Новости. Перспектива проглядається в проекті
Газета "Харківський електротранспорт", 29.06.2002.
Всі, хто коли-небудь писав про Харків, обов’язково хоч кілька слів приділяли його унікальності. Причому не географічній (Київ стоїть на березі могутньої ріки, Севастополь — дивиться у блакитні води бухти), а внутрішній: інтелектуальній чи духовній. Його мешканці вміють будувати літаки, найскладнішу апаратуру космічних апаратів. А в цілому, Харків спрямований у майбутнє, його кредо — розвиток, динамічний рух, котрий не змогли до кінця загальмувати навіть економічні негаразди останнього десятиліття.
...Цей важливий документ, розроблений інститутом "Харківпроект" ще у 1996 році, має назву "Робочий проект благоустрою проспекту Леніна в районі станцій метро "23 Серпня" та "Ботанічний сад"... Креслення, протоколи, технічні умови, розрахунки... А за всім цим — важлива мета: зробити наше місто ще красивішим, а транспортні магістралі ще зручнішими для харків’ян.
Тож і ми спробуємо зараз зробити невеличкий погляд у майбутнє. У 2004 рік, коли нарешті буде запушено а дію II дільницю III черги метрополітену. А це ще дві станції: "Ботанічний сад" та "23 Серпня". І вони не просто з'являться на карті міста, а реально і владно вплинуть на всю схему перевезення пасажирів у Дзержинському та Київському районах, у котрій помітне місце належить і тролейбусам нашого підприємства. Проте давайте не будемо дуже "примружуватися", вдивляючись у майбутнє. Адже нині існує не один варіант змін у схемі тролейбусного руху. Та й своє вагоме слово "скажуть" фінанси, бо завжди доводиться "витягувати ніжки по одежці".
До речі, в розробці вищеназваного проекту брали участь і представники ХКП "Міськелектротранс". Саме вони доклали багато сил для того, щоб створити таку схему тролейбусного руху, у котрій було б задіяно весь рухомий склад Депо №1. Це дасть можливість електротранспортникам не втратити свою частку у пасажироперевезеннях, а, отже, мати й відповідну виручку.
Зміни маршрутної схеми, зокрема, враховують той факт, що введення в дію двох, нових станцій метро матиме й конкретні наслідки. На проспекті Леніна, а саме на ділянці від площі Свободи до вул. 23 Серпня значно зменшаться пасажироперевезення. їх на свої плечі візьме підземка. А от вже від станції метро "23 Серпня" пасажиропотік, можливо, значно збільшиться. Тим більше, що у перспективі лінію тролейбуса буде продовжено від нинішньої кінцевої "Проспект Перемоги" до 338-го мікрорайону. (Район кінцевої станції "Проспект Перемоги" по трамваю).
Конкретизувати маршрути поки що не варто. Бо, як вже говорилося, існують найрізноманітніші пропозиції в цьому плані. Більш важливим є інший факт: біля станції метро "23 Серпня" планується побудувати нове розворотне тролейбусне кільце. Воно, зокрема, дозволить скоротити підвідні тролейбусні маршрути, що дасть можливість зекономити певну кількість рухомого складу.
Саме виходячи із цих посилань, спеціалісти інституту "Харківпроект" та ХКП "Міськелектротранс" розробляють нині тролейбусні маршрути, котрі обслуговуватимуть пасажирів Київського та Дзержинського районів. Причому із урахуванням забезпечення прямих транспортних зв’язків мікрорайонів Олексіївки та селища Жуковського з станціями метро.
Зрозуміло, що під час реалізації подібних проектів виникають і досить своєрідні технічні труднощі. Так, у зв'язку із перерозподілом маршрутної мережі тролейбуса зросте інтенсивність руху і тягові навантаження на ділянках по пр. Леніна, від вул. 23 Серпня до вул. Дерев’янка і по вул. Дерев’янка від Олексіївського шляхопроводу до вул. Сумської, де вже сьогодні повністю вичерпано ресурс енергозабезпечення тролейбусного руху. Тому для нормальної роботи тролейбусних маршрутів, котрі обслуговуватимуть Олексіївський житловий масив і Павлове поле, необхідно будівництво 2-х тягових підстанцій. Одну — в районі перехрестя вул. Дерев’янка та пр. Леніна, другу — в Лісопарку. А це і є дуже проблематичним, бо вимагає виділення кількох мільйонів гривень із без того напруженого міського бюджету.
Зрозуміло, що відкриття нових станцій метрополітену торкнеться багатьох моментів у житті міста. Буде благоустроюватися територія навколо виходів із підземки, зупиночні пункти громадського транспорту.
Наприклад, біля пам’ятника воїну-визволителю буде виділено окремо зону для проведення масових заходів, пов’язаних із святкуванням визволення міста від фашистських загарбників, торгову зону тощо. Вони будуть зв’язані пішохідними доріжками. Під чаc благоустрою тих чи інших ділянок використовуватимуться малі архітектурні форми, виконані за індивідуальними проектами. Намічено розбивку квітників, посадку дерев різних порід, покриття тротуарів та доріжок бетонною плиткою типу "змійка" тощо.
...Погляд у майбутнє. Але за скупими рядками проектів, технічних умов й інших документів чітко проглядається і реальне майбутнє електротранспорту, котре нерозривно пов’язане із розвитком нашого неповторного і чарівного міста. А нам, електротранспортникам, залишається продовжувати свою щоденну працю на благо людей. І одного дня майбутнє, далеке й непевне, стане реальністю.
М. АРТАМОНОВ
А перетворюється у життя — людьми
Продовжуючи тему, підняту у попередньому матеріалі, слід сказати, що минулого тижня спільними зусиллями енергослужби, КАТП, БМУ та всіх депо наше підприємство у стислі строки виконало дуже великий обсяг робіт на пересіченні проспекту Леніна і вулиці 23 Серпня. Вони були пов’язані з облаштуванням обвідної кабельної лінії у зв’язку з будівництвом виходів Олексіївської лінії метрополітену.
Особливе навантаження прийняли на себе трудівники дільниці кабельної мережі під керівництвом О.М. М************о та контактники на чолі з В.М. К******м. У перший із трьох днів їм довелося працювати цілодобово. За допомогою працівників депо було у складних умовах інтенсивного руху і бетонного покриття прокопати траншею та прокласти дві лінії кабелю по 270 метрів. Усім, хто трудився на названому об’єкті, хочеться висловити велику вдячність. Електротранспортний в черговий раз показали професіоналізм, працездатність, вміння в нелегких умовах сьогодення концентруватись на головному, виконуючи поставлене завдання.
Попереду не менш важливий етап — перекладання контактної мережі в районі вулиці 23 Серпня. Він буде не менш напруженим і складним як з точки зору реалізації, так і вишукання коштів для цього. Але необхідність диктує програму дій.
В. ВІТЧЕНКО,
головний інженер ХКП "Міськелектротранс"
Фото І. Петренка
№51-52 (5205-5206), 29 червня 2002 року
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Метро, Троллейбус |
Линии метро: | Олексіївська лінія |
Станции и объекты метро: | "Ботанічний сад", "23 Серпня" |
Конечные городских маршрутов: | Просп. Перемоги, Ст. м. "23 Серпня" |
Улицы и площади: | вулиця Дерев'янка, проспект Науки, проспект Перемоги, вулиця Сумська |
Перевозчики: | Депо №1 |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.