Рухомий склад
Розділ 11. Загальні вимоги
11.1. Рухомий склад, що перебуває в експлуатації, має
утримуватися в справному стані, що забезпечує його безперебійну
роботу, безпеку руху та охорону праці, із своєчасним виконанням
усіх видів планово-попереджувального ремонту і технічного
обслуговування.
Запобігання появі будь-яких несправностей і забезпечення
встановлених термінів роботи рухомого складу мають бути головним
у роботі осіб, відповідальних за його технічне обслуговування і
ремонт.
11.2. Для технічного обслуговування й ремонту рухомого складу
призначені електродепо, пункти технічного обслуговування,
відповідні ремонтні бази, мотовозне депо з необхідними спорудами
та технічним оснащенням.
При довжині лінії метрополітену понад 20 км крім основного
електродепо має бути оборотне депо.
Розміщення і технічне оснащення електродепо, пунктів
технічного обслуговування електрорухомого складу, ремонтних баз,
мотовозних депо та інших споруд і пристроїв господарства
рухомого складу мають забезпечувати встановлені розміри руху
поїздів, ефективне використання рухомого складу, високу якість
його технічного обслуговування та ремонту, раціональне
використання матеріальних ресурсів і безпечні умови праці.
Для забезпечення графіка руху поїздів, найкращого використання
електрорухомого складу, забезпечення режимів праці та відпочинку
локомотивних бригад в електродепо, на станціях лінії чи поблизу
станцій мають бути пункти нічного відпочинку зазначених бригад.
11.3. Технічне завдання і технічні умови на новий рухомий
склад, а також креслення та переліки основних вузлів та деталей
погоджуються з постачальником.
11.4. Технічні умови на виготовлення і модернізацію рухомого
складу господарського призначення (електровозів, мотовозів,
вантажних вагонів, дрезин, платформ, автомотрис, агрегатів та
машин спеціального призначення), а також знімних рухомих одиниць
затверджує Управління метрополітену.
11.5. Всі елементи вагонів за міцністю, стійкістю і технічним
станом повинні забезпечувати безпечний і плавний рух поїздів із
найбільшими швидкостями, визначеними технічними умовами на вагон
метрополітену.
11.6. Вносити зміни в конструкцію основних вузлів і деталей
прийнятого до експлуатації рухомого складу допускається з
дозволу начальника метрополітену за узгодженням з розробником
рухомого складу, а інших вузлів і деталей - з дозволу начальника
метрополітену.
11.7. Рухомий склад має задовольняти вимоги габариту рухомого
складу.
Найменшу відстань від нижньої частини рухомого складу, що
перебуває в експлуатації, до верхнього рівня головок ходових
рейок з урахуванням діючих норм допусків і зносів обладнання й
вузлів вагонів рухомого складу, а також порядок перевірки цієї
відстані визначає Управління метрополітену.
11.8. Заново побудований рухомий склад до здачі його в
експлуатацію на метрополітен має бути випробуваний і прийнятий
від заводу-виготовлювача згідно з порядком, визначеним
Управлінням метрополітену.
11.9. Рухомий склад, що перебуває в експлуатації, має
відповідати нормам допусків і спрацювань обладнання й вузлів
вагонів метрополітену, визначеним головним заводом-
виготовлювачем і Управлінням метрополітену.
11.10. Кожна одиниця рухомого складу повинна мати такі
розпізнавальні знаки і написи: номер, табличку заводу-
виготовлювача із зазначенням дати, місця будівництва і серії,
дати і місця проходження визначених видів ремонту, вагу тари,
конструкційну швидкість, таблички і написи про освідування
резервуарів і контрольних приладів.
Інші знаки і написи на рухомому складі наносяться згідно з
порядком, визначеним Управлінням метрополітену.
11.11. На кожну одиницю рухомого складу має вестися технічний
паспорт, що містить необхідні технічні та експлуатаційні
характеристики.
11.12. Електропоїзди мають обладнуватися швидкостемірами,
пристроями АЛС-АРШ, резервним пуском, поїзним радіозв'язком,
технічними засобами інформування пасажирів, екстреним зв'язком
"пасажир-машиніст", а також іншими засобами безпеки руху
(діагностики і реєстрації працездатності рухомого складу) згідно
з переліком, затвердженим Управлінням метрополітену.
У кабіні управління електропоїзда має бути пристрій
автоматичної зупинки на випадок раптової втрати машиністом
здатності до ведення поїзда - пристрій пильності.
11.13. Вагони електропоїздів повинні мати дистанційне
керування розсувними дверима поїзда з будь-якої діючої кабіни
управління, а в салонах вагонів мають бути встановлені крани
відключення управління дверима для можливості їх відкриття
вручну.
Електрична схема вагона не повинна допускати приведення
електропоїзда в рух при відкритих розсувних дверях. Допускається
експлуатування вагонів, побудованих до 1978 року (типу Еж-3,
Ем), електрична схема яких конструктивно дозволяє відправлення
при відкритих розсувних дверях, до їх модернізації.
11.14. Електричне обладнання вагонів повинне мати захисну
апаратуру від перевантаження, струмів короткого замикання і
перегріву. У відсмоктувальну мережу 825 В від рухомого складу не
повинні надходити струми, що порушують нормальну дію пристроїв
СЦБ та зв'язку.
Формування та спорядження поїздів
11.15. Поїзди мають формуватися у відповідності до цих Правил
і графіку руху поїздів.
11.16. Довжина електропоїзда не повинна перевищувати довжини
пасажирської платформи, а також довжини колій для обороту
составів.
Мінімальну кількість вагонів електропоїзда визначає начальник
метрополітену.
11.17. На заново сформованих составах має бути перевірена
робота гальм, пристроїв АЛС-АРШ, поїзного радіозв'язку,
гучномовного сповіщення пасажирів, екстреного зв'язку "пасажир-
машиніст" і документально оформлена готовність до роботи на
лінії згідно з порядком, визначеним Управлінням метрополітену.
11.18. Електропоїзди і господарські поїзди забезпечуються
набором інструменту та іншим необхідним спорядженням,
визначеними Управлінням метрополітену.