ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 14. Технічне обслуговування та ремонт рухомого складу

                Розділ 14. Технічне обслуговування
                    та ремонт рухомого складу

  14.1. Не допускається випускати в експлуатацію і допускати  до
руху   в  поїздах  рухомий  склад,  що  має  несправності,   які
загрожують  безпеці  руху, порушують  вимоги  охорони  праці  та
культури перевезення пасажирів.

  Вимоги  до  технічного стану рухомого складу, а також  порядок
його   утримання,  види  ремонту  та  технічного  обслуговування
визначаються   "Правилами  текущего   ремонта   и   технического
обслуживания  моторвагонного подвижного состава метрополитенов",
затвердженими Міністерством шляхів сполучення СРСР 15.06.80,  та
інструкціями,     затвердженими    Управлінням    метрополітену;
періодичність  ремонтів і норми пробігу визначаються  відповідно
до технічних умов на вагон метрополітену.

  Відхилення  міжремонтних  пробігів  убік  збільшення  в  межах
установлених допусків затверджуються начальником метрополітену.
  Вимоги  до  технічного  стану рухомого  складу  господарського
призначення,  а  також  знімних  рухомих  одиниць,  порядок   їх
утримання,    види   ремонту   та   технічного   обслуговування,
періодичність ремонтів і норми пробігу визначаються  Управлінням
метрополітену.

  14.2.  Порядок  розробки технологічних процесів  з  технічного
обслуговування   та   ремонту  рухомого  складу   затверджується
Управлінням метрополітену.

  14.3.   За   обсяги   робіт  і  якість  виконаного  технічного
обслуговування   та  ремонту  і  безпеку  руху  рухомого  складу
відповідають  працівники,  що  безпосередньо здійснюють технічне
обслуговування  та  ремонт,  майстри  та  керівники  відповідних
підрозділів   метрополітену   (електродепо,   мотодепо,  пунктів
технічного   обслуговування,   ремонтних  баз,  служби  рухомого
складу).

                Технічне обслуговування та ремонт
                      електрорухомого складу

  14.4.  Технічний стан електрорухомого складу має  систематично
перевірятися  під  час технічного обслуговування  шляхом  огляду
його машиністами (локомотивними бригадами), працівниками пунктів
технічного  обслуговування і ремонтними  бригадами  електродепо,
оснащеними сучасними діагностичними засобами, а також періодично
контролюватися керівниками електродепо, служби рухомого складу і
ревізорським апаратом.

  Під час технічного обслуговування перевіряється:
     
  -   стан   та   знос   обладнання,  вузлів  та  деталей  і  їх
відповідність установленим нормам;
  -  справність  дії  пристроїв  безпеки  -  АЛС-АРШ, гальмового
обладнання,  автозчепних пристроїв, контрольних, вимірювальних і
сигнальних приладів, електричних кіл.

  14.5.  Не  допускається  випускати на лінію  та  експлуатувати
електрорухомий   склад,  який  має   хоча   б   одну   з   таких
несправностей:

  -  несправність компресорів, пневматичних, електричних, ручних
чи стоянкових гальм;
  - тріщину чи злам у рамі кузова, візку, корпусі букси, ресорах
та інших деталях підвагонного обладнання;
  -   відсутність  чи  несправність  передбаченого  конструкцією
запобіжного пристрою від падіння деталей на колію;
  - несправність колісних пар;
  - несправність струмоприймача;
  - несправність хоча б одного тягового двигуна;
  - несправність автозчепних пристроїв;
  -  несправність  автостопних  пристроїв  чи підвищення нижньої
точки  скоби  зривного  клапана  автостопа  над  рівнем  головок
ходових рейок більше 55 мм або менше 53 мм;
  - несправність пристроїв АЛС-АРШ;
  - несправність швидкостеміра;
  - несправність контрольних приладів;
  -  несправність  пристроїв поїзного радіозв'язку, гучномовного
сповіщення пасажирів, екстреного зв'язку "пасажир-машиніст";
  -  несправність  сигнальних  приладів  і приладу для звукового
сигналу;
  - несправність засобів пожежогасіння;
  -   несправність   електричного,   пневматичного,  механічного
обладнання,   при   якій  знижується  ступінь  безпеки  руху  чи
порушуються нормальні умови перевезення пасажирів.

  Забороняється експлуатувати електрорухомий склад до  огляду  і
визнання його придатним до експлуатації:

  - з наявністю стуку (шуму);
  - після сходу з рейок чи зіткнення.
     
  14.6. Електрорухомий склад двічі на рік оглядається комісією в
складі, визначеному Управлінням метрополітену.

  14.7.  Пристрої  АЛС-АРШ  поїзного радіозв'язку,  гучномовного
сповіщення   пасажирів,  екстреного  зв'язку  "пасажир-машиніст"
мають  періодично обслуговуватися і ремонтуватися  з  перевіркою
дії та регулюванням цих пристроїв.

  14.8.  Забороняється  випуск вагонів на лінію  без  технічного
огляду (ремонту) і запису про готовність у спеціальному журналі.

  14.9.  Пристрої  електричного захисту,  повітряні  резервуари,
манометри  та  пневматичні  прилади  на  електрорухомому  складі
повинні   підлягати  ревізії,  випробуванню  та  освідуванню   у
визначені терміни.

  Манометри,   запобіжні  клапани,  універсальний   автоматичний
вимикач  автостопа (УАВА) та інші прилади безпеки за  переліком,
затвердженим Управлінням метрополітену, мають бути запломбовані.

  14.10.  Вагони,  що  вийшли  з  капітального,  середнього   чи
піднімального ремонту, мають бути оглянуті, обкатані та прийняті
приймальником електрорухомого складу.

  Обкатування вагонів має виконуватися, як правило,  на  коліях,
призначених для обкатування, або на лінії.

  Порядок  обкатування вагонів на лінії, що  забезпечує  безпеку
руху, визначається начальником метрополітену.

  14.11.  Обслуговування  електропоїзда  одним  машиністом   без
помічника машиніста допускається:

  -  на  лініях,  у  тому числі під час маневрових переміщень на
станціях   і  з'єднувальних  вітках,  за  умови  діючих  поїзних
пристроїв АЛС-АРШ і в разі керування поїздом із головної кабіни;
  -  під  час маневрів на паркових та інших коліях при керуванні
поїздом із головної кабіни.

  Порядок    обслуговування   електропоїзда   одним   машиністом
встановлює начальник метрополітену.