ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 12. Колісні пари

                     Розділ 12. Колісні пари

  12.1.  Кожна  колісна пара має задовольняти вимоги,  визначені
інструкцією з огляду, освідування, ремонту і формування колісних
пар  рухомого складу, затвердженою начальником метрополітену,  і
мати  на  осі  позначки  про час і місце  формування  і  повного
освідування колісної пари, а також клейма про прийняття  її  при
формуванні.  Знаки  та клейма ставляться в місцях,  передбачених
правилами маркування.

  Колісні пари у затвердженому начальником метрополітену порядку
мають  підлягати  огляду  під  рухомим  складом,  звичайному  та
повному   освідуванні,  а  при  підкатці   -   реєструватися   у
відповідних журналах і паспортах.

  12.2.  Освідування і ремонт колісних пар мають виконуватися  в
спеціальних  ремонтних  пунктах  особами,  що  мають  право   на
виконання цих робіт.

  12.3.  Відстань між внутрішніми гранями коліс у ненавантаженої
колісної  пари  має  бути 1440 мм, відхилення допускаються  убік
збільшення чи зменшення не більше 3 мм.

  Зменшення  відстані  між внутрішніми гранями  коліс  у  нижній
точці у навантаженої колісної пари допускається не більше  2  мм
від розміру, зазначеного в паспорті колісної пари.

  12.4.  Забороняється експлуатація рухомого складу за наявності
хоча  б  одного  з нижчезазначених пошкоджень і зносів  колісних
пар:

  -  тріщина  чи  електропідпал у будь-якій частині осі колісної
пари;
  - наявність гострокінцевого накату на гребені колісної пари;
  -  рівномірний прокат по кругу катання колеса для підгумованих
коліс  понад  3 мм, для суцільнокатаних - понад 5 мм, а також із
різницею прокату коліс однієї колісної пари понад 2 мм;
  -  нерівномірний  прокат  по кругу катання колеса для колісних
пар  електрорухомого  складу  -  більше  0,7 мм, для мотовозів -
більше 1,0 мм;
  -  товщина гребеня - понад 33 мм або менша 25 мм при вимірі на
відстані 18 мм від вершини гребеня;
  -  у  разі  перевищення  норми  вертикального  підрізу гребеня
колеса, що визначається спеціальним шаблоном;
  - повзун (вибоїна) на поверхні катання глибиною понад 0,3 мм у
вагонів, 0,5 мм - у мотовозів;
  -  тріщина чи розшарування в будь-якому елементі, відколювання
чи  раковина  в  бандажі,  сітка тріщин на поверхні катання вище
зазначених норм;
  -   ослаблення  посадки  бандажа  чи  його  запірного  кільця,
зміщення маточини колеса чи зубчастого колеса;
  -  викришування  на  поверхні  катання колеса (бандажа) площею
понад 200 кв. мм, глибиною понад 1 мм (площа окремих викришувань
складається при відстані між ними менше 100 мм).