Новости. Інформація про роботу міських автоперевізників Харкова
Офіційний сайт Харківської міської ради, 22.07.2009.
На підставі Закону України «Про автомобільний транспорт» та згідно з Положенням про Департамент транспорту і зв'язку, його основними завданнями в сфері пасажирських перевезень є:
своєчасне, повне і якісне задоволення потреб населення і суспільного виробництва в перевезеннях; забезпечення безпечного функціонування транспорту; створення рівних умов для розвитку підприємств транспорту; обмеження монополізму та розвитку конкуренції; координація роботи різних видів транспорту.
Станом на 01.06.2009 року в місті Харкові передбачена робота 16 трамвайних і 25 тролейбусних маршрутів, 178 автобусних маршрутів. Ця схема передбачає також роботу 3-х ліній метрополітену з 28 станціями і забезпечує можливість доставки пасажирів у будь-яку частину міста. Питома вага в загальному обсязі міських перевезень за видами міського пасажирського транспорту за 1 кв. 2009 року становить: ХКП «Міськелектротранс» - 32,1%; ДП «Харківський метрополітен» - 48,7%; автотранспорт - 19,2 %. 80,8% міських пасажирських перевезень здійснюється електротранспортом (ДП «Харківський метрополітен», ХКП «Міськелектротранс») і 19,2% автотранспортом різних форм власності.
Економічна ситуація, яка склалась в державі і місті, призвела до зниження транспортної активності населення, що зумовлено переходом значної кількості підприємств на неповний робочий тиждень. Обсяги перевезень в 1 кварталі 2009 року відносно 1 кварталу 2008 року зменшились на 19,3%, зокрема, ХКП «Міськелектротранс» - на 30% (з 57,4 млн. пасажирів до 40,2 млн. пасажирів), ДП «Харківський метрополітен» - на 13,4% (з 70,4 млн. пасажирів до 61 млн. пасажирів), автотранспорт – на 12,1% (з 27,3 млн. пасажирів до 24 млн. пасажирів). В тому числі із загального обсягу перевезень за цей же період знизилася кількість перевезених платних пасажирів на 19,4%, у тому числі ХКП «Міськелектротранс» - на 33,6% (з 27,1 млн. пасажирів до 18 млн. пасажирів), ДП «Харківський метрополітен» - на 14,3% (з 56,6 млн. пасажирів до 48,5 млн. пасажирів), автотранспорт – на 14,4% (з 20,1 млн. пасажирів до 17,2 млн. пасажирів).
На даний час щодня в місті працює 171 автобусний маршрут (119 автобусних, 37 мікроавтобусних і 22 маршрути зі змішаним типом рухомого складу) з випуском 1170 одиниць рухомого складу, де близько 900 автобусів великої і середньої місткості. Вказані автобусні маршрути обслуговують 66 автоперевозників. Для порівняння, станом на 20.06.2006 року в м. Харкові працювало 182 автобусних маршрути ( 66 автобусних, 94 мікроавтобусних і 22 маршрути зі змішаним типом рухомого складу) і випуском близько 1060 одиниць рухомого складу, у тому числі 437 одиниць автобусів великої й середньої місткості.
Відповідно до затвердженого переліку міських маршрутів на переважній більшості напрямків організована робота електротранспорту (метрополітен, трамвай, тролейбус), що перевозить всі категорії населення, які згідно з діючим законодавством мають право на пільговий проїзд в міському транспорті. При цьому компенсацію з .державного бюджету електротранспорт одержує не в повному обсязі (метрополітен - 21,1%, ХКП «Міськелектротранс» - 12,3% від потреби). Компенсаційні виплати з держбюджету авто перевізникам становлять близько 5%. Тобто, однією з основних причин складного фінансового стану транспортних підприємств є те, що дотепер на державному рівні не вирішене питання компенсації в повному обсязі втрат підприємств пасажирського транспорту від перевезень пасажирів пільгових категорій.
Для підвищення безпеки руху на дорогах, на виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій (2003 рік) та з урахуванням Указу Президента України № 570/2004 від 20.05.2004 року «Про заходи щодо посилення безпеки пасажирських перевезень автомобільним транспортом», а також завдяки політиці виконкому Харківської міської ради, з 2003 року розпочате оновлення рухомого складу на автобусних маршрутах. Так, за період з 2003 року по 2006 рік, було оновлено близько 200 одиниць автобусів, а з 2006 року по теперішній час, близько 700 одиниць:
234 одиниці - 2006 року випуску;
256 одиниць - 2007 року випуску;
190 одиниць - 2008 року випуску;
20 одиниць - 2009 року випуску.
Процес оновлення також закріплений у критеріях відбору переможців конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 03.12.2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» (зі змінами).
З метою поліпшення транспортного обслуговування жителів і гостей міста та підвищення його якості, з огляду на звернення громадян, райвиконкомів, депутатів районних та міської рад, керівників підприємств і установ вносяться зміни в існуючий перелік міських маршрутів. Так, протягом 2008 року і 5-ти місяців 2009 року на 41-му маршруті змінений тип рухомого складу з мікроавтобусів на автобуси, змінена кількість рухомого складу на 14-ти маршрутах.
Також внесені зміни на автобусних маршрутах, що працюють у віддалених районах міста: Залютіно, Рогань, Данилівка, Північна Салтівка, Пилипівка, сел. Жихар, сел. Перемога, а саме:
- збільшено на одну одиницю випуск рухомого складу на маршрутах, що працюють у звичайному режим:і №20 «Данилівка - Лісопарк», №48 «Ст.м. «Героїв Праці» - Північна-5», №56 «Ст.м. «Холодна гора» - Пансіонат (Залютіно).
- продовжено автобусний маршрут №9 (звичайний режим) «Вул. Мохночанська - вул. Довженко» по вул. Роганській до станції «Рогань».
- продовжено час роботи автобусних маршрутів №11 «Вул. Одеська - сел. Перемога», №220е «Ст.м. №Холодна гора» - Пилипівка».
- збільшено випуск рухомого складу на автобусних маршрутах, що працюють у напрямку Основ'янського озера (маршрут №123е «Пр. Гагаріна -Основ'янське озеро» з 2-до 4-х одиниць).
- змінено тип і збільшено випуск рухомого складу на маршрутах, що працюють у напрямку сел. Жихарь (№218е «Пров. Спартаківський - вул. Банди Василевської» з 8-ми до 10-ти од., №246е «Південний вокзал - сел. Жихарь» з 5 одиниць мікроавтобусів до 10 одиниць автобусів середньої місткості).
Крім того, автоперевізники за рахунок власних коштів почали купувати автобуси великої місткості з низьким рівнем підлоги (дотепер з боку Міністерства транспорту та зв'язку не розроблена Державна програма з оновлення рухомого складу із залученням державних коштів, зокрема, придбання «низькопольних» автобусів для роботи на автобусних маршрутах). Так, у місті працює 5 автобусів марки ЛАЗ (2007 року випуску) і 3 автобуси марки МАЗ (2008 року випуску) на 2-х найдовших маршрутах міста №147е «М/р «Горизонт» - кінотеатр «Зірка» і №304е «Пров. Костюринський - вул. Роганська».
Постійно проводиться робота з автоперевізниками із забезпечення неухильного дотримання Законів України в частині надання послуг автомобільним пасажирським транспортом, а саме, ввічливому і тактовному ставленню до пасажирів і особливо до ветеранів війни, людей похилого віку. В окремих випадках на підставі чинного законодавства при розгляді скарг залучається Головна державна інспекція на автомобільному транспорті в особі її територіального управління, яке є єдиним органом, уповноваженим контролювати виконання вимог законодавства в сфері автомобільних перевезень і застосовувати штрафні санкції за їхні порушення.
Так, Департаментом транспорту і зв'язку, протягом 2008 року і 5-ти місяців 2009 року були проведені 8 нарад з автоперевізниками щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень, перевезення пільгових категорій громадян, санітарного стану зупиночних пунктів, посилення контролю з боку перевізників за технічним станом рухомого складу, медичним оглядом водіїв, виконання Правил надання пасажирських послуг автотранспортом із запрошенням представників УДАЇ ГУМВС України в Харківській області, територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Харківської області, обласної інспекції держтехнагляду з охорони праці на транспорті, а також ветеранських організацій міста.
В 2008 році Департаментом транспорту і зв'язку було проведено 203 перевірки, за результатами яких складено 445 актів, та за підсумками розірвано 9 договорів на 15 маршрутах. За 6 місяців 2009 р. було проведено 56 планових перевірок, за зверненнями громадян - 27 перевірок та 32 спільні перевірки за участі представників Департаменту транспорту і зв'язку, УДАІ ГУМВС в Харківській області, територіального управління Головавтотрансінспекції. За результатами цих перевірок співробітниками Департаменту складено 149 актів.
Основними порушеннями, виявленими в ході перевірок, є:
- самовільна зміна затвердженої схеми маршруту (ТОВ «ФІН» - №І2т, ФОП Арцибашева - №143е, ТОВ « Реал-М» - №260е, ТОВ «Немо» - №296е, №256т, ФОП Зима - №2е);
- недотримання затвердженої кількості рухомого складу на маршруті, а відповідно, і затвердженого розкладу руху (ФОП Фрейдин - №27е/т, ТОВ «ФІН» - №№4т, 9т, 141е, 28, ФОП Застеба - №212е, ВАТ «ХАТП №16327» -.№№8,108е, ФОП Арцибашева - №№143е,5б, ТОВ «Немо» - №29бе,№223е, ТОВ «САТП-2001» - №209е, ТОВ «Спар+» - №234е, ТОВ «АТП-16356» -№239е/т, ТОВ «Злакс» - №286е.
Крім того, постійно контролюється та за необхідності коректується база даних з наступних питань: про терміни дії ліцензій на здійснення пасажирських перевезень, договорів на технічне, медичне обслуговування, стоянки рухомого складу, відповідності наявної інформації в Департаменті транспорту і зв'язку по рухомому складу, що працює на маршрутах міста.
У період Великодніх свят, Департаментом транспорту і зв'язку, проводяться необхідні заходи щодо виділення додаткового рухомого складу для перевезення жителів міста, що відвідують міські кладовища. Так, щорічно на маршрути в напрямку міських кладовищ №№17, 14 автоперевізниками виділяється до 70 одиниць рухомого складу. З 2008 року щорічно для зручності жителів районів Олексіївки та Павлового Поля на період свят тимчасово відкривається маршрут «Ст.м. «23-е Серпня» - 17-те кладовище» з 6-ю одиницями рухомого складу, що проходить через Олексіївський. жилмасив.
У зв'язку із проведенням Чемпіонату Європи 2012 р. з футболу Департаментом розробляються пропозиції по організації і забезпеченню функціонування об'єктів транспортної інфраструктури міста. Розробляються схеми маршрутів руху транспорту до об'єктів, які будуть задіяні в рамках проведення Чемпіонату, визначаються місця стоянок і паркування автотранспорту, визначається їхня місткість.
Для поліпшення якості надаваних послуг міським пасажирським транспортом і забезпечення безпеки руху необхідне рішення низки проблем, а саме:
1. Не вирішене питання компенсації в повному обсязі з державного бюджету транспортним підприємствам втрат доходів, пов'язаних з перевезенням громадян пільгових категорій, що негативно впливає на розвиток міського транспорту загального користування (відновлення та технічне обслуговування транспортних засобів, поліпшення матеріально-технічної бази транспортних підприємств).
2. Відсутня компенсація з обласного бюджету різниці встановлених тарифів на автобусних маршрутах, що працюють у звичайному режимі (з 08.06.2000 року Харківською облдержадміністрацією тарифи за проїзд не переглядалися і компенсація не проводилася).
3. Не вирішені питання несанкціонованих стоянок індивідуального автотранспорту на зупинках міського пасажирського транспорту, що призводить до зривів розкладу руху громадського транспорту, зниження якості наданих послуг, збільшення кількості ДТП, у тому числі з тяжкими наслідками (наприклад, на пр. Правди, вул. Сумській, вул. Академіка Павлова, пр. 50 років ВЛКСМ, пр. Гагаріна, вул. Полтавський шлях та ін.).
4. Дотепер на законодавчому рівні не повністю врегульований механізм обов'язкового узгодження з органами місцевого самоврядування відкриття нових приміських, міжміських, міжнародних маршрутів, які проходять територією міста, що призводить до порушень безпеки руху і його дезорганізації на суміжних з міськими маршрутами зупинках у межах міста, а також до демпінгування вартості проїзду при проїзді маршрутів у межах міста.
5. Напружена ситуація, з огляду на необхідність забезпечення безпеки дорожнього руху і належного санітарного стану території, склалася біля станцій метро «Холодна гора», «Героїв Праці», «Пролетарська», «Академіка Барабашова» через насиченість цих кінцевих зупинок приміськими маршрутами. Зокрема, біля ст. метро «Холодна Гора» розташовані кінцеві зупинки 13-ти міських і 23-х приміських маршрутів, з 60 і 110 одиницями рухомого складу відповідно.
Незважаючи на неодноразові звернення (починаючи з 2000 року) на адресу облдержадміністрації щодо будівництва приміської автостанції в районі Холодної гори і узгодженню трас маршрутів приміського напрямку, дане питання дотепер залишається невирішеним.
Директор Департаменту транспорту і зв’язку Є.Н.Водовозов
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Метро, Трамвай, Троллейбус, Автобус |
Модели ПС: | ЛАЗ-А183, МАЗ-206 |
Городские маршруты: | Аб2е, Аб4т, Аб8, Аб9, Аб12т, Аб20, Аб27е, Аб28, Аб48, Аб56, Аб108е, Аб111е, Аб123, Аб141е, Аб143е, Аб147, Аб209е, Аб212, Аб218е, Аб220е, Аб223, Аб234е, Аб239е/т, Аб246е, Аб256е, Аб260, Аб286е, Аб296е, Аб304е |
Перевозчики: | ООО "Нэмо, ЛТД" |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.