Новости. Работа городского электрического транспорта за январь – сентябрь 2005 года

Офіційний сайт Харківської обласної державної адміністрації, 03.11.2005.

Головна функція транспортного комплексу у м. Харкові – надійне і якісне забезпечення населення перевезеннями.

Щоденно міським електричним транспортом перевозиться 1,5 млн. пасажирів. Цей показник залишається майже незмінним на протязі останніх років.

Метрополітен

Харківський метрополітен займає друге місце в Україні по протяжності ліній і кількості перевезених пасажирів. На сьогодні протяжність усіх ліній метрополітену складає 35,59 км, кількість станцій – 28 одиниць. Порівняно з відповідним періодом минулого року і загальна протяжність ліній, і кількість станцій загального користування залишилися незмінним.

Інвентарна кількість вагонів сягає 321 одиницю, що менше аналогічного періоду минулого року на 0,6% (два пасажирські вагони були переведені у вагони спеціального призначення).

Загальна кількість пасажирів, перевезених метрополітеном за січень – вересень 2005р., склала 209,3 мільйона, в порівнянні з відповідним періодом минулого року ці обсяги зросли на 10,1 млн. пасажирів, або на 5,1%.

Кількість перевезених платних пасажирів за січень-вересень 2005 року сягає 162,2 мільйона, це більше на 16,4 мільйона, або на 11,2%, ніж у відповідному періоді минулого року.

Оплата проїзду в метрополітені здійснюється за допомогою жетонів, абонементних або електронних карток. Найбільша кількість пасажирів користується жетонами – 131,9 мільйона. Це на 11,1% більше, ніж у минулому році і дорівнює 81,4% від загальної кількості платних пасажирів. Абонементними та електронними картками користувалися 13,2 млн. та 1,9 млн. пасажирів відповідно. Для студентів і учнів професійно-технічних учбових закладів застосовують електронні картки з оплатою проїзду в розмірі 50%, всього пасажирів цієї категорії було перевезено 15,2 мільйона.

Доходи від перевезень пасажирів за січень–вересень 2005р. досягли 77,3 млн.грн., у порівнянні з аналогічним періодом минулого року ці обсяги зросли на 7,8 млн.грн., або на 11,2%.

За січень–вересень цього року метрополітеном було перевезено 47,1 мільйона безплатних пасажирів, які згідно з чинним законодавством мають право на безкоштовний проїзд. Питома вага таких пасажирів сягає 22,5% (у січні – вересні 2004р. вона дорівнювала 26,8%).

За січень–вересень 2005р. Харківським метрополітеном була отримана компенсація (субвенція держбюджету) за перевезення пільгового контингенту в розмірі 6,0 млн.грн. Некомпенсована сума втрат доходів за пільгові перевезення складає 17,7 млн.грн., за перевезення студентів – 3,8 млн.грн.

Трамваї і тролейбуси

Значним попитом у мешканців та гостей міста користуються перевезення наземним електричним транспортом, питома вага якого складає третину від загального обсягу пасажирських перевезень обласного центра. В першу чергу це стосується перевезень соціально не захищених верств населення. Щоденно електричним транспортом користуються біля 708 тис. пасажирів, з них майже половина – безплатно.

Загальний обсяг перевезень трамваями за січень – вересень 2005р. склав 91,2 млн. пасажирів, тролейбусами – 102,1 мільйона, у порівнянні з відповідним періодом минулого року, обсяги перевезень трамваями і тролейбусами збільшилися на 1,4% та 2,9% відповідно.

Міським електричним транспортом перевозиться значна кількість безплатних пасажирів, за січень–вересень цього року їх було перевезено 92,4 мільйона, що складає 47,8% від загальної кількості пасажирів.

Оплата перевезень пасажирів на ХКП "Міськелектротранс" здійснюється за допомогою разових та постійних квитків. Більше половини пасажирів перевезено за разовими квитками – 62,1% від загальної кількості платних пасажирів, або 62,6 мільйона, у порівнянні з минулим роком ці обсяги зросли на 6,6%.

Постійними квитками користується 38,2 млн. пасажирів, або 37,9% від загальної кількості платних пасажирів, це менше ніж у минулому році, на 2,9%. Постійні квитки розподіляються по видах: студентські та учбові квитки, громадянські та квитки для підприємств.

Перевезення пасажирів здійснюють 3 трамвайних і 3 тролейбусних депо на 18 трамвайних і 31 тролейбусних маршрутах. Щоденно на маршрутах експлуатуються 311 трамваїв і 246 тролейбусів.

Рухомий склад парку на 01.10.05 дорівнює 685 одиниць, з них майже 94% трамваїв і 88% тролейбусів відпрацювали свій амортизаційний термін і підлягають списанню. Середній вік трамваїв сягає 21 рік, тролейбусів – 12 років. У січні–вересні 2005р. було списано 13 трамваїв і 16 тролейбусів, натомість не отримано жодного нового вагона.

У січні–вересні 2005р. робота підприємства була націлена на максимальне задоволення потреб населення в пасажирських перевезеннях, забезпечення їх безпеки та комфортності. При цьому, головною метою є вирішення проблеми раціонального використання рухомого складу на лінії, зменшення непродуктивних витрат та підвищення доходності маршрутів. Для цього систематично проводяться обстеження пасажиропотоків за основними напрямками транспортної мережі. За січень–вересень цього року проведено 52 обстеження по трамвайних та 74 обстеження по тролейбусних маршрутах. За результатами цієї роботи проводяться розрахунки потрібної кількості рухомого складу і оцінюється його відповідність існуючому пасажиропотоку.

В разі потреби вносяться відповідні зміни в розклад руху та режиму роботи маршрутів. Зокрема, в період максимального пасажирського навантаження поновлено роботу тролейбусного маршруту №17 майдан Конституції – вул. Рудика, збільшено випуск тролейбусів на маршрутах №№ 20, 31, трамваїв – по маршрутах №№ 2, 7. По вихідним дням змінено шлях слідування трамвайних маршрутів № 13 та № 30.

В зв’язку зі змінами графіка руху електропоїздів метрополітену було переглянуто розпис руху тролейбусних маршрутів №№ 1, 24, 45, 46 і скоординовано з прибуттям електропоїздів на станції метро "Маршала Жукова", "Пролетарська", "Академіка Барабашова".

З 25 серпня в зв’язку з ростом пасажирського навантаження відновлено випуски рухомого складу на маршрутах.

Аналіз систематичних обстежень пасажиропотоків по напрямках руху показує, що випуск рухомого складу на сьогоднішній день практично повністю задовольняє потребу в перевезеннях. Але, є ділянки транспортної мережі, де виконання перевезень дуже напружена, а саме: по Салтівському шосе, вул. Академіка Павлова, вул. Клочківська, пр. Тракторобудівників – по трамвайному руху; пр. 50-річчя СРСР, пр. Гагаріна, вул. Дерев’янка – по тролейбусному руху. На цих напрямках є потреба в збільшенні кількості рухомого складу у години "Пік", але в зв’язку з відсутністю вільного резерву це зараз зробити неможливо.

Для забезпечення пасажирських перевезень в напрямку "Іванівка – Південний вокзал" у вихідні дні відновлено роботу трамвайного маршруту №1.

Доходи від перевезень пасажирів електричним транспортом за січень – вересень 2005р. досягли 31,6 млн.грн., порівняно з аналогічним періодом минулого року ці обсяги зросли на 1,1 млн.грн., або на 3,6%.

Найважливішою проблемою ХКП "Міськелектротранс" залишається недостатнє фінансування із державного бюджету втрат доходів від перевезення пільгового контингенту. Субвенція виділяється на компенсацію проїзду тільки 6 пільгових категорій: учасників ВВВ, постраждалих в результаті аварії на ЧАЕС, інвалідів, пенсіонерів, ветеранів праці, ветеранів військової служби і органів внутрішніх справ.

За січень – вересень 2005р. ХКП "Міськелектротранс" отримано:

із державного бюджету:

– субвенція (компенсація за проїзд пільгового контингенту) у сумі 10,6 млн.грн.

із міського бюджету:

– фінансова допомога у сумі 25,8 млн.грн.;

– на поповнення уставного фонду, та на капітальний ремонт трамвайних колій – у сумі 1,0 млн.грн.;

У січні–вересні 2005р., для покращення технічного стану колійного господарства ХКП "Міськелектротранс" проводився, як поточний профілактичний ремонт, так і капітальний ремонт ділянки колії.

Так, за рахунок бюджетних коштів було відремонтовано 575 м трамвайних колій на суму 500,0 тис.грн. по Московському проспекту, за рахунок власних коштів було капітально відремонтовано 1486 м трамвайних колій на суму 1431,7 тис.грн. Профілактичний ремонт колії проведено на суму 32,9 тис.грн.

* * *

Міський електричний транспорт займає помітне місце в транспортному комплексі м.Харкова. За січень–вересень 2005р. метрополітеном, трамваями і тролейбусами було перевезено біля 403 млн. пасажирів. Враховуючи те, що чисельність населення Харківської області дорівнює 2,9 млн. чоловік, міським електричним транспортом все наявне населення області було "перевезено" понад 139 разів. Підприємства міського електричного транспорту намагаються повною мірою забезпечити надійне і якісне перевезення пасажирів в обласному центрі

Т.в.о. начальника управління

І.Г. Наумов

Разделы по теме:
Рубрики:   Метро, Трамвай, Троллейбус

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.