Подвижной состав |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
Подвижной состав |
28.5.2019, 20:00
Сообщение
#1841
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 39027 Регистрация: 9.3.2008 Из: Харьков Пользователь №: 8 |
Учитывая специфику спрашивающего, понятно, что вопрос скорее о документе, который продлевает срок эксплуатации на 20 лет.
|
|
|
31.5.2019, 21:02
Сообщение
#1842
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 7699 Регистрация: 7.11.2008 Пользователь №: 640 |
Сегодня в 21.10 была перегонка 5929-5732-6830-9047-5930 в ТЧ-2 Салтовское.
|
|
|
4.6.2019, 16:23
Сообщение
#1843
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 11914 Регистрация: 30.4.2015 Из: yt ljk;yj t,fnm Пользователь №: 3833 |
#нам_пишут
0203-0204 в рекламе Альфа-Банка |
|
|
4.6.2019, 18:52
Сообщение
#1844
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 39027 Регистрация: 9.3.2008 Из: Харьков Пользователь №: 8 |
Объявлен тендер на ремонт и обслуживание вагонов метро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-03-000538-a Тендер был отменен из-за подачи менее двух предложений, второй аналогичный тоже отменен, и в итоге с третьей попытки подписали договор без тендера аж на 200000 грн. дешевле Но то была закупка на 110 Мгрн., а сейчас возможно аналогичный финт хотят провернуть с тендером "Послуги по встановленню обладнання, технічного переоснащення та ремонту вагонів рухомого складу КП «Харківський метрополітен» та інші види ремонту " на 630 Мгрн. http://gortransport.kharkov.ua/news/25207/ |
|
|
11.6.2019, 21:22
Сообщение
#1845
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 7699 Регистрация: 7.11.2008 Пользователь №: 640 |
По АЛ ездит 014-120-109-119-015.
|
|
|
12.6.2019, 17:23
Сообщение
#1846
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 3003 Регистрация: 16.3.2008 Пользователь №: 39 |
Еж в рекламе КС https://picua.org/image/img-20190612-182110-664.sUX7ZB
-------------------- РВК, ИНХ!
|
|
|
12.6.2019, 19:30
Сообщение
#1847
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 11914 Регистрация: 30.4.2015 Из: yt ljk;yj t,fnm Пользователь №: 3833 |
Ога, 5751-5752 закиевстарили
|
|
|
13.6.2019, 16:46
Сообщение
#1848
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 7699 Регистрация: 7.11.2008 Пользователь №: 640 |
Вагону 5639 провели не плохой ремонт.
Заменили обшивку в салоне, как номерным, серого цвета и заменили оконные рамы в салоне на металлические. Работает он в составе 9039-5639-7010-7014-9040. |
|
|
13.6.2019, 17:16
Сообщение
#1849
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 1135 Регистрация: 31.3.2018 Пользователь №: 4246 |
005 замечен на АЛ.
|
|
|
14.6.2019, 5:16
Сообщение
#1850
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 11914 Регистрация: 30.4.2015 Из: yt ljk;yj t,fnm Пользователь №: 3833 |
|
|
|
15.6.2019, 8:33
Сообщение
#1851
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 708 Регистрация: 28.7.2010 Из: Харьковская область Пользователь №: 3015 |
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:27...:HTML&src=0
Цитата Ukraine-Kharkiv: EIB - Purchase of new metro wagons 2019/S 113-276195 Ukraine, city of Kharkiv Ukraine Urban Public Transport Project Invitation for Tenders Procurement of new Metro trainsets, 5 coaches each, including spare parts and consumables, equipment and tools for maintenance, repair and related services, up to a total budget of 45 EUR (forty five) million, exclusive of sales taxes and customs duties. Kharkiv Metro Municipal Company, City of Kharkiv, hereinafter referred to as ‘the Purchaser’, intends to use the proceeds of a loan from the European Investment Bank (the Bank) towards the cost of its Urban Public Transport Project. VAT and, if relevant, customs duties on finished goods are not eligible to the Bank financing and will be paid by the purchaser. — the purchaser now invites sealed tenders from eligible suppliers for the following contract to be funded from part of the proceeds of the loan: supply of new Metro trainsets, 5 coaches each, including spare parts and consumables, equipment and tools for maintenance, repair and related services, up to a total budget of 45 EUR (forty five) million, exclusive of sales taxes and customs duties. The new Metro trainsets, 5 coaches each, associated goods and related services) are as follows: — new Metro trainsets, 5 coaches each (two head and three middle vehicles), bi-directional (i.e. with a driving cab at each end) and a maximum length of 96+1/0 metres, — a set of mandatory spare parts and consumables, a set of workshop tools and equipment for maintenance and repair of Metro trainsets. Incoterm Delivery conditions: EXW for goods from within the purchaser country; CIP (border or port) for goods from outside the purchaser country, — tenders are invited for one lot, — delivery period is 150 weeks after receipt of the advance payment, — the tender procedure will be carried out in line with the EIB Guide to Procurement (https://www.eib.org/en/infocentre/publications/all/guide-to-procurement.htm), — the contract with the successful tenderer will enter into force after the conclusion of a loan funds transfer agreement between the Ministry of Finances of Ukraine, the Ministry of Infrastructure of Ukraine and the Kharkiv City Council and the Kharkiv Metro municipal Company, in terms and conditions satisfactory to the Bank, — the criteria to be used in the tender evaluation by the purchaser are, in decreasing order of importance: The purchaser will award the contract to the tenderer whose offer has been determined to be the lowest evaluated tender for the goods and services proposed and is substantially responsive to the tender document, provided further that the tenderer is determined to be qualified to perform the contract satisfactorily. In evaluating each tender, the purchaser will determine for each tender the evaluated tender price by adjusting the tender price using the following factors and methodology — delivery schedule offered in the tender, — deviations in payment schedule from that specified in the special conditions of contract, — cost of inland transportation and insurance to the final destination at place, — the cost of specific maintenance tools, mandatory spare parts and services, — the availability in the purchaser’s country of spare parts and after-sales services for the equipment offered in the tender, — the cost of spare parts and after sales service facilities, — the cost of projected operating and maintenance costs, — the reliability of the vehicle offered, — the national remedy mechanism is applicable to the tender procedure, — tendering for contracts that are to be financed with the proceeds of a loan from the Bank is open to firms from any country, — to be qualified for the award of a contract, tenderers must satisfy the following minimum criteria: (a) tenderers shall meet the eligibility requirements: no conflicts of interests, not having been declared ineligible by the Bank, not being registered in a country or being representatives of such foreign companies, subject to financial sanctions imposed by the EU, either autonomously or pursuant to the financial sanctions decided by the United Nations Security Council on the basis of article 41 of the UN Charter or subject to trade and/or financial sanctions by any regulation of Ukraine; ( tenderers shall not have a consistent history of contractual non-performance within the last 5 (five) years. All pending litigation shall in total not represent more than 10 (ten) % of the tenderer net worth; © the audited balance sheets for the last 3 years must demonstrate the soundness of tenderer financial position, showing long-term profitability; (d) the tenderer must have an average annual turnover as prime supplier over the last 3 years of at least 30 000 000 EUR equivalents; (e) the tenderer shall demonstrate that it has access to, or has available, liquid assets, unencumbered real assets, lines of credit, and other financial means sufficient to meet the production cash flow for the contract estimated as not less than 40 000 000 EUR equivalent; (f) the tenderer must have successful experience in execution of the analogous deliveries of Metro trainsets with similar models in a quantity not less than 75 metro coaches, in the last 3 years; (g) tenderer shall be capable of the fulfilment of commitments regarding maintenance, the repair and supply of spare parts, described in the tender documents; (h) in the case of a tenderer offering to supply goods under the contract which the tenderer does not manufacture or otherwise produce, the tenderer has been duly authorised by the goods’ manufacturer to supply the goods in the purchaser’s country; (i) manufacturer of the proposed Metro trainsets shall have at least 10 years of experience in manufacturing of Metro trainsets of any model. (j) manufacturer of Metro trainsets proposed by the tenderer in its tender must have a certificate of quality management system (ISO 9001 or its equivalent): — Joint Venture, Consortium, or Association (JVCA) shall satisfy the following minimum qualification criteria: (a) at least the metro trainsets supplier, if partner of a JVCA, shall meet 60 % of all the above referred qualification criteria on average annual turnover and financial resources; ( each partner of JVCA shall meet at least 25 % of all the above referred qualification criteria on average annual turnover and financial resources; © JVCA shall meet in whole criteria for experience, as well as the eligibility and financial situation referred to above, the corresponding data that defines the overall capacity of the JVCA, shall be specified for each partner. Each JVCA partner shall meet the requirements for historical financial performance, eligibility and trials. — tender documents may be obtained from the Purchaser’s office at the address below upon payment of a non-refundable fee of 200 EUR (Euro two hundred), including VAT, or equivalent in Ukrainian Hryvnia (UAH) at the National Bank of Ukraine exchange rate the day of transfer. Payment of this non-refundable fee is to be made by bank transfer to: Beneficiary Bank: Megabank PJSC Bank code (MFO): 351629 Swift: DBBK UA 2K Correspondent bank details for the payments in EUR: Beneficiary: Kharkiv Metro Municipal Company, 04805918 Acc.No. for payments in UAH: 2600610378 Acc.No. for payments in EUR: 2600997810378 Upon receiving appropriate evidence of payment of the non-refundable fee, the tender documents may be collected from the purchaser’s office at the address given below or the documents will be promptly dispatched by courier or by e-mail to the address, indicated in the written request, but no liability can be accepted for loss or late delivery. In the event of discrepancy between electronic and hard copies of the documents, the hard copy shall prevail. — a register of potential tenderers who have purchased the tender documents may be inspected at the address below, — all tenders must be accompanied by a tender security of 1 000 000,00 EUR (one million) or equivalent in a convertible currency or UAH at the exchange rate published by the National Bank of Ukraine on the day the security is issued. The tender security can be, at the tenderer option, —— an unconditional guarantee issued by a bank, or —— an irrevocable letter of credit, or —— a cashier’s or certified check. In any option chosen by the bidder, the tender security must be issued by a reputable source. — all bids must be delivered in closed envelopes bearing the mention ‘Supply of new Metro trainsets, 5 coaches each, including spare parts and consumables, equipment and tools for maintenance, repair and related services, up to a total budget of 45 EUR (forty five million, exclusive of sales taxes and customs duties’ to the office at the address below on or before 29.7.2019, 13.00 p.m. Kharkiv time. Bids will be opened immediately in the presence of bidders’ representatives who choose to attend. Prospective tenderers may obtain further information from, and also inspect and acquire the tender documents at, the following office: Contact name: Mr Igor Valeriyovych Pashniev, Purchasing entity: Kharkiv Metro Municipal Company, Address: 29 Rizdviana Street, Kharkiv, 61052, UKRAINE, Tel: 00 380. 67-540-03-17 - Fax: 00 380. 57-731-21-41 - email address: kharkiv.metro2017@gmail.com Объявлен тендер. Бюджет 45 млн. Срок поставки - 150 недель (почти 3 года). Требования к поставщику - 10 лет опыта и не менее 75 поставленных вагонов в течении последних трех лет, так что КВСЗ пролетает. Раскрытие 29.07 в 13:00 |
|
|
15.6.2019, 12:02
Сообщение
#1852
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 3003 Регистрация: 16.3.2008 Пользователь №: 39 |
Пункт f) - крюк пролетает?
A Stadler? У них были поставки метровагонов вроде, но не считал, сколько. Если и они пролетают , то на тендер никто не заявится (ну не брать же метрозагонмаш). A, Хюндай же еще. -------------------- РВК, ИНХ!
|
|
|
15.6.2019, 13:07
Сообщение
#1853
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 6548 Регистрация: 9.3.2008 Из: Новые дома Пользователь №: 10 |
Пункт f) - крюк пролетает? A Stadler? У них были поставки метровагонов вроде, но не считал, сколько. Если и они пролетают , то на тендер никто не заявится (ну не брать же метрозагонмаш). A, Хюндай же еще. Штадлер не пролетает, так как обычно заявку подает не "Штадлер-Минск", а именно "Штадлер". А у них-то истории производства поездов метро... Хюндай Сименс (М1 может вполне вписаться сюда) Метрозагонмаш тоже может участвовать (тендер-то европейский) -------------------- /\ |
|
|
17.6.2019, 13:10
Сообщение
#1854
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 11914 Регистрация: 30.4.2015 Из: yt ljk;yj t,fnm Пользователь №: 3833 |
|
|
|
18.6.2019, 17:49
Сообщение
#1855
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 11914 Регистрация: 30.4.2015 Из: yt ljk;yj t,fnm Пользователь №: 3833 |
|
|
|
19.6.2019, 5:40
Сообщение
#1856
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 951 Регистрация: 4.7.2016 Из: Минск Пользователь №: 3971 |
По возможным участникам тендера на закупку поездов для ХМ:
1. МВМ (если подаст заявку на участие и будет допущен к участию) может предложить онли 81-765; 2. Siemens точно не станет предлагать вагоны M1, поскольку у них же есть модель Inspiro; 3. А в каких европейских метрополитенах работают поезда производства Stadler?; 4. Ну и КВСЗ я не стал бы сбрасывать со счетов, поскольку всё-таки свой, отечественный производитель. |
|
|
19.6.2019, 8:37
Сообщение
#1857
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 1135 Регистрация: 31.3.2018 Пользователь №: 4246 |
|
|
|
19.6.2019, 8:48
Сообщение
#1858
|
|
Активный участник Группа: Опытные пользователи Сообщений: 6548 Регистрация: 9.3.2008 Из: Новые дома Пользователь №: 10 |
2. Siemens точно не станет предлагать вагоны M1, поскольку у них же есть модель Inspiro; Ну они всегда позиционировали М1 как "Inspiro для бедных" 3. А в каких европейских метрополитенах работают поезда производства Stadler?; В Гугле забанили? Вот, например: https://en.wikipedia.org/wiki/BVG_Class_IK https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_777 4. Ну и КВСЗ я не стал бы сбрасывать со счетов, поскольку всё-таки свой, отечественный производитель. Ну если найдут каким образом обойти ограничения тендера - почему бы и нет? Поезд, тот что на СЛ, вполне приличный. нормальный вариант. -------------------- /\ |
|
|
19.6.2019, 11:19
Сообщение
#1859
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 834 Регистрация: 8.7.2017 Пользователь №: 4100 |
Ну если найдут каким образом обойти ограничения тендера - почему бы и нет? Поезд, тот что на СЛ, вполне приличный. нормальный вариант. Да ужасный вариант. Уродливые решетки на форточках и торцевая дверь с маленьким окошком создают впечатление автозака. На накопительных площадках сделанный верхний поручень ввиде полукруга, ну очень "удобен", то же самое о вогнутых вертикальных поручнях. Ну самый апофеоз, это выступы возле дверей (ну то бог с ними), а вот что-то нависающее над дверью... куда люди с высоким ростом просто не помещаются. |
|
|
19.6.2019, 12:19
Сообщение
#1860
|
|
Активный участник Группа: Пользователи Сообщений: 7699 Регистрация: 7.11.2008 Пользователь №: 640 |
Да ужасный вариант. Уродливые решетки на форточках и торцевая дверь с маленьким окошком создают впечатление автозака. На накопительных площадках сделанный верхний поручень ввиде полукруга, ну очень "удобен", то же самое о вогнутых вертикальных поручнях. Ну самый апофеоз, это выступы возле дверей (ну то бог с ними), а вот что-то нависающее над дверью... куда люди с высоким ростом просто не помещаются. Балованный Вы! Хоть за такой поезд спасибо, что одним поездом пополнили парк нашего метро. Если доработать эту модель, не плохой поезд будет! Единственно, надо решить вопрос с вентиляцией салона, иначе кроме шума, толку мало. |
|
|
Текстовая версия | Сейчас: 10.11.2024, 21:43 |