ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 13. Гальмове обладнання і автозчепний пристрій

                  Розділ 13. Гальмове обладнання
                      і автозчепний пристрій

  13.1.    Рухомий   склад   має   обладнуватися   автоматичними
пневматичними гальмами, а електрорухомий склад, призначений  для
перевезення  пасажирів і вантажів, крім того, має  обладнуватися
електричними гальмами. Кожна вісь вагона повинна бути гальмовою.

  Автоматичні   пневматичні  гальма   та   їх   елементи   мають
утримуватися  згідно з технічними нормами,  мати  керованість  і
надійність  дії  в  різних  умовах  експлуатації,  забезпечувати
плавність гальмування, а також зупинку поїзда в разі роз'єднання
чи  розриву  повітряної гальмівної магістралі, у разі  відкриття
стоп-крана  (крана екстреного гальмування) чи  зривного  клапана
поїзного автостопа.

  Автоматичні  пневматичні  й  електричні  гальма  повинні  мати
авторежимний  пристрій  для збереження  постійності  гальмівного
шляху при різному завантаженні вагонів і забезпечувати гальмівне
зусилля, що не викликає заклинення колісних пар.

  Автоматичні   пневматичні   й   електричні   гальма    повинні
забезпечувати   гарантовану  зупинку   поїзда   при   екстреному
гальмуванні чи гальмуванні від пристроїв АЛС-АРШ на відстані  не
більше  розрахункового гальмівного шляху, наведеного в  таблицях
1, 2 і 3.

  Довжина   розрахункового  гальмівного  шляху  при   екстреному
гальмуванні, що наведена в таблиці 3, для наземних і прирівняних
до них дільниць збільшується в 1,5 рази.

  Відповідність  фактичних гальмівних шляхів  розрахунковим  при
екстреному гальмуванні та гальмуванні від пристроїв АЛС-АРШ  має
періодично  перевірятися  згідно  з  порядком  і  періодичністю,
визначеними начальником метрополітену.

  13.2.  У  кожній кабіні машиніста електрорухомого  складу  має
бути кран (рукоятка) для включення екстреного гальмування,  а  в
протилежній частині вагона - стоп-кран екстреного гальмування зі
знімною  рукояткою чи вкороченою штангою і рукояткою за  спинкою
сидіння.

                                      Таблиця 1

                   Розрахункові гальмівні шляхи
              при АРШ для вагонів типу Е (у метрах)

------------------------------------------------------------------
|Швид- | Підйом у тисячних     |Пло-|      Спуск у тисячних      |
|кість |                       |щад-|                            |
|на по-|                       |ка  |                            |
|чатку |                       |    |                            |
|галь- |                       |    |                            |
|мува- |                       |    |                            |
|ння   |-----------------------|    |----------------------------|
|км/год|60 |50 |40 |30 |20 |10 |    |10 |20 |30  |40  |50  |60   |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+--------------------|
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |  На схилах більше  |
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |     20 тисячних    |
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |   довжиною більше  |
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |   200 м швидкість  |
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |    руху не більше  |
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |      70  км/код.   |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+--------------------|
|      |   |   |   |   |   |   |    |   |   |                    |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+--------------------|
|80    |260|268|275|295|315|347|385 |419|481|                    |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+--------------------|
|75    |233|238|243|258|278|304|332 |363|408|                    |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+--------------------|
|70    |207|210|214|222|241|261|284 |309|336|408 |527 |598 |1010 |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|65    |181|185|188|196|208|221|236 |254|278|319 |396 |512 |764  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|60    |166|166|167|172|180|188|196 |210|227|246 |284 |355 |568  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|55    |147|150|152|158|162|170|177 |188|202|222 |253 |294 |414  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|50    |129|130|131|135|141|147|159 |165|177|190 |211 |250 |321  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|45    |115|116|117|121|125|130|136 |142|151|163 |178 |193 |243  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|40    |100|101|102|105|108|111|117 |122|130|140 |152 |162 |174  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|35    |85 |86 |87 |89 |91 |93 |98  |103|108|116 |125 |135 |143  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|30    |70 |71 |72 |73 |74 |77 |80  |84 |88 |93  |98  |103 |108  |
|------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+----+----+----+-----|
|20    |45 |45 |45 |45 |46 |48 |51  |52 |54 |56  |58  |60  |61   |
------------------------------------------------------------------

  Примітка.  У  таблиці  наведені  довжини  гальмівного  шляху  (у
метрах)  як  для  порожнього,  так і для навантаженого режимів при
гальмуванні  восьмивагонного і менше состава з моменту перевищення
заданої швидкості до повної зупинки.

                                      Таблиця 2

               Розрахункові гальмівні шляхи при АРШ
              для вагонів 81-717, 81-714 (у метрах)

------------------------------------------------------------------
| Швидкість|   Підйом у тисячних   |Пло- |   Спуск у тисячних    |
|на початку|                       |щадка|                       |
| гальму-  |-----------------------|     |-----------------------|
|  вання   |60 |50 |40 |30 |20 |10 |     |10 |20 |30 |40 |50 |60 |
|  км/год  |   |   |   |   |   |   |     |   |   |   |   |   |   |
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|90        |294|296|303|317|334|360|388  |424|461|526|600|695|794|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|85        |271|272|281|293|309|325|354  |380|416|474|580|646|725|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|80        |248|250|260|270|284|289|320  |335|370|422|561|599|659|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|75        |222|226|235|245|255|262|283  |306|340|381|490|531|591|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|70        |196|202|210|219|225|235|243  |278|308|340|418|462|524|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|65        |176|181|188|195|200|208|219  |241|266|292|341|395|447|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|60        |157|160|164|169|174|181|194  |203|224|244|264|334|371|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|55        |138|141|147|151|155|162|172  |182|199|215|234|295|326|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|50        |121|122|129|132|136|142|149  |159|173|187|206|257|282|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|45        |102|104|112|114|118|123|127  |137|148|159|176|220|239|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|40        |83 |85 |94 |96 |99 |103|105  |115|122|130|146|181|194|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|35        |71 |74 |81 |82 |85 |87 |97   |100|106|114|127|159|170|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|30        |59 |62 |66 |68 |71 |73 |77   |84 |90 |96 |106|135|144|
|----------+---+---+---+---+---+---+-----+---+---+---+---+---+---|
|20        |56 |58 |59 |60 |61 |62 |70   |74 |76 |81 |85 |99 |115|
------------------------------------------------------------------

  Примітка.  У  таблиці  наведені  довжини  гальмівних  шляхів  (у
метрах)  як  для  порожнього,  так і для навантаженого режимів при
гальмуванні  восьмивагонного і менше состава з моменту перевищення
заданої швидкості до повної зупинки.

                                      Таблиця 3

             Довжина розрахункового гальмівного шляху
              при екстреному гальмуванні (у метрах)

---------------------------------------------------------------------
| Швидкість на|    Підйом у тисячних  |Пло-|    Спуск у тисячних    |
|   початку   |                       |щад-|                        |
| гальмування |                       |ка  |                        |
|   км/год    |                       |    |                        |
|-------------+-----------------------|    |------------------------|
|Із   |Із     |60 |50 |40 |30 |20 |10 |    |10 |20 |30 |40 |50 | 60 |
|семи |восьми |   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|ваго-|і менше|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|нів  |вагонів|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|типу |81-717,|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|Д    |81-714,|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|     |типу Е |   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|     |та його|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|     |модифі-|   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|     |кації  |   |   |   |   |   |   |    |   |   |   |   |   |    |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|-    |90     |200|205|210|220|245|265|295 |320|360|404|450|465|530 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|-    |85     |180|185|190|200|220|235|265 |280|315|355|395|420|475 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|75   |80     |160|165|170|180|195|205|220 |245|275|310|345|375|425 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|70   |75     |140|145|150|160|170|180|190 |215|240|270|306|330|375 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|65   |70     |120|125|130|140|145|155|165 |185|210|235|265|290|330 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|60   |65     |100|105|110|120|125|135|145 |160|180|205|230|255|285 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|55   |60     |92 |93 |95 |100|110|115|125 |135|155|175|195|220|245 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|50   |55     |75 |78 |80 |85 |95 |100|105 |115|130|150|170|185|205 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|45   |50     |62 |63 |65 |70 |80 |85 |90  |95 |110|125|140|155|170 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|40   |45     |52 |53 |55 |60 |65 |70 |75  |80 |90 |100|115|130|145 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|35   |40     |41 |43 |45 |48 |50 |55 |60  |65 |72 |80 |95 |100|110 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|30   |35     |35 |36 |37 |38 |40 |45 |50  |53 |58 |65 |75 |80 | 85 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|25   |30     |27 |28 |29 |30 |31 |35 |40  |42 |45 |50 |55 |60 | 65 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|20   |25     |19 |20 |21 |22 |23 |27 |30  |32 |34 |37 |40 |45 | 50 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|15   |20     |15 |16 |17 |17 |18 |20 |22  |23 |25 |27 |30 |32 | 35 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|10   |15     |10 |11 |13 |13 |14 |14 |15  |16 |17 |18 |20 |22 | 23 |
|-----+-------+---+---+---+---+---+---+----+---+---+---+---+---+----|
|-    |10     |6  | 6 |10 |11 |11 |12 |12  |13 |14 |15 |16 |18 | 19 |
---------------------------------------------------------------------


  У  вагоні без кабіни машиніста стоп-крани (рукоятки) включення
екстреного  гальмування  мають  бути  в  обох  торцевих частинах
вагона за спинками сидінь.


  13.3.  Рухомий  склад має обладнуватися ручними чи стоянковими
гальмами, що мають утримуватися згідно з встановленими нормами і
забезпечувати  гальмівне  натиснення,  необхідне  для  удержання
вагона   з   повним  завантаженням  на  схилі  не  менше  0,060.
Розрахункові   дані   з  гальмівного  натиснення  затверджуються
Управлінням метрополітену.

  13.4.  Всі  вузли і деталі вагонів, роз'єднання або злам  яких
може  викликати  вихід із габариту чи падіння на колію,  повинні
мати запобіжні пристрої.

  13.5.  Моторно-рейковий транспорт має періодично  перевірятися
на  відповідність фактичних гальмівних шляхів, затверджених  для
даного типу машин.

  Гальмівні  шляхи  з  урахуванням  маси  причіпної  ваги  мають
перевірятися    на   відповідність   гальмівним    шляхам    для
господарських поїздів.
  Порядок  і періодичність перевірки гальмівних шляхів  визначає
начальник метрополітену.

  13.6. Рухомий склад має обладнуватися автозчепом.

  За  технічний  стан  автозчепу в составі  поїзда  відповідають
працівник, який здійснює його технічне обслуговування, і майстер
дільниці.

  За правильне зчеплення вагонів у составі відповідає працівник,
що дає готовність на рухомий склад, або черговий по електродепо,
який   його  сформував.  Після  приймання  рухомого  складу   за
правильність зчеплення вагонів у составі відповідає машиніст.

  За    правильне   зчеплення   рухомих   одиниць   у    составі
господарського поїзда відповідає водій господарського поїзда.