Новости. Повернення маршруту №28: тролейбус із минулого знову на лінії
"Харьков транспортный", 08.10.2025.
З учорашнього дня на карті харківського тролейбусного руху з'явилася нова, точніше — давно знайома лінія: тимчасовий маршрут №28. Його повернення має зовсім не святкові причини, проте навіть такі історії є важливою частиною літопису міського транспорту — вони нагадують, що навіть у складні часи система живе, пристосовується і продовжує служити місту.
Історія так званого баварського кластера тролейбусних маршрутів бере початок у листопаді 1968 року, коли було відкрито нову лінію від бульвару Маршала Конєва до Хутряної фабрики. Першими нею рушили тролейбуси маршруту №11. Менш ніж за рік лінію подовжили до теперішньої кінцевої зупинки "Проспект Дзюби" — на південно-західній околиці Харкова, у районі Нова Баварія. У 1975 році, з нагоди відкриття першої черги харківського метрополітену, тролейбусна лінія пролягла по вулицях Наріманова та Єлізарова до кінцевої "Вулиця Новий побут". Так на карті міста з'явилися маршрути №27 і №28: перший сполучав Новий побут із проспектом Дзюби, другий — із бульваром Маршала Конєва.
Баварський кластер був відокремленим утворенням — самостійною системою, що не перетиналася з іншими тролейбусними лініями міста. Єдиний зв'язок із рештою мережі забезпечувала службова лінія по вулиці Малиновського та бульвару Маршала Конєва (нині — Гончарівський бульвар). Цю конфігурацію можна вважати майже зразковою: Т‑подібна схема, три кінцеві, три маршрути, кожна пара з'єднана власним напрямком. Проте в 1993 році 28‑й виявився найуразливішим — через найнижчий пасажиропотік його скасували. Два інші, №11 і №27, продовжили роботу. Згодом, у 2000‑х, одинадцятий маршрут подовжили спочатку до Благовіщенського собору, а потім — до майдану Конституції, завдяки чому баварський кластер нарешті приєднався до загальноміської тролейбусної мережі.
Хоч із мапи маршрут №28 зник, про нього ніколи не забували. У 2010 році під час нашої тематичної екскурсії на тролейбусі ROCAR-E217 ми проїхали зокрема саме його колишньою трасою, встановивши саморобну табличку з номером "28" — символічне повернення на один день. Фотозвіт цієї поїздки можна побачити тут. Під час ремонтів лінії на Баварію тролейбуси 11‑го та 27‑го маршрутів нерідко курсували саме за схемою 28‑го — ми також писали про один із таких випадків і супроводили його фотопідбіркою. Навіть водії, повертаючись у депо з Нового побуту, іноді виводили на табло номер 28 — як жарт, спогад чи тихий знак пам'яті про старий маршрут.
І ось тепер — новий виток історії. Через пошкодження енергопостачання внаслідок російських обстрілів рух тролейбусів до Нової Баварії тимчасово припинено. Маршрути №11 та №27 дістатися "Проспекту Дзюби" не можуть, тож для пасажирів організували компенсаційний автобусний маршрут. А для тролейбусів — тимчасовий маршрут №28, який тепер з'єднує Новий побут, Холодну гору, Новоселівку та Карпівку із майданом Конституції в самому серці міста.
Таке рішення — вимушене, але водночас символічне. Тролейбус №28 повернувся на мапу не просто як заміна, а як знак живучості міської системи, що навіть у найважчі періоди знаходить спосіб працювати. Хто знає — можливо, це повернення стане не лише тимчасовим. Можливо, колись маршрут №28 знову знайде свого пасажира й залишиться на харківських вулицях поряд із 11‑м і 27‑м, які, хочеться вірити, обов'язково ще повернуться на Нову Баварію.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Наши новости, Троллейбус |
Единицы ПС: | Богдан-Т70117 #2623, Богдан-Т70117 #2644, Богдан-Т70117 #2645, Богдан-Т70117 #2652 |
Городские маршруты: | Тб28 |
Конечные городских маршрутов: | Вул. Новий Побут, Майдан Конституції |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.