Новости. Тролейбус з тиристорним управлінням
Газета "Харківський електротранспорт", 26.03.1974.
У відповідності з наказом МКГ УРСР по впровадженню нової техніки наприкінці минулого року колектив першого депо приступив по монтажу тиристорного регулятора на тролейбусі ЗІУ-9. З цією метою була виділена машина № 690.
Систему тиристорного регулятора розробили кияни. Блоки регулятора виготовлені на заводі ЗЕАЗ м. Запоріжжя. Тролейбус змонтований, випробування проведені, почалася пробна експлуатація в лінії. Проте виготовлений регулятор призначався для тролейбуса «Київ-6», який з виробництва знятий. Тому в нашому депо довелось переробляти і перемонтовувати силовий блок та блок управління для тролейбуса ЗІУ-9.
Великі утруднення були з розміщенням тиристорного регулятора на тролейбусі ЗІУ-9, адже його рама являє собою ферму з труб прямокутного січення, і вільного місця для громіздкого обладнання тиристорного регулятора практично немає.
В чому основні переваги тиристорного регулятора на тролейбусі проти звичайного електричного обладнання? 1. Відсутній пусковий реостат і груповий контролер, машина звільнюється від непродуктивної втрати електроенергії на реостат і від такого уразливого у відношенні поламок агрегата, як груповий контролер з великим числом контактів, що розривають силовий ланцюг. 2. Розгін тролейбуса провадиться плавно, безступінчато з різним прискоренням за вибором водія. Плавність пуску значно збільшує міжремонтний ресурс силового кінематичного ланцюга. 3. Рекуперативний та електродинамічний гальма, що застосовуються, забезпечують плавне гальмування з будь-якої швидкості руху, майже до повної зупинки. Таким чином на механічне гальмо доводяться навантаження, пов’язані з малою швидкістю руху. Це значно збільшує міжремонтний пробіг механічного гальма при дуже малому зношенні гальмових накладок. 4. Загальна економія електроенергії не менше 30 проц., а при вмілому керуванні машиною — значно більше. 5. Ремонт і огляди обладнання скорочуються, що дозволяє зменшити експлуатаційні витрати. 6. Вартість тиристорного регулятора зараз ще трохи перевищує вартість звичайного електричного обладнання тролейбуса, тому що це експериментальні зразки. Проте при масовому виготовленні вартість тиристорного регулятора буде такою ж як вартість звичайного електричного обладнання.
Що таке тиристорний регулятор, з чого він складається?
Це група напівпровідникових керованих приладів — тиристорів, що мають властивість перепускати струм при подаванні на них керований електрод напруги управління. В залежності від величини і частоти імпульсів управління можна в широких межах регулювати величину струму, що проходить через прилад. Спеціальний блок управління виробляє необхідні імпульси.
Водій, користуючись звичайними тролейбусними педалями, подає початкові імпульси управління, а далі спрацьовує автоматика, яка контролює по струму якоря як пуск, так і електрогальмо.
Піри натисканні на гальмову педаль з самого початку при певних умовах починається рекуперативне гальмування, яке пізніше переходить автоматично в електродинамічне.
Змонтований у Харкові на тролейбусі ЗІУ-9 тиристорний регулятор є першим у Союзі. В Москві працюють два тролейбуси ЗІУ-5 і в Києві один тролейбус «Київ-6» з тиристорними регуляторами, проте всі вони дещо відмінні.
За рубежем тиристорні регулятори на тролейбусах також одиничні.
Досвід, що накопичується по тиристорних регуляторах на рухомому складі міського електричного транспорту, послужить базою для проектування і запуску у виробництво серії. Попередні дані по тиристорних регуляторах говорять про перспективність і рентабельність подібних систем для МЕТ.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Троллейбус |
Модели ПС: | ЗИУ-682 |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.