ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 10. Огляд споруд та пристроїв, їх ремонт

         Розділ 10. Огляд споруд та пристроїв, їх ремонт

                    Огляд споруд та пристроїв

  10.1.  Споруди,  пристрої  та  службово-технічні будівлі мають
систематично   оглядатися  в  порядку  й  у  терміни,  визначені
відповідними    положеннями    й   інструкціями,   затвердженими
Управлінням метрополітену.

  Огляд   споруд,   пристроїв   і  службово-технічних   будівель
покладається на працівників, що безпосередньо їх обслуговують, і
на   начальників  станцій,  дільниць,  дистанцій,   електродепо,
майстерень, служб, у віданні яких вони перебувають.

  10.2. Стрілочні переводи мають щомісяця оглядатися комісіями:

  -  двічі  на  квартал  - під головуванням начальника станції в
складі   колійного   майстра,  старшого  електромеханіка  СЦБ  і
старшого електромеханіка кабельної мережі та освітлення;
  -  один  раз  на  квартал - під головуванням начальника служби
руху  чи  його  заступників  (начальника дистанції руху або його
заступника)  в  складі  начальників  дистанцій колії, автоматики
(СЦБ),  кабельної  мережі  та  освітлення  чи  їх  заступників і
начальника станції.

  У  необхідних  випадках  при огляді  стрілочних  переводів  на
паркових  та інших коліях у роботі комісії повинні брати  участь
начальники   підрозділів,   у  підпорядкування   яких   передана
територія, що прилягає до паркових та інших колій.

  10.3.  Споруди та пристрої станції мають оглядатися  не  рідше
одного разу на місяць, підвісні пристрої - не рідше одного  разу
на  квартал комісіями під головуванням начальника станції. Склад
комісії затверджується наказом начальника метрополітену.

  10.4.  Результати  огляду  і  заходи  щодо  них  заносяться  у
відповідні   журнали,  в  яких  зазначаються  терміни   усунення
зауважень і відповідальні виконавці.

  10.5.  Начальник метрополітену та його заступники,  начальники
структурних   підрозділів  повинні  систематично  перевіряти   в
підвідомчих підрозділах стан господарства, дотримання трудової і
технологічної   дисципліни  працівниками,   вживати   необхідних
заходів,  що  гарантують утримання всіх споруд  та  пристроїв  у
справному   стані,  виконання  технології  робіт,   забезпечення
безпеки  руху  поїздів і перевезення пасажирів,  а  також  вимог
охорони праці.

  Порядок  і періодичність проведення таких перевірок із оглядом
споруд,   пристроїв  службово-технічних  будівель   визначається
начальником метрополітену.

  10.6.  Огляд споруд, пристроїв і службово-технічних  будівель,
перевірку  дотримання технологічної дисципліни й  вимог  безпеки
руху поїздів у підрозділах метрополітену повинні здійснювати:

  -  начальник метрополітену за участю заступника начальника
метрополітену - головного ревізора з безпеки руху, начальників
структурних підрозділів - двічі на рік (другий і четвертий
квартали);
  -  заступники  начальника метрополітену за участю ревізорів із
безпеки руху, керівників служб і підвідомчих підрозділів - двічі
на рік (перший і третій квартали).

                    Ремонт споруд та пристроїв

  10.7.  Ремонт  споруд  та пристроїв має проводитись  за  умови
забезпечення   безпеки  руху  поїздів,  безпечного   пропускання
пасажирів,  дотримання вимог охорони праці та, як  правило,  без
порушення графіка руху поїздів.

  Ремонт штучних споруд, колії, контактної рейки, пристроїв  СЦБ
та  зв'язку,  електропостачання, електромеханічного господарства
та інших пристроїв на перегонах, з'єднувальних вітках і станціях
має виконуватися, як правило, у нічний час після закінчення руху
електропоїздів  і  зняття напруги з контактної рейки;  зазначені
роботи, що не допускають пропускання поїздів, мають виконуватися
після  закриття  для  руху колії перегону, з'єднувальної  вітки,
колії станції.

  Перелік  основних планових робіт, виконуваних після закінчення
руху  електропоїздів  і зняття напруги з  контактної  рейки,  на
коліях  перегонів, станцій, що вимагають закриття цих колій  для
руху поїздів, затверджує Управління метрополітену.

  Для  виконання  в електродепо робіт із поточного  утримання  й
ремонту   паркових  колій,  контактної  рейки,  а  в  необхідних
випадках  - пристроїв електропостачання, СЦБ та інших,  графіком
руху   і   планом   маневрових   робіт   повинні   передбачатися
технологічні "вікна" тривалістю не менше однієї години в  денний
час.

  Поточний  ремонт ескалаторів має виконуватися, як  правило,  у
нічний час.

  Зупинка  і  ремонт  ескалаторів під час перевезення  пасажирів
допускається тільки за узгодженням із начальником служби руху не
більше  ніж  на  одну  добу, а на більший термін  -  із  дозволу
начальника метрополітену чи його заступників.

  Капітальний ремонт ескалаторів із їх закриттям для перевезення
пасажирів  виконується  за наказами начальника  метрополітену  з
повідомленням про це міської державної адміністрації.

  10.8. Роботи на кабелях чи в безпосередній близькості від них,
а  також  поблизу  хвилеводу  поїзного  радіозв'язку,  при  яких
можливе   їх  пошкодження,  мають  виконуватися  під   технічним
наглядом працівників, що обслуговують дані пристрої.

  10.9.  Порядок  проведення  робіт сторонніми  організаціями  в
експлуатованих спорудах метрополітену визначається  інструкцією,
затвердженою Управлінням метрополітену.

  10.10.   Терміни   початку   й  закінчення   ремонтних   робіт
визначаються:

  -  для  робіт  із  великим  обсягом  або  в складних умовах їх
виконання - наказом начальника метрополітену;
  -   для   робіт,   що   вимагають   закриття  колії  перегону,
з'єднувальної  вітки,  станції  під  час  нічної  перерви в русі
електропоїздів  -  керівником  робіт після узгодження із поїзним
диспетчером;
  -  для робіт, що допускають безпечне пропускання господарських
поїздів, - керівником робіт.

  Під   час  проведення  робіт,  що  вимагають  закриття   колії
перегону,  станції, а також виконання робіт з  усунення  раптово
виниклої  несправності, керівник робіт зобов'язаний підтримувати
постійний    зв'язок    із    поїзним    диспетчером    (поїзним
диспетчерським,  тунельним зв'язком,  радіозв'язком,  або  через
чергового поста централізації, чергового по станції).

  10.11.  Будь-яка  перешкода для руху  поїздів  на  перегоні  й
станції, а також місце виконання робіт, небезпечне для руху,  що
вимагає  зупинки  чи зменшення швидкості, мають бути  огороджені
сигналами  по  обидва боки незалежно від того, очікується  поїзд
(состав) чи ні.

  Не допускається:
     
  -  розпочинати роботи до огородження сигналами перешкоди чи
місця виконання робіт, небезпечного для руху;
  -  знімати сигнали, що огороджують перешкоду чи місце виконання
робіт, до усунення перешкоди, повного закінчення робіт,
перевірки стану колії, контактної рейки та дотримання габариту.

  10.12.  Порядок огородження перешкод і місць проведення  робіт
визначається нормативно-технічним актом, який регулює питання  з
сигналізації метрополітенів.

  10.13.  Виходи на закриту для руху головну колію огороджуються
з    усіх   напрямків   переносними   сигналами   зупинки,    що
встановлюються  на  межах закритої колії,  зазначених  у  наказі
поїзного диспетчера.

  Якщо   межа   колії,  що  закривається,  міститься   в   торці
пасажирської  платформи,  ці  сигнали  встановлює  черговий   по
станції чи інший працівник служби руху, що має право проходу  на
колії, а у всіх інших місцях - керівник робіт.

  10.14.  За  правильність установлення та  показань  переносних
сигналів, їх справність і подальше зняття відповідають  керівник
робіт і працівник, що їх установив.

  10.15.  На станційних коліях забороняється виконувати  роботи,
що   вимагають   огородження  сигналами  зупинки  чи   зменшення
швидкості,  без  згоди  поїзного  диспетчера,  чергового   поста
централізації, а на станціях без колійного розвитку -  чергового
по  станції і без попереднього запису керівника робіт у  журналі
огляду.

  При  виконанні робіт з усунення раптово виниклих несправностей
запис   про   початок   і  закінчення  робіт   може   замінятися
телефонограмою, що реєструється у поїзного диспетчера в  журналі
диспетчерських  наказів,  а  на  станції  -  у  журналі  огляду.
Зазначена  телефонограма  передається керівником  робіт  поїзним
диспетчерським  чи  тунельним  зв'язком  поїзному  диспетчеру  і
черговому   поста  централізації  (для  станції  без   колійного
розвитку  - черговому по станції) з подальшим особистим підписом
керівника робіт у журналі огляду на станції.

  Дозвіл  на  введення  пристроїв у дію після  закінчення  робіт
дається  черговим станційного поста централізації, а на  станції
без  колійного розвитку - черговим по станції на підставі запису
керівника   робіт   у   журналі  огляду  чи  телефонограми,   що
реєструється  в  цьому журналі, з подальшим  особистим  підписом
керівника робіт.

  10.16.  Закриття під час руху електропоїздів перегонів  (колій
перегонів),  станційних  колій, колій спеціального  призначення,
крім   паркових  та  інших  колій,  для  виконання  передбачених
(планових)    робіт    здійснюється   за   наказом    начальника
метрополітену.

  Про  повне чи часткове припинення руху електропоїздів на лінії
в  зв'язку  з  виконанням  планових робіт  повідомляють  міській
державній адміністрації.

  Для   усунення   виниклої   в   період   руху   електропоїздів
несправності  колії,  споруд  і  пристроїв,  що загрожує безпеці
руху,  поїзний  диспетчер  зобов'язаний  негайно  закрити  колію
перегону,   станції,   з'єднувальної   вітки,  на  якій  виникла
несправність,  і  доповісти  про це черговому по метрополітену і
начальнику метрополітену. Підставою для закриття колії перегону,
станції,  колії  з'єднувальної  вітки  в  цьому випадку є вимога
машиніста, колійного майстра чи інших працівників метрополітену.
Зазначена  вимога  записується  поїзним  диспетчером  у  журналі
диспетчерських наказів.

  10.17.   Закриття  та  відкриття  колій  перегонів  (дільниць)
виконується згідно з наказами поїзного диспетчера.

  Закриття   та   відкриття  станційних  колій  під   час   руху
електропоїздів   здійснюється   згідно   з   наказом    поїзного
диспетчера, а після закінчення руху електропоїздів -  за  усними
розпорядженнями поїзного диспетчера.

  Підставою   для   закриття  чи  відкриття   перегонів   (колій
перегонів),  станційних  колій, колій спеціального  призначення,
паркових  та  інших  колій  є заявка  перед  початком  робіт  чи
повідомлення після закінчення робіт, записані працівником служби
колії і тунельних споруд за посадою не нижче помічника колійного
(тунельного)  майстра в журналі огляду на  станції,  колія  якої
закривається, або на одній зі станцій, що обмежує колію перегону
чи  колію  спеціального  призначення, яка  закривається,  а  для
паркових та інших колій - на посту централізації електродепо.

  Запис заявки чи повідомлення може замінюватися телефонограмою,
що  реєструється, переданою працівником служби колії і тунельних
споруд  за  посадою  не  нижче помічника колійного  (тунельного)
майстра тунельним чи поїзним диспетчерським зв'язком, а на посту
централізації  електродепо - стрілочним  зв'язком,  і  записаною
поїзним  диспетчером  у  журналі диспетчерських  наказів,  а  на
відповідних  станціях  і  посту централізації  електродепо  -  у
журналі огляду.

  У  повідомленні, записаному в журналі огляду, чи телефонограмі
на  відкриття перегону (колії перегону) станційних колій,  колій
спеціального   призначення,  паркових   та   інших   колій   має
зазначатися  про  закінчення робіт і  відсутність  перешкод  для
безперебійного  та безпечного руху поїздів незалежно  від  того,
яка служба чи організація виконувала роботи.

  Працівник   служби   колії,  що  дав  телефонограму,   повинен
підтвердити  її  після  закінчення робіт  особистим  підписом  у
журналі  огляду  на  одній зі станцій чи на посту  централізації
електродепо, де була прийнята телефонограма.

  10.18.  Межі  колії та тунельних споруд, що  закриваються,  чи
частини  колії  перегону, станційної колії,  колій  спеціального
призначення,  паркових  та інших колій визначаються  працівником
служби  колії та тунельних споруд за посадою не нижче  помічника
колійного,   тунельного  майстра  за  узгодженням   із   поїзним
диспетчером і зазначаються в заявці (телефонограмі) на  закриття
колії   перегону,   станції,  колій  спеціального   призначення,
паркових та інших колій.

  10.19.   Забороняється   розпочинати   роботи   до   одержання
керівником   робіт   наказу   (усного  розпорядження)   поїзного
диспетчера  про  закриття колії перегону (дільниці),  станційної
колії, колій спеціального призначення, паркових та інших колій і
до огородження місця робіт переносними сигналами зупинки.

  Наказ  про  закриття  перегону  (колії  перегону),  станційної
колії,  колій спеціального призначення, паркових та інших  колій
передається керівнику робіт письмово, а в разі потреби - поїзним
диспетчерським чи тунельним зв'язком.

  На  закритому  перегоні  (колії  перегону),  станційній колії,
колії   спеціального   призначення,   користування  світлофорами
автоматичної  та  напівавтоматичної дії, сигнальними показаннями
АЛС-АРШ  припиняється,  а  на  закритих паркових та інших коліях
припиняється    користування   відповідними   напівавтоматичними
світлофорами. У всіх випадках про це має бути зазначено в наказі
чи усному розпорядженні поїзного диспетчера.

  10.20.  Переведення  стрілок  на закритій  колії  дозволяється
тільки за розпорядженням поїзного диспетчера.

  10.21.  Після  закінчення всіх робіт місця їх виконання  мають
бути   перевірені  керівниками  робіт,  приведені  в  стан,   що
забезпечує подання напруги на контактну рейку, безперебійний  та
безпечний рух поїздів і перевезення пасажирів.

  10.22.   Порядок   технічного   обслуговування,   ремонту    й
використання    металоконструкцій   визначається   інструкціями,
затвердженими начальником метрополітену.

  10.23.  Перед  початком руху електропоїздів на  лінії  повинні
бути закінчені роботи:

-  пов'язані з закриттям колії перегону, станції, колій
спеціального призначення - не пізніше терміну, погодженого з
поїзним диспетчером;

-  не пов'язані з закриттям колії перегону, станції, колій
спеціального призначення - не пізніше першого попереджувального
сигналу про подання напруги на контактну рейку.

  Роботи на паркових та інших коліях, пов'язані із закриттям цих
колій,  мають  бути закінчені не пізніше терміну, погодженого  з
поїзним диспетчером.

  10.24.  Усі  працівники, що виконували в нічний час  роботи  в
тунелях  і  на наземних дільницях, повинні вийти на  станції  до
другого   попереджувального  сигналу  про  подання  напруги   на
контактну рейку.

  За  своєчасний вихід людей із тунелів і наземних  дільниць  на
станції відповідають керівники робіт.