![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
|
Активный участник ![]() ![]() ![]() Группа: Пользователи Сообщений: 90 Регистрация: 1.9.2010 Пользователь №: 3030 ![]() |
В Балаклії 5 жовтня 1910 року відбулася урочиста церемонія укладання останніх рейок головної залізничної лінії Північно-Донецької залізниці. В церемонії брали участь офіцери 5-го кавалерійського полку, який було розквартировано в Балаклії. До місця змички вийшли два поїзди – «північний» від станції Зміїв та «південний» від станції Ізюм. На станцію Балаклія прибув «північний» поїзд, який забрав офіцерів кавалерійського полку із їхніми дружинами, і в супроводі оркестру відправився до місця змички, куди і прийшов першим. Місце звички було прикрашене прапорами Російської імперії та зеленою стрічкою, - там залишалося лише укласти пару метрів рейок. Пізніше на місце приїхав прикрашений зеленню «південний» поїзд, який привіз начальника IV дільниці з будівництва Північно-Донецької залізниці, інженера Суходольського. Начальник дав розпорядження приступити до укладки останніх рейок, першим загвинтив болт, потім запропонував це зробити дружинам офіцерів кавалерійського полку. Коли останній болт було закручено, дружина командира полку перерізала зелену стрічку, і «південний» поїзд під вигуки «ура!» переїхав крізь щойно з’єднану колію. Після церемонії поздоровлення, відбувся урочистий обід в офіцерському зібранні Балаклії.
Так писала газета «Утро», № 1163 від 8.10.1910 р., с. 5. У зв'язку із цим, назріло наступне питання. По-перше, скоріш за все, місце змички було на значному віддаленні від Балаклії, інакше навіщо всіх везти тути поїздом? По-друге, на місці змички, напевно, було побудовано пасажирську платформу, оскільки мадам навряд чи заставили стрибати з вагону на ґрунт. Примітно, що станція Савинці в останні місяці перед відкриттям і на момент відкриття Північно-Донецької залізниці була пасажирською платформою для пасажирів без багажу (Реклама / Управление по сооружению Северо-Донецкой железной дороги // Горно-заводское дело, № 18-19. 1911. - с. 254; Северо-Донецкая жел. дор. Расписание движения поездов с 15 октября 1911 г. - Х., 1911. - с. 5, 6, 9, 10; Официальный указатель железнодорожных, пароходных и других пассажирских сообщений. Зимнее движение 1911-12 г. - Под ред. Н.Л.Брюля. - СПб., 1911. - с. І.211). В 1913 році це вже роз'їзд ( Официальный указатель железнодорожных, пароходных и других пассажирских сообщений. Зимнее движение 1913-14 г. - Под ред. Н.Л.Брюля. - СПб., 1913. - с. І.238; 1913 г. Справочник для железнодорожных статистических отделов... - СПб., 1913. - с. 43, 106), до 1916 року роздільний пункт став станцією ( Официальный указатель железнодорожных, пароходных и других пассажирских сообщений. Летнее движение 1916 г. - Под ред. Н.Л.Брюля. - СПб., 1916. - с. І.226; Северо-Донецкая железная дорога. Сокращённый продольный профиль. - 1916). Так де ж знаходиться "Промонторі Пойнт" Північно-Донецької залізниці? По Савинцях, чи все ж таки ближче до Балаклії? Цікавить будь-яка інформація з цього приводу,- навіть байки і перекази. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 7.6.2025, 16:38 |