ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 2. Загальні положення

                       Споруди та пристрої

                   Розділ 2. Загальні положення

  2.1. Споруди та пристрої метрополітену повинні утримуватись  у
справному стані.

  Запобігання  появі несправностей і забезпечення довгострокової
служби  споруд та пристроїв мають бути головними в роботі  осіб,
які відповідають за їх утримання.

  За  стан  споруд  та  пристроїв відповідають  працівники,  які
безпосередньо їх обслуговують, і керівники, у розпорядженні яких
перебувають ці споруди та пристрої.

  Відповідно до посадових обов'язків кожен з цих працівників  на
своїй  ділянці роботи повинен знати правила експлуатації і  стан
споруд  та пристроїв, систематично перевіряти їх і забезпечувати
високу якість утримання, технічного обслуговування й ремонту.

  2.2.   Споруди,   пристрої,  механізми  й   обладнання   мають
відповідати  затвердженій  проектній  документації  і  технічним
умовам. На споруди, пристрої, механізми й обладнання мають  бути
технічні паспорти, які містять основні технічні й експлуатаційні
характеристики.

  Споруди  та пристрої метрополітену мають відповідати  вимогам,
які  забезпечують  безпечне пропускання  поїздів  з  найбільшими
встановленими швидкостями і безпечне переміщення пасажирів.

  Посадові   особи  метрополітену,  які  затверджують   проектну
документацію на споруди та пристрої, в разі необхідності  можуть
дозволити  внести зміни у конструкції споруд та  пристроїв,  які
приводять до зміни їх паспортних (проектних) характеристик.

  У   разі  прийняття  рішення  Управлінням  метрополітену  щодо
внесення  змін в архітектурне оформлення метрополітену необхідне
узгодження з проектною організацією.

  Терміни   періодичних  ремонтів,  правила  утримання  основних
споруд та пристроїв установлює Управління метрополітену.

  Інструкції й технологічні процеси з технічного обслуговування,
ремонту  та  утримання пристроїв і споруд затверджує  Управління
метрополітену.

  2.3.   Межі   обслуговування  і  відповідальних  за  утримання
пристроїв  та  споруд між підрозділами метрополітену  визначають
наказом начальника метрополітену.

  2.4.  Заново  побудовані  та реконструйовані  лінії,  споруди,
пристрої   та   будівлі  приймаються  в  постійну   експлуатацію
приймальними  комісіями, склад яких призначається відповідно  до
Положення   про  порядок  прийняття  в  експлуатацію  закінчених
будівництвом  об'єктів залізничного транспорту і метрополітенів,
та  згідно з ДБН А.3.1-3-94 "Прийняття в експлуатацію закінчених
будівництвом об'єктів. Основні положення" ( v0048243-94 ).

  Заново  побудовані та реконструйовані лінії, споруди, пристрої
та   будівлі  вводяться  в  дію  після  затвердження   технічної
документації,  яка встановлює порядок їх експлуатації,  і  після
перевірки  знання  зазначеної  документації  працівниками,   які
обслуговують ці споруди та пристрої.

  Капітально відремонтовані споруди та пристрої вводяться в  дію
в порядку, визначеному Управлінням метрополітену.

  Будівництво  споруд,  розміщення  реклами  й  інших   об'єктів
поблизу діючих ліній метрополітену проводиться за узгодженням  з
Управлінням метрополітену.

                             Габарит

  2.5.  Споруди  та пристрої ліній метрополітену, електродепо  і
під'їзних колій до них, рухомий склад мають задовольняти  вимоги
габаритів наближення споруд і обладнання.

  Габарити  мають  витримуватися при проектуванні,  будівництві,
реконструкції  ліній метрополітену й електродепо,  а  також  при
експлуатації споруд і пристроїв.

  2.6.  Порядок перевірки габаритів споруд і пристроїв, усунення
негабаритних    місць    установлюється    наказом    начальника
метрополітену.

  За   дотримання   габаритів   відповідають   працівники,   які
безпосередньо обслуговують споруди та пристрої, рухомий склад, а
також начальники відповідних підрозділів метрополітену.

  2.7.  Відстань  між  осями суміжних колій на  прямих  ділянках
колії,  а  також на кривих радіуса 500 м і більше  має  бути  не
менше:

  - на головних коліях у двоколійних
    тунелях без проміжних опор                        - 3400 мм;
  - на мостах та естакадах                            - 3700 мм;
  - на головних коліях наземних дільниць
    і в місцях укладання перехресних
    з'їздів і коліях для обороту
    рухомого складу                                   - 4000 мм;
  - на паркових коліях                                - 4200 мм;
  - на деповських коліях                              - 4500 мм;
  - на паркових коліях, призначених
    для обертання рухомого
    складу залізниць                                  - 4800 мм.

  Горизонтальні  відстані  на кривих ділянках  колії  між  осями
суміжних  колій, між віссю колії і габаритами наближення  споруд
та  обладнання на перегонах і станціях установлюються відповідно
до застосування габаритів наближення споруд та обладнання.

  Зміну проектної позначки рівня головок рейок і положення колій
у плані при ремонтних роботах дозволяє начальник метрополітену.

  2.8.  Повантажений  на відкритому рухомому  складі  вантаж  (з
урахуванням  упакування  і кріплення) має  розміщатися  в  межах
установленого габариту навантаження.

  Вантажі (матеріали, інструмент, обладнання), що не можуть бути
розміщені  на  відкритому  рухомому  складі  в  межах  габаритів
навантаження,  перевозяться відповідно до порядку, установленого
начальником метрополітену.

  Вивантажені чи підготовлені до навантаження вантажі мають бути
покладені  та закріплені біля колії так, щоб габарит  наближення
обладнання не порушувався.