Новости. Не поспішайте через колію

Еженедельник "Объектив-НО", 07.08.2008.

Останнім часом на переїздах Південної залізниці, як і по всій Україні, різко погіршився стан безпеки руху. Занепокоєння з приводу цієї ситуації, неодноразово висловлені як керівництвом «Укрзалізниці», так і Президентом України, не безпідставні. Ще досі ятрять душу гучні трагедії на переїздах, в результаті яких загинули люди.

Трагічні випадки

Так, на Південній магістралі лише за минулий період поточного року допущено вісім випадків зіткнення потягів з автотранспортом. При цьому загинув один чоловік, троє травмовано, ушкоджено п’ять локомотивів, розбито чи понівечено автомобілі та мікроавтобус.

Як це трапляється — неважко здогадатися. Водії автотранспорту нехтують «Правилами проїзду через залізничні переїзди» і намагаються швидше перетнути колію. Ось і на перегоні Нова Баварія-Люботин на переїзді 16 км горе-водія автомобіля ВАЗ-2101 зупинив, на жаль, не шлагбаум, а поїзд № 296 сполученням Київ-Луганськ. В результаті авто відправили на металобрухт, а чоловіка з численними травмами — до обласної лікарні.

Переїзди ні при чому

У тому, що усі облаштованості залізничних переїздів гарантували безпечний пропуск автотранспорту, залізничники не сумніваються. Адже щороку на Південній проходять комісійні обстеження залізничних переїздів на чолі з керівниками дистанцій колії та за участі керівників дистанцій сигналізації та зв’язку, дільниць електропостачання, апарату головного ревізора з безпеки руху поїздів, представників Державтоінспекції, дорожньо-експлуатаційних організацій тощо. Протягом місяця вони обстежують настили переїздів, під’їзди до них, водовідводи, огороджувальні стовпчики, перила, шлагбауми…

Під час цьогорічного огляду комісія не зафіксувала жодного об’єкта, який би загрожував безпеці руху та вимагав закриття. Зауваження здебільшого стосувалися естетичного оновлення переїздів. Усунути їх залізничники мають вже до 1 вересня. А поки що вони активно проводять роз’яснювальні роботи на підприємствах і в навчальних закладах. Людям розповідають, яку відповідальність, у тому числі кримінальну, несуть ті, хто, порушуючи правила дорожнього руху в зоні переїздів, піддає небезпеці життя людей, а також завдає матеріальної шкоди залізниці.

Згадайте правила

А водіям начальник технічного відділу служби колії Олександр Іванович Ляшенко нагадує, що залізничний транспорт у будь-якому випадку користується перевагою в проїзді. Сучасні пасажирські та вантажні поїзди рухаються зі швидкістю понад 100 км/год., і незалежно від погодних та дорожніх умов шлях їхнього гальмування складає 1300–1700 метрів. Тому, перш ніж переїхати залізничний переїзд, необхідно переконатися у відсутності потяга. При цьому слід керуватися дорожніми знаками і розміткою, вказівкою та сигналами чергового по переїзду, положенням шлагбаумів, світловою та звуковою сигналізацією. Якщо світлофор виключений, а шлагбаум відкритий або його взагалі немає, починати рух дозволяється після того, як переконалися у відсутності поїзда.

При вимушеній зупинці на переїзді (приміром, раптом заглух мотор) водій повинен висадити людей і вжити заходів для звільнення переїзду. Якщо ж транспорт не вдається самостійно зрушити, необхідно: по можливості, послати двох людей вздовж залізниці в обидва боки від переїзду на 1000 метрів (якщо одного — то в бік гіршої видимості колії), пояснивши їм правила подачі сигналу зупинки машиністу поїзда; залишитися біля авто і подавати сигнали загальної тривоги; при появі поїзда бігти йому назустріч, подаючи сигнали зупинки круговим рухом руки (вдень — з клаптем барвистої тканини або якимось добре видимим предметом, вночі — факелом або ліхтарем). Сигналом загальної тривоги служать серії з одного довгого і трьох коротких сигналів.

Разделы по теме:
Рубрики:   ЖД транспорт, Происшествия

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.