Новости. Інформація щодо вокзалу м. Куп’янськ
Офіційний сайт Харківської обласної державної адміністрації, 19.08.2009.
Куп’янськ – місто обласного підпорядкування з населенням 64 тис. чоловік, центр району Харківської області. Розташований на річці Оскол. В адміністративну територію міста входять два робітничих селища – Куп’янськ-Вузловий і Ківшарівка.
Куп’янськ заснований у 1655 році вихідцями з правобережної України, що рятувалися від польського гніту, і був типовою козацькою слободою. У другій половині XVIII ст. слобода перетворилася на значний торговий центр. З 1767 року тут щорічно проводилося шість ярмарків. У місті діяли дві церкви, богадільня, лікарня, дві школи, повітове, приходське, духовне та ремісниче училища. Найбільшими підприємствами вважалися пивоварний "Бел-Гер" і вапняний заводи, майстерні ремісничого училища, водяний і паровий млини У 1911 році побудований завод силікатної цегли, у 1915 році – міська електростанція. У роки довоєнних п'ятирічок у місті розвернулося інтенсивне промислове будівництво. У 1937 році побудований цукровий завод. Напередодні війни 1941-1945 рр. у місті діяли 24 промислових підприємства і артілі, вчительський інститут, сільськогосподарський технікум, медична школа і школа колгоспних зоотехніків. У другій половині ХХ сторіччя в місті побудовані молочноконсервний завод і м'ясокомбінат (1957 рік), ливарний завод (1967рік), завод залізобетонних конструкцій, комбінат будівельних матеріалів і домобудівний комбінат.
Виникнення Куп’янського залізничного вузла пов’язане з бурхливим розвитком вугільної та металургійної промисловості Донбасу. Для забезпечення перевезення стратегічного вантажу — кам’яного вугілля та руди — з 1891 по 1895 рік прискореними темпами будувалась широтна лінія Харків —Балашов—Пенза (дільниця від Харкова до Балашова споруджувалась силами Південно-Східної залізниці, від Балашова до Пензи — Рязансько-Уральської залізниці). 17 грудня 1895 року дільниця Харків — Балашов (з відгалуженням Куп’янськ-Лисичанськ) здана в експлуатацію. У семи верстах від міста виник залізничний вузол, а на місці хутора Локтіонівка виросло селище Куп’янськ-Вузловий.
У 1901 році відкрився рух поїздів на дільниці Куп’янськ-Вовчанськ, у 1940 році побудована залізнична лінія Куп’янськ — Святогірськ. З цього часу Куп’янський залізничний вузол став вузлом п’яти напрямків.
"Спутник пассажира" за 1901 рік дає таку характеристику Куп’янському вузлу: "Станция Купянск-Узловой ІІІ класса. Буфет с горячими блюдами, телеграф и почтовое отделение. Песчаная, пустынная местность возле станции благодаря массе железнодорожных служащих в настоящее время превратилась в небольшой городок с базаром, лавками".
Існуюча будівля вокзалу побудована у 1908 році. Через збільшення пасажиропотоку, в 1964 році споруджено павільйон для пасажирів, де розташований зал очікування і квиткові каси. У будинку старого вокзалу залишилися кімнати відпочинку, кімната матері і дитини, ресторан та технічні служби. Загальна площа вокзальних приміщень склала 2217 кв. метрів, максимальна місткість – 200 пасажирів.
У період вісімдесятих років ХХ сторіччя, на які припав пік пасажирських перевезень, існуючий вокзал перестав задовольняти зростаючі потреби як у перевезеннях, так і в якості обслуговування пасажирів, став тісним, незручним. Керівництвом залізниці за підтримки Міністерства шляхів сполучення СРСР було ухвалене рішення про спорудження нового вокзалу розрахунковою місткістю на 500 пасажирів. Проте виконані в 1986 і 1992 роках проекти будівництва внаслідок розпаду СРСР і економічної кризи не були здійснені.
У 2004 році керівництвом Південної залізниці за підтримки керівництва "Укрзалізниці" було ухвалене рішення про будівництво нового вокзалу. Перший камінь у фундамент нового вокзалу закладений в урочистій обстановці 7 березня 2006 року. Будівництво вокзалу здійснювалося у 2006-2008 роках будівельно-монтажним експлуатаційним управлінням №4 Південної залізниці, з кінця 2008 року – підприємством "Гарант"-УТОГ (м. Львів).
Спеціалісти проектно-вишукувального інституту "Укрзалізничпроект" розробили декілька дизайн-проектів вокзалу, які було надано на затвердження начальнику залізниці Віктору Миколайовичу Остапчуку, яким було обрано варіант будівлі класичного стилю — стилю на всі віки.
Відкриття вокзалу стало гідним внеском залізничників Південної залізниці в програму підготовки до Євро-2012.
Завдяки наполегливості начальника залізниці Віктора Миколайовича Остапчука, Україна, незважаючи на важку економічну кризу, одержала прекрасний подарунок до Дня Незалежності.
Новий куп’янський вокзал — справжній палац, окраса міста та візитна картка "східних воріт" Українських залізниць.
Загальна площа приміщень нового вокзалу становить 5371 кв. метрів, максимальна місткість – 400 пасажирів. До послуг пасажирів — зал очікування на 100 осіб, зал очікування підвищеного комфорту на 40 осіб, 12 кімнат відпочинку загальною місткістю 35 осіб (у тому числі кімната матері та дитини), душові, туалети. Серед широкого спектру послуг можливість користування конференц-залом.
У будівлі нового вокзалу справлять новосілля працівники митного, прикордонного та санітарно-карантинного постів, працівники станції, включаючи її начальника (раніше кабінет начальника станції та товарна контора були на посту ЕЦ), зв’язківці та персонал вокзалу.
У 2008 році вокзалом відправлено 405,2 тис. пасажирів, у т.ч. 161,7 тисяч – в прямому і місцевому сполученні, 243,5 тис. – в приміському сполученні.
За перше півріччя 2009 року вокзалом Куп’янськ-Вузловий оформлено до перевезення 226,2 тис. пасажирів, у т.ч. 63,2 тис. пасажирів у дальньому сполученні та 163,0 тис. пасажирів у приміському сполученні ( в тому числі: 47,2 тис. пас. – платних, 115,8 тис. пас. пільгового контингенту).
Вокзал забезпечує перевезення пасажирів у міжнародних напрямках на Владивосток, Свердловськ, Іркутськ, Новосибірськ, Челябінськ, Ташкент, Астану, Москву, Санкт-Петербург, Мінськ та внутрішньодержавному сполученні — на Харків, Київ, Хмельницький, Ужгород, Івано-Франківськ, Одесу, Сімферополь, Феодосію. Щоденно вокзал відправляє 17 пар приміських поїздів у напрямках на Гракове, Святогірськ, Тополі, Попасну, Моначинівку, Вовчанськ.
Штат вокзалу — 48 працівників.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | ЖД транспорт |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.