Новости. Контактна мережа потребує уваги
Газета "Харківський електротранспорт", 30.11.2002.
Контактна мережа — це дуже важлива складова міського електротранспорту. Від її надійності залежить і якість перевезення пасажирів, і збір виручки в лінії. Ось чому служба безпеки дорожнього руху підприємства разом з енергослужбою періодично проводить перевірки, мета котрих — виявлення реального стану контактної мережі в нашому місті. Остання відбулася 13‑14 листопада поточного року "по трамваю".
У цій "операції" було задіяно вагон контактної мережі ВКМ-0403, що й дозволило вести обстеження у різних районах міста. Наприклад, оглядались ділянки між кінцевими "Вул. Льва Толстого" — "Плитковий завод" по проспекту Тракторобудівників, та від кінцевої "602-й мікрорайон" по Салтівському шосе, Журавлівських схилах, спуску Пасіонарії до Держпрому. Ще один маршрут був такий: вул. Клочківська — Центральний ринок — Південний вокзал — Полтавський шлях — Новожаново. Були і деякі інші маршрути. Зокрема, у перевірці контактної мережі брали участь і закріплені за своїми ділянками майстри енергослужби А.В. Ф*******о та В.А. Ш**д.
У ході самого ж заходу увага зверталася на висоту контактної мережі, існування зигзагоподібності, стан з’єднань і кріплень, секційних вимикачів. А результати перевірки показали наявність деяких недоліків. Зокрема, від зупинки "Тролейбусне депо №2" до кінцевої "Проспект Гагаріна" висоту контактної мережі занижено і замість 5,6 м вона знаходиться на рівні 4,7 м. Цілком зрозуміло, що гілки дерев не повинні заважати руху трамваїв. Проте по проспекту Тракторобудівників від станції метро "Пролетарська" до вул. Плиткова є ділянка, же гілки дуже небезпечно розташовані біля контактної мережі і під вагою снігу можуть лягти на контактні дроти і стати причиною як їх поривів так і виходу з ладу пантографів.
По однопутній ділянці на вул. Шевченка контактна мережа має зигзагоподобність. На Харківському мосту до цього недоліку додається ще й незадовільне шляхове господарство. Тут же є і завищена ділянка, де дріт знаходиться на рівні 6,5 м над землею. Це також небезпечно, адже між пантографом, котрий не достає до дротів, може виникнути електрична дуга і перепали останні. Такі відхилення є й на деяких інших ділянках, котрі нами перевірялися.
Попереду на нас чекає зима, а важкі погодні умови, зрозуміло, ускладнюватимуть і без того непросту ситуацію в лінії. Саме тому енергослужбі слід вжиті необхідні заходи для усунення помічених недоліків. У приписі, котрий надіслано службою безпеки дорожнього руху в цей підрозділ, визначено конкретний строк.
Повертаючись до ходу перевірки, зазначу, що оглядова кабіна на вагоні контактної мережі дуже зручна. У ній тепло, існує панорамний огляд, але, на мою думку, тут треба дещо покращити.
Нарешті, вважаю за необхідне звернутися до водіїв трамваїв. Шановні, пам’ятайте, що збереження контактної мережі багаті в чому залежить від вас. Отож для того, щоб вона надійно слугувала перевезенням пасажирів, запам’ятайте кілька правил, як треба неухильно виконувати:
- не перевищуйте швидкість лінії, особливо там, де є її обмеження;
- не робіть підключення вагона під "лірами" та секційними ізоляторами, що може призвести до поломки пантографів;
- акуратно проїжджайте перехрестя, особливо там, де є пересічення з тролейбусною лінією;
- помітивши пошкодження контактної мережі, попередьте про це водія, котрий за вам слідує, якщо є можливість таку ділянку треба проїжджати з опущеним пантографом;
- про всі пошкодження слід терміново повідомити диспетчерам кінцевої станції, енергослужби, старшому зміни ЦДП.
Пам'ятайте, що надійна робота контактної мережі — запорука якісних перевезень!
В. ПОКУТНЄВА, ревізор служби безпеки дорожнього руху підприємства
№95-96 (5149-5150), 30 листопада 2002 року
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.