Новости. Історична довідка про перший харківський електричний трамвай

Офіційний сайт Харківської міської ради, 06.07.2006.

Перше трамвайне депо в м. Харкові було збудовано в 1906 році на вулиці Петинській (Плеханівькій). Із воріт цього депо 3 липня 1906 року вийшов перший електричний трамвай. Таких 12 трамвайних вагонів було закуплено міською управою в місті Нюрнберг (Німеччина). Кожний вагон коштував 7333 карбованців золотом. Перший маршрут пройшов по вулицях Петинській і Нетечинській до Павловського ринку. Звідти вагон знову повертався на Петинку. Лінія складалась із однієї пари рейок з багаточисельними роз'їздами, а тому доводилося довго чекати зустрічного вагона. Курсувало на лінії 10 таких трамваїв, а'два - стояли в резерві.

У старому вагоні вміщувалося не більше 18 сидячих пасажирів. Ішов трамвай з швидкістю 10 кілометрів на годину. Мешканці Харкова надавали велику перевагу електричному трамваю. До кінця 1906 року трамвай перевіз понад мільйон городян, а в наступному - понад 2 мільйони пасажирів. Проїзд в трамваї коштував 5 копійок. Новий вид транспорту міцно входив у життя міста. Тільки за півроку міська казна одержала прибуток від електричного трамвая у розмірі 885 тис. карбованців.

У 1907 році лінію трамвая було продовжено і пролягла вона від вул. Клочківської до Павловської площі.

У 1911 році трамвай пішов по вул.. Греківській, а через рік - по Кладовищенській (нині Муранова). В 1912 р. протяжність харківських міських залізниць складала вже понад 19 кілометрів.

У 1910 році було введено в експлуатацію друге трамвайне депо "Піекунівське". Для цього депо вагони отримували із заводів міст Митищі, Ревель, Нікополь.

Трете трамвайне депо - Червоножовтневе - було зведено в 1928 році. Саме для нього Митищинським заводом випущено вагони серії "X" (Харківський), котрі виготовили за розробками харківських спеціалістів.

Таких вагонів у 1928 році одержали 100 одиниць, а в 1929 р. - 90. Вони використовувалися як причіпні. Трамвай серії "X" обслуговував пасажирів до 1969 року.

Готуючись до 100-річчя харківського електричного, нашим підприємством відновлюється вагон серії "X", котрий 3 липня 2006 року урочисто виїде із свого першого дому - Комінтернівського трамвайного депо і зробить екскурс містом, проїдучи за старими маршрутами.

Якщо підрахувати всіх перевезених трамваєм пасажирів за 100 літ, то ця цифра складає біля 20 мільярдів чоловік.

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.