2026 року, на якому мені довелося побувати.
На слуханнях був представлений проект генерального плану, вперше розроблений не харків’янами, а Київським інститутом "Діпромісто", який переміг у тендері на розробку.
Що ж являє собою запропонований генплан?
При розрахунках автори брали за основу результати останніх переписів населення. Навіть за оптимістичним прогнозом через 20 років населення міста не буде перевищувати нинішнього. Тому було вирішено відмовитися від розвитку Харкова за нинішні межі. Замість цього передбачається ефективніше використовувати площі, які є. Передбачається більше уваги приділити котеджній забудові, тобто зведенню будинків для окремих сімей. Що стосується транспорту, то в генеральному плані виділяється два напрями. Це будівництво магістралей безперервного руху з транспортними розв’язками на зразок Московського шляхопроводу і повне вигнання трамвая з центральних вулиць міста. На думку розробників, трамвай — застарілий вид транспорту, котрий необхідний лише в периферійних районах міста. У центрі пропонується користуватися метро, особистим транспортом, або ходити пішки. Як недолік трамвая, вказується його шумність і створення пробок.
Але причиною пробок, і це ясно кожній поміркованій людині, є не трамвай, а стихійні парковки, які виникають на головних вулицях, і в першу чергу на Пушкінській, Московському проспекті й Полтавському шляху. А для впорядкування руху ліквідувати потрібно саме ці парковки та впорядкувати рух легкового транспорту, а не ліквідовувати трамвай. Адже він — екологічно чистий вид транспорту і під час роботи не виділяє вихлопних газів.
У випадку реалізації планів з ліквідації трамвая центральна частина міста, звичайно ж, буде окутана хмарою смогу, а паркування зростаючої кількості автомобілів створить ще більше проблем. Бо для заміни однієї системи Т‑3М треба буде до 25 мікроавтобусів типу "Газель".
Автори генплану пропонують ліквідувати трамвайні лінії по Пушкінській, Весніна, Університетській, біля Держпрому, в районі Депо № 1 — повністю, і на ділянках — по Полтавському шляху від метро "Холодна гора" до центру, по вулиці Шевченка до метро "Київська", по Московському проспекту від Кінного ринку до центру. Лише на останній ділянці трамвай планується замінити тролейбусом.
У той же час розробники передбачають побудову нових тролейбусних ліній. Та при цьому не завжди враховується рельєф місцевості. Також не ясно, а де ж взяти гроші для відповідного збільшення кількості рухомого складу. Крім того, саме трамвай має найбільшу провізну спроможність із всіх наземних видів транспорту.
Планується будівництво кількох нових станцій метро, причому на всіх трьох існуючих лініях. Цікаво зазначити, що для продовження лінії після станції "Героїв Праці" є задум зробити петлю з поворотом у бік проспекту Тракторобудівників.
Невдовзі повинно відбутися обговорення проекту генерального плану по конкретних складових. У багатьох європейських містах, про прагнення брати приклад з яких нині стало дуже модно говорити, трамвай, у свій час знятий, зараз повертається і переживає своє друге народження. Будемо сподіватися, що і наш харківський трамвай, котрий невдовзі буде відзначати свій віковий ювілей, зможе і в подальшому їздити центральними вулицями міста.
К. МАРКОВ,
пасажир
№57-58 (5215-5216), 19 липня 2003 року
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Трамвай |
Улицы и площади: | вулиця Весніна, проспект Героїв Харкова, провулок Лосівський, проспект Незалежності, провулок Пискунівський, вулиця Полтавський Шлях, вулиця Університетська, вулиця Шевченка |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.