Новости. Короткочасне повернення тролейбусного маршруту №10
"Харьков транспортный", 19.10.2025.
Сьогодні до переліку тимчасово відновлених давно забутих маршрутів міського транспорту Харкова ненадовго приєднався тролейбусний маршрут №10. Його робота тривала лише кілька годин і була пов'язана з необхідністю зміни схем руху трамваїв і тролейбусів через відключення електропостачання в центральній частині міста на час проведення ремонтних робіт.
У цей період тролейбусний маршрут №3 курсував лише від вулиці 12‑го Квітня до вулиці Одеської, а маршрут №6 від станції Основа був спрямований до парку "Зустріч". Для компенсації нестачі тролейбусів на Аерокосмічному проспекті було введено тимчасовий маршрут №10. Оскільки проспект також обслуговували маршрути №49, 58 і 59, на 10‑й маршрут виділили два тролейбуси PTS‑12, оснащені системою збільшеного автономного ходу. Це дозволило забезпечити рух транспорту по ділянці, відключеній від контактної мережі.
Тимчасовий маршрут №10 сполучав вулицю Університетську з вулицею Одеською. Проте через відсутність підготовлених записів для маршрутних покажчиків тролейбуси працювали з позначеннями "До вулиці Університетської" та "До Одеської". Таким чином, повного відновлення вигляду маршруту досягти не вдалося. Водночас сам факт короткочасної появи 10‑го маршруту заслуговує на фіксацію в сучасній історії харківського тролейбусного руху.
Тролейбусний маршрут №10 має давню історію. Він був відкритий у 1968 році для перевезення пасажирів по проспекту Гагаріна та вулиці Байрона (проспекту Героїв Сталінграда) до парку "Зустріч". Спочатку маршрут починався від площі Руднєва, згодом його подовжили до центральної частини міста, а певний час він навіть курсував від Інституту низьких температур на Павловому полі.
У 1992 році маршрут було скасовано через скорочення фінансування ХТТУ та зменшення кількості рухомого складу, оскільки його майже повністю дублював маршрут №3. Проте вже у 1995 році 10‑й маршрут відновили в новій конфігурації — як допоміжний напрямок по проспекту Гагаріна від станції метро "Проспект Гагаріна" до вулиці Одеської. Через організацію розвороту по вулиці Малом'ясницькій маршрут не охоплював зупинку біля метро, що негативно позначалося на пасажиропотоці та зручності користування ним. Незважаючи на це, він діяв до 1998 року.
Останнє повноцінне відновлення маршруту №10 відбулося у 2003 році — тоді він знову працював за найпершою своєю схемою від площі Руднєва до парку "Зустріч". У такому вигляді маршрут проіснував до кінця 2008 року, після чого був остаточно закритий.
Сьогоднішнє тимчасове використання номера "10" є не випадковим — маршрут знову виконував допоміжну функцію на Аерокосмічному проспекті, подібно до свого варіанту тридцятирічної давнини. Попри коротку тривалість роботи, цей випадок демонструє гнучкість і здатність міської транспортної системи адаптуватися до технічних умов і забезпечувати безперервність перевезень навіть за тимчасових обмежень. Для історії харківського тролейбуса це ще один невеликий, але показовий епізод.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Блог, Троллейбус |
Единицы ПС: | PTS 12 #2711, PTS 12 #2747 |
Городские маршруты: | Тб10 |
Комментарии
"Це не глюк, це фіча"
В тролейбуси на проспекті Гагаріна в ті часи влізти вранці на Одеській - Зерновій в напрямку центру, а після обіду на проміжних зупинках після метро в напрямку Одеської було вкрай важко. Тб10 розвантажував цей напрямок. В найкращі часи було 4ПР + 4ДС(або 3ДС + О1), працювало приблизно 50/50 ЗіУ та ЮМЗ
Просмотреть соответствующую тему на форуме.
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.