Новости. ЦЕЙ ВАГОН НАВЧАЛЬНИЙ

Газета "Харківський електротранспорт", 01.01.1971.

1-го вересня минулого року (01.09.1966 - прим. ХТ) в Ленінському трамвайному депо був прийнятий комісією і вийшов у перший рейс трамвайний вагон РВЗ-6 № 1139. Він не призначений для перевезення пасажирів, хоч випуск ного і переслідує мету поліпшення обслужування трудящих нашого міста. Цей вагон — навчальний.

Створення навчального вагона дало можливість показати курсантам, водіям та електрикам роботу електричного обладнання в дії і виключило відомі труднощі для водія-інструктора під час навчання курсантів-водіїв на практичних заняттях. Тепер кабіна водія має друге сидіння. Це дає можливість інструктору застосовувати термінові заходи для зупинки вагона при виникненні небезпеки.

Зараз курсанти - водії і електрики вивчають роботу електричного обладнання не тільки за схемами, але й в дії, мають можливість слідкувати за послідовністю увімкнень і 'вимкнень, правильністю роботи всієї схеми. Легше стало запам’ятовувати — допомагає зорова пам’ять.

Під час переобладнання пасажирського трамвайного вагона типу РВЗ-6 у навчальний була проведена така робота: 1. Перегородка, що відділяє кабіну водія від салопа вагона, знята, а в кабіні змонтовано другий пост для водія-інструктора і встановлено додаткові педалі безпеки та вимикач для приведення в дію електромагнітного гальма (див. схеми 1, 2). 2. Панель типу ПР-85А кабіни водія встановлена таким чином, щоб реле цієї панелі добре проглядалось із салона. Це дало можливість водію-інструктору показувати можливі несправності реле та їхній вплив на роботу електричної схеми вагона. 3. Основні вузли електричного обладнання вагона, а саме: груповий реостатний контролер, панелі з контакторами ТП-79А і ТП-80А, електропневматичний реверсор, вимикач моторів і акумуляторна батарея встановлені в салоні вагона. Для цього було знято ряд сидінь (схема № 3). Монтаж електричних проводів виконаний у вентиляційних жолобах салопа з врахуванням всіх правил техніки безпеки. Назване електричне обладнання огороджено каркасом з вуглової сталі і скла, добре проглядається. 4. Кожний вузол електричного обладнання має свою електричну схему, виконану на склі салона вагона. 5. Для налагодження дикції під час передачі тексту встановлено типовий підсилювач МД-55 з поворотним мікрофоном, яким можуть користуватися водії-інструктори та курсанти. 6. В салоні вагона встановлена поворотна грифельна дошка, яка дає можливість викладачеві вести записи. На зворотному боці дошки викреслено принципову електричну схему вагона РВЗ-6. 7. Салон вагона обладнаний двома рядами одномісних сидінь, спинки яких мають відкидні столики, де учні можуть вести записи. 8. Для зміни швидкості, пускового і гальмового струмів на вагоні встановлені спеціальні датчики (вимірювальні прилади). 9. Обладнання учбового вагона дало можливість на заняттях показувати роботу електричного обладнання в дії, як при стоянні вагона (секвенцією), так і під час його руху. Цим досягається значне поліпшення якості занять і підготовки.

У значній мірі розшири¬лись можливості навчання курсантів І водіїв практичному водінню, бо група курсантів може спостерігати за роботою свого товариша, сидячи в салоні вагона, в той час як водій-інструктор вказує на помилки курсантам і пояснює їх усій групі.

Навчання повністю відповідає правилам безпеки руху, бо наявність у водія-інструктора педалі безпеки і вимикача рейкового гальма дозволяє йому в будь-якій момент вжити дійових заходів для зупинки вагона під час виникнення небезпеки, або тоді, коли помилився водій-курсант.

Навчальний вагон створено в Ленінському трамвайному депо за пропозицією творчої бригади: члена НТТ МГ і АТ В. Кравченка, В. Палія, О. Певня і Е. Шиліна. Ними розроблена схема і розташування основних вузлів повітряного і електричного обладнання салона вагона.

Реконструкція вагона провадилась під керівництвом творчої бригади – висококваліфікованими електриками цього ж депо тт. Полушкіним, Слизьким, Стрельниковим і ін.

Створення першого в міському транспорті України і, мабуть, в країні учбового вагона – має велике значення для підготовки водійських кадрів. Практичне вивчення будь-яких несправностей в різних системах вагона, спостереження за роботою окремих агрегатів у процесі руху трамвая – запорука не тільки успішної підготовки молодих водійських кадрів, але й підвищення кваліфікації водіїв і електриків міського електротранспорту.

БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

1967 рік

image 4 3 2 1

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай
Модели ПС:   РВЗ-6

Комментарии

clone of akirich
22.02.2022 15:31
Год не тот. Может баг?

Murcielago
22.02.2022 15:43
Тебе уже отвечали на этот вопрос https://gortransport.kharkov.ua/forum/index...st&p=223772

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.