Новости. На 23‑й маршрут вийшли двосторонні трамвайні поїзди з вагонів Tatra‑T3

"Харьков транспортный", 26.09.2025.

Роботи з відновлення трамвайного руху проспектом Тракторобудівників через мальовничі немишлянські схили в напрямку ХТЗ виходять на фінальний етап. Саме тут, біля зупинки "Вулиця Свистуна", облаштовано новий колійний з'їзд. Вона стане тимчасовою кінцевою зупинкою для трамваїв 23‑го маршруту.

Завдяки цьому нововведенню мешканці Салтівки отримають зручне сполучення із найближчою станцією Холодногірсько-Заводської лінії метро — "Імені Масельського". Такий крок має практичне значення: трамваї зможуть зменшити навантаження на автобуси 204‑го маршруту, які щодня працюють на межі своїх можливостей.

Для роботи на оновленій ділянці було підготовлено справжню новинку для харківського трамвайного господарства — двосторонні поїзди з вагонів Tatra‑T3, які Харків отримав у подарунок від чеського міста Пльзень. Особливість таких потягів полягає в їхньому зчепленні: вагони з'єднані "хвіст до хвоста". Це дозволяє їм змінювати напрямок руху без використання розворотних кілець чи складних маневрів. На кінцевій зупинці "Вулиця Свистуна" водієві достатньо просто перейти з кабіни одного вагона до кабіни іншого — і поїзд готовий рушати у зворотному напрямку.

Наразі на відновлюваній ділянці ще тривають технічні роботи, обкатка колій та контактної мережі. Тим часом у Салтівському трамвайному депо вже підготували чотири потяги такого типу. Один із них — поїзд 208‑261 — учора продовжив обкатку ділянки, де продовжуються роботи. Три інші системи — 252‑253, 262‑263 та 276‑277 — вийшли на лінію та працювали на 23‑му маршруті, що нині курсує до 602-го мікрорайону.

Формально потреби в роботі таких двосторонніх систем саме на чинній трасі маршруту поки немає. Але є кілька вагомих причин для їхнього використання саме тут. По‑перше, ділянка від Салтівки до метро "Імені Масельського" має складний профіль із серйозними ухилами. Тож перш ніж відправити поїзди-"тягништовхаї" на цю складну ділянку, необхідно обкатати їх у простіших умовах. По‑друге, для Харкова такий тип рухомого складу — новинка, тож логічно дати водіям та технічним службам час для адаптації й перевірки усіх технічних рішень.

Таким чином, місто отримує новий досвід експлуатації сучасних транспортних рішень. Це маленький, але важливий крок до того, щоб харківський трамвай впевнено рухався вперед, поєднуючи перевірену часом класику з новими підходами до організації руху.

У цьому пості пропонуємо до вашої уваги кілька світлин вчорашніх рейсів. Усі фото зроблені на проспекті Тракторобудівників і демонструють поїзди-"тягништовхаї" під час їхньої роботи на 23‑му маршруті.

Разделы по теме:
Рубрики:   Блог, Трамвай
Единицы ПС:   Tatra-T3R.P #208, Tatra-T3R.P #252, Tatra-T3R.P #253, Tatra-T3R.P #261, Tatra-T3R.P #262, Tatra-T3R.P #263, Tatra-T3R.P #276, Tatra-T3R.P #277
Городские маршруты:   Тм23

Комментарии

allex
30.09.2025 10:04
А можна було зробити розворотний трикутник на Свистуна, і не треба було вигадувати оригінальні рішення (винаходити велосипед)

mkv
30.09.2025 10:49
Цитата(allex @ 30.9.2025, 10:04) *
А можна було зробити розворотний трикутник на Свистуна, і не треба було вигадувати оригінальні рішення (винаходити велосипед)

Ага, зробити землевідведення, домовившись із заводом, власником смуги відводу, далі серйозний проєкт, земляні роботи, встановлення опор для контактної мережі. За пару років упоралися б. Ну і при експлуатації наявність лінійного працівника, без якого рух стрілками заднім ходом заборонено.

allex
30.09.2025 17:41
Біля метро Героїв Праці робили однопутку, ставили стовпи явно не в габариті трамвайної лінії, і документацію змогли зробити дуже швиденько

mkv
30.09.2025 18:20
Цитата(allex @ 30.9.2025, 17:41) *
Біля метро Героїв Праці робили однопутку, ставили стовпи явно не в габариті трамвайної лінії, і документацію змогли зробити дуже швиденько

1 - то була "міська" земля
2 - те, що більше так не робили з того часу, натякає що не все було вдало зроблено

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.