Новости. На варті безпеки і безперебійності руху

Газета "Харківський електротранспорт", 30.11.2002.

Майдан Незалежностіпровулок Короленка (Майдан Конституції — Московський проспект. — прим. ХТ) — це досить складне перехрестя. Поскільки знаходиться у самому "серці" міста, то потік різних транспортних засобів надто великий. Не менша тут і кількість пішоходів, котрі снують від промислових магазинів до продовольчих, або ж — аптек чи інших закладів. Характерною ж особливістю перехрестя є ухил на провулку Короленка. Він і вимагає чимало уваги й пильності як у водіїв-трамвайників, працівників ЦУСу (центрального управління стрілками), служби руху, так і керівників ХКП "Міськелектротранс". Бо завжди перед ними усіма стоїть головне завдання — гарантувати безпеку і безперебійний рух на цій важливій ділянці, яку нерідко електротранспортники називають "відповідальним п’ятачком".

Стрілки годинника наближалися до 14.00 год. Якраз у такий час відбувається перезмінка чергових на ЦУСі. Цього разу заступали на другу зміну диспетчер служби руху В.І. С******а та начальник 5, 8-го маршрутів Комінтернівського трамвайного депо Д.М. М******о.

Вони обоє уважно стежать за рухом трамваїв, що під'їжджають до перехрестя з боку вулиці Пушкінської, майдану Рози Люксембург чи Московського проспекту. Саме диспетчер дає дозвіл їхати їм у потрібному напрямку: переведенням автоматизованої стрілки. А вже тоді водій "підкоряється" суворо сигналам світлофора. "П'ятірка", "шістка", "сімка"... — їдуть до своїх станцій. Начальник маршруту Д.М. М******о окремим водіям "п'ятірки" дає характеристики. Розповідає і про роль, яку доводиться виконувати йому та його колегам:

— Рух є рух, ситуації бувають найнепередбачуваніші. Наше завдання — вжити оперативні заходи у найекстремальніших. Причому ми маємо прямий зв’язок з начальником зміни ЦДП і чітко виконуємо його вказівки.

Ось побачили "хвіст" вагона у бік Московського проспекту. Що ж сталося? Вмить М******о побіг саме туди, А В.І. С******а, щоб не створювати "пробки", погодивши рішення з начальником зміни ЦДП С.І. Ю***ним, направила "п'ятнадцятку" до "Міськпарку", а "п'ятірку" — через вулиці Університетську, Першої Кінної армії.

Аж ось показався трамвайний поїзд №1848-1847 (6‑го маршруту), їхав уже без пасажирів. Виявляється, він став причиною кількахвилинної затримки. Тепер його й направив Д.М. М******о через зупинку "Кінотеатр "Зірка" у депо.

Це лише один момент роботи начальника маршруту та диспетчера під час чергової зміни на ЦУСі.

Особлива їх увага прикута до руховиків, котрі їдуть на ухил, щоб суворо дотримувалися "свого" сигналу світлофора. Зупинятися тут не дозволяється: бо у разі несправності трамвая, він може дати "відкатку".

— Як слід проїжджати на ухилі і на ділянці ЦУСу, — говорить Д.М. М******о, — ми проводимо із водіями навіть спеціальний інструктаж. Руховики Комінтернівського та Жовтневого депо дисциплінованіші ніж Салтівського, які теж, буває, потрапляють сюди, коли "диктує" дорожня ситуація. Приміром, із "двадцятьсімки".

І начальник маршруту, і диспетчер багато розповідали про те, як доводиться їм працювати взимку. Весь час необхідно контролювати, у якому стані знаходяться стрілки. І не тільки, а навіть їх розчищати чи переводити іноді вручну.

— Рука у мене від цього не всохне, — каже Д.М. М******о. — Адже робота є робота і все доводиться виконувати, тільки б забезпечувалося перевезення харків'ян і рух не припинявся.

Відчувається, що начальник маршруту добре знає руховиків "п'ятірки" і "вісімки". І якщо з 5‑го він тримає їх безпосередньо у полі зору, бо вони неодноразово проїжджають по вищеназваному "п'ятачку", то з 8-го — зустрічаючись, найчастіше в депо.

— Є у мене щоденник, — розповідає Д.М. М******о, — у ньому я фіксую, як працює кожен водій і кондуктор зокрема. Ось навіть тут, на ЦУСі, оцінюю їх роботу, особливо тих, хто трудиться на "п'ятірці". При необхідності роз'яснюю, вживаю потрібних заходів, Наприклад, хтось порушив розклад руху — тоді дзвоню диспетчерам кінцевих "Проспект Гагаріна" чи "Міськпарк".

Рух транспортних засобів не припинявся ні на мить. По обличчях диспетчера В.І. С******ої та начальника маршруту Д.М. М******а було помітно: їх не лякають ніякі зміни у дорожній ситуації. Свою роботу вони знають і в разі яких-небудь збоїв діятимуть грамотно й оперативно.

М. ЗЕЗЮЛІНА

№95-96 (5149-5150), 30 листопада 2002 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай
Единицы ПС:   Tatra-T3SU #1847, Tatra-T3SU #1848
Городские маршруты:   Тм5, Тм6, Тм7, Тм15, Тм27
Улицы и площади:   проспект Героїв Харкова, майдан Конституції

Комментарии

Murcielago
12.12.2023 12:17
Довольно интересная статья, показывающая не очень пассажир-френдли организацию движения, а в частности, моментальное перенаправление вагонов из-за небольшой задержки движения, когда еще даже не была выяснена причина. В итоге пассажиры тм15 уехали в Горпарк, а пассажиры тм5 - на Грековскую. Хотя по результату оказалось, что нужно было подождать всего лишь несколько минут и дальше ехать по маршруту. Интересно, сейчас такое же практикуется?

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.