Розділ 12. Колісні пари
12.1. Кожна колісна пара має задовольняти вимоги, визначені
інструкцією з огляду, освідування, ремонту і формування колісних
пар рухомого складу, затвердженою начальником метрополітену, і
мати на осі позначки про час і місце формування і повного
освідування колісної пари, а також клейма про прийняття її при
формуванні. Знаки та клейма ставляться в місцях, передбачених
правилами маркування.
Колісні пари у затвердженому начальником метрополітену порядку
мають підлягати огляду під рухомим складом, звичайному та
повному освідуванні, а при підкатці - реєструватися у
відповідних журналах і паспортах.
12.2. Освідування і ремонт колісних пар мають виконуватися в
спеціальних ремонтних пунктах особами, що мають право на
виконання цих робіт.
12.3. Відстань між внутрішніми гранями коліс у ненавантаженої
колісної пари має бути 1440 мм, відхилення допускаються убік
збільшення чи зменшення не більше 3 мм.
Зменшення відстані між внутрішніми гранями коліс у нижній
точці у навантаженої колісної пари допускається не більше 2 мм
від розміру, зазначеного в паспорті колісної пари.
12.4. Забороняється експлуатація рухомого складу за наявності
хоча б одного з нижчезазначених пошкоджень і зносів колісних
пар:
- тріщина чи електропідпал у будь-якій частині осі колісної
пари;
- наявність гострокінцевого накату на гребені колісної пари;
- рівномірний прокат по кругу катання колеса для підгумованих
коліс понад 3 мм, для суцільнокатаних - понад 5 мм, а також із
різницею прокату коліс однієї колісної пари понад 2 мм;
- нерівномірний прокат по кругу катання колеса для колісних
пар електрорухомого складу - більше 0,7 мм, для мотовозів -
більше 1,0 мм;
- товщина гребеня - понад 33 мм або менша 25 мм при вимірі на
відстані 18 мм від вершини гребеня;
- у разі перевищення норми вертикального підрізу гребеня
колеса, що визначається спеціальним шаблоном;
- повзун (вибоїна) на поверхні катання глибиною понад 0,3 мм у
вагонів, 0,5 мм - у мотовозів;
- тріщина чи розшарування в будь-якому елементі, відколювання
чи раковина в бандажі, сітка тріщин на поверхні катання вище
зазначених норм;
- ослаблення посадки бандажа чи його запірного кільця,
зміщення маточини колеса чи зубчастого колеса;
- викришування на поверхні катання колеса (бандажа) площею
понад 200 кв. мм, глибиною понад 1 мм (площа окремих викришувань
складається при відстані між ними менше 100 мм).