Новости. Ремонтують без заходів у депо

Газета "Харківський електротранспорт", 29.11.2003.

Існування кожної ланки транспортного конвейєра виправдовується тим внеском, котрий вона робить у загальну справу пасажироперевезень. Діяльність деяких із них, зокрема водіїв та кондукторів, знаходиться, як говориться, на виду. А от про представників інших професій ми згадуємо саме тоді, коди в них виникає гостра потреба. Я маю на увазі саме слюсарів з ремонту рухомого складу лінійних бригад.

Сьогодні вони трудяться на багатьох кінцевих станціях нашого підприємства.

...19 листопада. Похмуре передзим'я. Зривається дрібний дощ, і, здається, що гарна сонячна погода ніколи не наступить. Та кінцева "602‑й мікрорайон" працювала у своєму звичному ритмі. Тим більше, що ранкові години "пік" ще не закінчилися і пасажирів було чимало як на трамвайній, так і на тролейбусній зупинках.

У приміщенні кінцевої станції, де розміщуються слюсарі з ремонту рухомого складу тролейбусного депо №2, жваво обговорювали поточні виробничі проблеми бригадир лінійних слюсарів цього підрозділу В.П. К****а та слюсар В.А. М*****в. Останній, переглядаючи наявні запасні частини, зважував, чим їх необхідно поповнити найближчим часом. Отож, і розмова наша розпочалася із того, що турбує ремонтників сьогодні найбільше.

— Робота наша така, що ніколи не знаєш, з якою поломкою зіштовхнешся наступної хвилини. Хоча свої корективи вносить і погода, — сказав В.А. М*****в.

— За умов підвищеної вологості інтенсивно зношуються вугільні вставки. Отже, маємо сьогодні чимало заявок на ремонт струмоприймачів. Зранку я вже п'ять таких оглянув. Крім того, було перевірено весь рухомий склад нашого депо на витікання електричного струму. Тролейбуси 19 та 20‑го маршрутів виявилися технічно справними.

В.П. К****а додав, що дуже напружена робота у слюсаря почнеться з початком обідніх перерв у тролейбусників. Причому вони заздалегідь попереджують В.А. М*****ва про те, що на їх машинах слід буде виконати конкретні роботи. Таким чином, руховики намагаються не простоювати зайвий час, втрачаючи грошову виручку.

У цю хвилину до слюсаря звернулася водій з "двадцятки" (машина №809) Г.О. С*****ва. Виявилося, що випав крепіжний болт струмоприймача. Поки слюсар лінійної бригади давав раду цьому вузлу, задав кілька запитань водієві:

— В цілому, моя машина працює надійно. Адже десь три місяці тому вона пройшла капітальний ремонт, — розповіла Г.О. С*****ва. — Зараз мають місце тільки поломки, пов'язані з експлуатацією. Наприклад, не відкривається одна стулка задніх дверей. Її, до речі, ремонтує мій чоловік Анатолій Васильович, котрий трудиться слюсарем лінійної бригади в депо №3.

Виявилося, що це подружжя багато років працювало в Депо №1. Але через різні життєві обставини перейшло трудитися в інші тролейбусні підрозділи. А.В. С*****в зазначив, що чимало водіїв тролейбусних депо №2 та №3 є справжніми професіоналами і охоче допомагають слюсарю лінійної бригади. Хоча трапляються й випадки, коли заявки не підтверджуються. Але у будь-якому разі слюсар повинен реагувати на "сигнал", котрий отримав.

Цілком природно торкнулися і проблеми постачання запасними частинами. "Буває дуже прикро, — зазначив В.П. К****а, — коли слюсар кінцевої не має у запасі пускача двигуна відкривання дверей, кінцевого вимикача або пружини лінійного контактора". Проте виявилося, що в депо існує налагоджена система постачання спеціалістів необхідним. Вранці бригадир обдзвонює станції й з’ясовує, що слюсарям необхідно для ремонтів. Тролейбусом, котрий їде із депо, запчастини завозяться. В свою чергу з кінцевих у підрозділ передаються запчастини, які потребують ремонту.

З’ясувалося, що навіть за нинішніх складних умов слюсарі лінійної бригади отримують чимало запчастин. І серед них різні електрокотушки, крепіж, крани рівня підлоги, комплект для ремонту струмоприймачів, мастило компресорне та індустріальне, запобіжні клапани компресора, ремені до нього, корпуси зворотного клапана, пружини пускової та гальмової педалей, сегменти лінійних контакторів тощо.

Приблизно в тому ж дусі висловився і слюсар Комінтернівського трамвайного депо О.М. К***в.

— Тільки-но відремонтував поїзд 6‑го маршруту №№1848-1847. Замінив за п’ять хвилин дверний контакт, і він знову поїхав перевозити пасажирів. А інакше довелося б ці вагони направляти в депо або на ЮМТ.

Досить вичерпно охарактеризували роботу слюсарів з ремонту рухомого складу лінійних бригад диспетчери кінцевої станції "602‑й мікрорайон".

О. З****на (по трамваю):

— Навіть не хочеться думати про те, скільки часу і коштів ми б втрачали без наших слюсарів. У багатьох випадках це єдина надія на виправлення ситуації в лінії.

І. Б*****на (по тролейбусу):

— Наші слюсарі добре знають свою роботу. Вони допомагають один одному ремонтувати машини, і взагалі це люди безвідмовні. Крім тих, хто сьогодні на зміні, хотілося б ще назвати О.В. Т***ря з депо №2 та І.Й. О******ка з депо № 3. Завдяки лінійним слюсарям вдається значно зменшувати простої рухомого складу.

М. АРТАМОНОВ

№95-96 (5159-5160), 29 листопада 2003 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай, Троллейбус
Единицы ПС:   ЗИУ-682 #809, Tatra-T3SU #1847, Tatra-T3SU #1848
Городские маршруты:   Тм6, Тб19, Тб20
Конечные городских маршрутов:   602-й мікрорайон
Перевозчики:   Коминтерновское трамвайное депо, КП "Тролейбусне депо №2", КП "Тролейбусне депо №3"

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.