Новости. Робота міського електричного транспорту за 2005 рік

Офіційний сайт Харківської обласної державної адміністрації, 06.02.2006.

Щоденно міським електричним транспортом (метрополітен, трамваї, тролейбуси) перевозиться 1,5 млн. пасажирів. Харківський метрополітен займає друге місце в Україні по протяжності ліній і кількості перевезених пасажирів. На сьогодні протяжність усіх ліній метрополітену складає 35,59 км, кількість станцій – 28 одиниць. Загальна кількість пасажирів, перевезених метрополітеном за 2005рік, склала 288,6 мільйона, в порівнянні з минулим роком ці обсяги зросли на 11,2 млн. пасажирів, або на 4,1%.

Кількість перевезених платних пасажирів за 2005 рік сягає 225,7 мільйона, це більше на 20,5 мільйона, або на 10,1%, ніж у минулому році.

Найбільша кількість пасажирів користується жетонами – 179,8 мільйона. Це на 9,7% більше, ніж у минулому році, і дорівнює 79,6% від загальної кількості платних пасажирів. Абонементними та електронними картками користувалися 18,2 млн. та 2,7 млн. пасажирів відповідно. Для студентів і учнів професійно-технічних учбових закладів застосовують електронні картки з оплатою проїзду в розмірі 50%, всього пасажирів цієї категорії було перевезено 25 мільйонів.

Доходи від перевезень пасажирів за 2005р. досягли 106,6 млн.грн., у порівнянні з минулим роком ці обсяги зросли на 9,6 млн.грн., або на 9,9%.

За 2005 рік метрополітеном було перевезено 62,8 мільйона безплатних пасажирів, які згідно з чинним законодавством мають право на безкоштовний проїзд. Питома вага таких пасажирів сягає 21,8% (у 2004р. вона дорівнювала 26,0%).

За 2005р. Харківським метрополітеном була отримана компенсація (субвенція держбюджету) за перевезення пільгового контингенту в розмірі 10,8 млн.грн. Некомпенсована сума втрат доходів за пільгові перевезення складає 20,6 млн.грн., за перевезення студентів – 6,3 млн.грн.

Значним попитом у мешканців та гостей міста користуються перевезення наземним електричним транспортом, питома вага якого складає третину від загального обсягу пасажирських перевезень обласного центра. В першу чергу це стосується перевезень соціально не захищених верств населення. Щоденно трамваями та тролейбусами перевозиться біля 738 тис. пасажирів, з них майже половина – безплатно.

Загальний обсяг перевезень трамваями за 2005р. склав 126,7 млн. пасажирів, тролейбусами – 142,7 мільйона, у порівнянні з 2004 роком обсяги перевезень збільшилися на 1,6% та 2,2% відповідно.

Міським електричним транспортом перевозиться значна кількість безплатних пасажирів, за 2005 рік їх було перевезено 128,8 мільйона, що складає 47,8% від загальної кількості пасажирів.

Більше половини пасажирів перевезено за разовими квитками – 61,1% від загальної кількості платних пасажирів, або 85,9 мільйона, у порівнянні з минулим роком ці обсяги зросли на 7,8%.

Постійними квитками користується 54,6 млн. пасажирів, або 38,8% від загальної кількості платних пасажирів, це менше, ніж у минулому році, на 4,9%. Постійні квитки розподіляються по видах: студентські та учбові квитки, громадянські та квитки для підприємств.

Перевезення пасажирів здійснюють 3 трамвайних і 3 тролейбусних депо на 18 трамвайних і 31 тролейбусних маршрутах. Щоденно на маршрутах експлуатуються 311 трамваїв і 247 тролейбусів.

Рухомий склад парку на 01.01.06 дорівнює 685 одиниць, з них майже 94% трамваїв і 88% тролейбусів відпрацювали свій амортизаційний термін і підлягають списанню. Середній вік трамваїв сягає 22 роки, тролейбусів – 13 років. У 2005р. було списано 13 трамваїв і 16 тролейбусів, натомість не отримано жодного нового вагона.

У 2005р. робота підприємства була націлена на максимальне задоволення потреб населення в пасажирських перевезеннях, забезпечення їх безпеки та комфортності. Зокрема, в період максимального пасажирського навантаження поновлено роботу тролейбусного маршруту №17 "майдан Конституції – вул. Рудика", збільшено випуск тролейбусів на маршрутах №№ 20, 31, трамваїв – по маршрутах №№ 2, 7. По вихідних днях змінено шлях слідування трамвайних маршрутів № 13 та № 30, для забезпечення пасажирських перевезень в напрямку "Іванівка – Південний вокзал" відновлено роботу трамвайного маршруту №1.

Але, є ділянки транспортної мережі, де виконання перевезень дуже напружене, а саме: по Салтівському шосе, вул. Академіка Павлова, вул. Клочківська, пр. Тракторобудівників – по трамвайному руху; пр. 50-річчя СРСР, пр. Гагаріна, вул. Дерев’янка – по тролейбусному руху. На цих напрямках є потреба в збільшенні кількості рухомого складу у години "Пік", але в зв’язку з відсутністю вільного резерву це зараз зробити неможливо.

Доходи від перевезень пасажирів наземним електричним транспортом за 2005рік досягли 43,4 млн.грн., порівняно з минулим роком ці обсяги зросли на 1,7 млн.грн., або на 4,1%.

Найважливішою проблемою ХКП "Міськелектротранс" залишається недостатнє фінансування із державного бюджету втрат доходів від перевезення пільгового контингенту. Субвенція виділяється на компенсацію проїзду тільки 6 пільгових категорій: учасників ВВВ, постраждалих в результаті аварії на ЧАЕС, інвалідів, пенсіонерів, ветеранів праці, ветеранів військової служби і органів внутрішніх справ.

Міський електричний транспорт займає помітне місце в транспортному комплексі м.Харкова. За 2005р. метрополітеном, трамваями і тролейбусами було перевезено 558 млн. пасажирів. Враховуючи те, що чисельність населення Харківської області дорівнює 2,8 млн. чоловік, міським електричним транспортом все наявне населення області було "перевезено" понад 200 раз.

Начальник управління
М.Л. Чмихало

Разделы по теме:
Рубрики:   Метро, Трамвай, Троллейбус

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.