Новости. Тролейбусна СТО на Олексіївці: плани, що не стали реальністю

"Харьков транспортный", 20.12.2023.

Олексіївський житловий масив розташований на північно-західній околиці Харкова. До 50‑х років минулого століття Олексіївка була селом на лівому березі річки Лопань, і не входила до межі міста. В даний час ця частина житлового масиву називається Старою Олексіївкою, і складається в основному з приватного сектору в районі вулиці Клочківської. Починаючи з середини 1970‑х і в 1980‑і роки на схід від колишнього села, яке на той час вже стало частиною міста, було здійснено масову забудову багатоповерховими будинками, які і є основою сучасного Олексіївського житлового масиву, що посідає друге місце за чисельністю населення в Харкові.

Разом із зведенням житла будувалися й лінії міського електричного транспорту. У 1974 році було відкрито тролейбусну лінію по вулиці Ахсарова до студмістечка, в 1981 було збудовано ділянку до перехрестя проспекту Людвіга Свободи та проспекту Перемоги, а в 1983 — відкрито трамвайну лінію по проспекту Перемоги.

Оскільки найближча до Олексіївки станція метро знаходилася лише в центрі, для перевезення мешканців масиву було потрібно чимало тролейбусів, трамваїв та автобусів. У січні 1988 року технічна рада та рада молодих спеціалістів ХТТУ навіть оголосили відкритий конкурс на проектні пропозиції щодо спорудження суміщеного трамвайно-тролейбусного депо на 300 одиниць рухомого складу на Олексіївському житловому масиві. Початок будівництва депо було заплановано на першу половину 1990‑х років, проте далі за конкурс справа так і не пішла. Можливо, відмова від реалізації цих планів була пов'язана з очікуваним будівництвом 3‑ї гілки метро, яка мала взяти на себе основне транспортне навантаження в цьому напрямку.

Обслуговували олексіївські маршрути електротранспорту переважно Тролейбусне депо №1 та Ленінське трамвайне депо, які знаходилися в районі Центрального ринку у складі великого комплексу об'єктів ХТТУ. Проте наприкінці 1990‑х ринок став поступово витісняти електротранспорт: були закриті обидва майданчики Вантажного депо, порушувалися питання про доцільність існування тих краях й інших підрозділів. У зв'язку із цим знову розглядався варіант будівництва на Олексіївці, але вже не повноцінного депо, а СТО для тролейбусів. При цьому міською владою було укладено договір міни з концерном "АВЕК і Ко", згідно з яким концерн мав профінансувати будівництво депо на Олексіївці, а натомість мав отримати приміщення депо на Центральному ринку.

Для будівництва такої СТО було виділено територію у кінці проспекту Перемоги за трамвайним колом, тому разом із депо необхідно було побудувати і тролейбусну лінію від проспекту Людвіга Свободи до трамвайного кола. Передбачалося, що будівництво СТО вестиме БМУ ХКП "Міськелектротранс", а розпочатися роботи з будівництва мали в квітні 2002 року. Проектом планувалася територія площею 3,36 га, де мали розміститися невеликі корпуси, а також майданчик для стоянки тролейбусів. Передбачалося, що на СТО тролейбуси тільки ночуватимуть, проходитимуть огляди та дрібний ремонт, а для обслуговування та планових ремонтів направлятимуться в інші депо. Закінчити будівництво тролейбусної СТО було заплановано у квітні 2003 року.

Проте ані 2002 року, ані 2003‑го, ані пізніше будівельних робіт розпочато так і не було. Все обмежилося встановленням інформаційного стенду та приміщення для охоронця. Тролейбусне депо №1, яке на той час стало просто Депо №1, продовжувало працювати в колишньому режимі.

Згадка про будівництво СТО у міських ЗМІ з'явилася лише у вересні 2006 року, після зміни керівництва міста. Спочатку йшлося про розірвання договору з АВЕКом через невідповідність законодавству, трохи пізніше з'явилася інформація й взагалі про відміну рішення про будівництво нового депо на Олексіївці, оскільки нібито відпала необхідність його будівництва, що пов'язано з новим підходом до вирішення транспортних проблем у місті. У жовтні 2006 року ситуація різко розгорнулася назад: після страйку працівників Депо №1 було обіцяно, що депо не буде розформовано до введення в експлуатацію майданчика на Олексіївці, та що це мало статися протягом наступного року.

Але вже у грудні 2006‑го всі тролейбуси з Депо №1 все ж таки були переведені до інших депо, і відтоді до питання будівництва тролейбусної СТО на Олексіївці більше не поверталися. Наразі майданчик, який виділявся під будівництво СТО, забудований багатоповерховими житловими будинками. Що цікаво, наприкінці 2015 року тролейбусна лінія все ж таки була продовжена проспектом Перемоги до трамвайного кола. Проте після відкриття двох станцій метро на Олексіївці, які суттєво розвантажили наземний транспорт, питання про появу в цьому районі тролейбусного депо закрите, мабуть, назавжди.

Разделы по теме:
Рубрики:   Наши новости, Троллейбус
Конечные городских маршрутов:   Просп. Перемоги
Улицы и площади:   проспект Перемоги
Перевозчики:   Депо №1, Олексіївська СТО

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.