Новости. Епоха інтенсивного розвитку
Газета "Харківський електротранспорт", 13.03.2004.
Цей знімок датований приблизно 1929 роком. Він — дар народному музею ХКП "Міськелектротранс" колишнього керуючого Харківськими міськими електричними залізними дорогами В.В. Прокоф'єва. Погляньте в обличчя ваших попередників. Вони — представники першого трудового колективу електротранспортників — Петінського трамвайного депо. А знаходилось воно на початку однойменної вулиці — нині Плехановської.
Трамвайний рух на той час у Харкові можна сказати набував широкого розмаху. Прискореними темпами йшло переустаткування колійного господарства. У 1928 році була завершена реконструкція Свердловської, Первомайської і Грековської ліній, прокладено тимчасові колії на площі Рози Люксембург і постійні — до головних майстерень на Польовій вулиці, а також від кінця Грековської до кута Молочної (нині Кірова) вулиць. Плехановську лінію довели до Електромеханічного заводу. У 1928‑30 роках реконструювали Жовтневу, Новоселівську, Пушкінську, Клочківську та інші лінії. Рухомий склад поповнювався новим. Маючи нові колії, нові трамваї можна було вирішувати питання підвищення швидкості руху.
Щоб зробити це, спеціалісти перш за все переглянули доцільність розміщення зупинок на маршрутах, потім ретельно розробили такий режим руху трамвая, котрий вимагав мінімальних затрат електричної енергії. В багатьох місцях на розтяжках контактної мережі вивісили металічні диски — покажчики режиму руху на даній ділянці. Такі покажчики потім стали застосовувати і в інших містах. На всіх маршрутах широкої колії ввели суворий розклад для кожного поїзда. Всі ці заходи дисциплінували водіїв і в кінцевому результаті сприяли підвищенню регулярності руху.
Та повернемося до нашого фотознімка. На ньому вперше можна побачити водія — представницю прекрасної статі А. Каблицьку-Єфіменко. Тож віддаючи належне фундаторам електротранспорту, вдивляючись у їх обличчя, які з впевненістю у майбутнє дивляться на нас, проникнемося і ми вірою в те, що електротранспорт Харкова переживе труднощі і буде затребуваний харків'янами та надійно слугуватиме їм.
№19‑20 (5167‑5168), 13 березня 2004 року
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Трамвай |
Улицы и площади: | вулиця Георгія Тарасенка, вулиця Греківська, вулиця Москалівська, Павлівський майдан, вулиця Полтавський Шлях |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.