Споруди та пристрої
Розділ 2. Загальні положення
2.1. Споруди та пристрої метрополітену повинні утримуватись у
справному стані.
Запобігання появі несправностей і забезпечення довгострокової
служби споруд та пристроїв мають бути головними в роботі осіб,
які відповідають за їх утримання.
За стан споруд та пристроїв відповідають працівники, які
безпосередньо їх обслуговують, і керівники, у розпорядженні яких
перебувають ці споруди та пристрої.
Відповідно до посадових обов'язків кожен з цих працівників на
своїй ділянці роботи повинен знати правила експлуатації і стан
споруд та пристроїв, систематично перевіряти їх і забезпечувати
високу якість утримання, технічного обслуговування й ремонту.
2.2. Споруди, пристрої, механізми й обладнання мають
відповідати затвердженій проектній документації і технічним
умовам. На споруди, пристрої, механізми й обладнання мають бути
технічні паспорти, які містять основні технічні й експлуатаційні
характеристики.
Споруди та пристрої метрополітену мають відповідати вимогам,
які забезпечують безпечне пропускання поїздів з найбільшими
встановленими швидкостями і безпечне переміщення пасажирів.
Посадові особи метрополітену, які затверджують проектну
документацію на споруди та пристрої, в разі необхідності можуть
дозволити внести зміни у конструкції споруд та пристроїв, які
приводять до зміни їх паспортних (проектних) характеристик.
У разі прийняття рішення Управлінням метрополітену щодо
внесення змін в архітектурне оформлення метрополітену необхідне
узгодження з проектною організацією.
Терміни періодичних ремонтів, правила утримання основних
споруд та пристроїв установлює Управління метрополітену.
Інструкції й технологічні процеси з технічного обслуговування,
ремонту та утримання пристроїв і споруд затверджує Управління
метрополітену.
2.3. Межі обслуговування і відповідальних за утримання
пристроїв та споруд між підрозділами метрополітену визначають
наказом начальника метрополітену.
2.4. Заново побудовані та реконструйовані лінії, споруди,
пристрої та будівлі приймаються в постійну експлуатацію
приймальними комісіями, склад яких призначається відповідно до
Положення про порядок прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів залізничного транспорту і метрополітенів,
та згідно з ДБН А.3.1-3-94 "Прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів. Основні положення" ( v0048243-94 ).
Заново побудовані та реконструйовані лінії, споруди, пристрої
та будівлі вводяться в дію після затвердження технічної
документації, яка встановлює порядок їх експлуатації, і після
перевірки знання зазначеної документації працівниками, які
обслуговують ці споруди та пристрої.
Капітально відремонтовані споруди та пристрої вводяться в дію
в порядку, визначеному Управлінням метрополітену.
Будівництво споруд, розміщення реклами й інших об'єктів
поблизу діючих ліній метрополітену проводиться за узгодженням з
Управлінням метрополітену.
Габарит
2.5. Споруди та пристрої ліній метрополітену, електродепо і
під'їзних колій до них, рухомий склад мають задовольняти вимоги
габаритів наближення споруд і обладнання.
Габарити мають витримуватися при проектуванні, будівництві,
реконструкції ліній метрополітену й електродепо, а також при
експлуатації споруд і пристроїв.
2.6. Порядок перевірки габаритів споруд і пристроїв, усунення
негабаритних місць установлюється наказом начальника
метрополітену.
За дотримання габаритів відповідають працівники, які
безпосередньо обслуговують споруди та пристрої, рухомий склад, а
також начальники відповідних підрозділів метрополітену.
2.7. Відстань між осями суміжних колій на прямих ділянках
колії, а також на кривих радіуса 500 м і більше має бути не
менше:
- на головних коліях у двоколійних
тунелях без проміжних опор - 3400 мм;
- на мостах та естакадах - 3700 мм;
- на головних коліях наземних дільниць
і в місцях укладання перехресних
з'їздів і коліях для обороту
рухомого складу - 4000 мм;
- на паркових коліях - 4200 мм;
- на деповських коліях - 4500 мм;
- на паркових коліях, призначених
для обертання рухомого
складу залізниць - 4800 мм.
Горизонтальні відстані на кривих ділянках колії між осями
суміжних колій, між віссю колії і габаритами наближення споруд
та обладнання на перегонах і станціях установлюються відповідно
до застосування габаритів наближення споруд та обладнання.
Зміну проектної позначки рівня головок рейок і положення колій
у плані при ремонтних роботах дозволяє начальник метрополітену.
2.8. Повантажений на відкритому рухомому складі вантаж (з
урахуванням упакування і кріплення) має розміщатися в межах
установленого габариту навантаження.
Вантажі (матеріали, інструмент, обладнання), що не можуть бути
розміщені на відкритому рухомому складі в межах габаритів
навантаження, перевозяться відповідно до порядку, установленого
начальником метрополітену.
Вивантажені чи підготовлені до навантаження вантажі мають бути
покладені та закріплені біля колії так, щоб габарит наближення
обладнання не порушувався.