Новости. Робота не вщухає щодня

Газета "Харьковский электротранспорт", 01.08.1998.

Для експлуатаційників осінньо-зимовий період — найскладніший. Отже, ми не чекаємо наказів «з гори», а готуємось до цього сезону самі. Адже маємо досвід минулорічної зими. Саме тоді в сильні морози 16 — 17 грудня змогли ще раз переконатися, яка необхідна всебічна підготовка.

Тоді, хоч і не з нашої вини, все ж мали місце окремі прорахунки. Наприклад, ми купили добре розрекламоване німецьке мастило для гідро- підсилювачів. Та, на жаль, при великих морозах воно замерзло, завдавши машинам, а в цілому перевезенням відчутної шкоди. Тепер вже я нікому не довіряю. Роблю тільки те, в чому сам впевнений, переконався на практиці. В гідросистему (насос, гідропідсилювач керма) будемо заливати таку суміш: 50 проц. мастила індустріального плюс 50 проц. трансформаторного. Таким чином, я гарантую стопроцентну надійність роботи названих вузлів. Причому, це буде втричі ще й дешевше.

У цьому році звернули підвищену увагу й на пневмосистему. Зрозуміло, у нас не вистачає коштів, щоб замінити компресори. Але із замерзанням пневмосистеми боротися треба. Тому на машинах ми монтуємо мастиловологовідокремлювачі. Із середнього ремонту та ТО-2 не виходить без нього жодний тролейбус. Отже, мастило і волога тепер рідше будуть замерзати у пневмосистемі.

Враховуємо й інші помилки. Обов'язково будуть зніматися для ревізії і відновлюватися гальмові циліндри. В цьому плані ми раніше дещо недопрацьовували.

Також уже зараз намагаємося підготувати до роботи взимку ДАКи і РОКАРи. З цим рухомим складом проблем доволі. За 9 років експлуатації їх у нашому депо не отримали жодної запасної частини. Та, незважаючи на таку ситуацію, тролейбуси румунського виробництва у нас не стоять на приколі. До їх ремонту й відновлення окремих вузлів ми залучаємо найкращих спеціалістів. Серед них варто назвати інженера цеху ремонту рухомого складу Б. Б. Вороніна, електриків високої кваліфікації О. Б. Гоффа, М. П. Прирєза, слюсарів Ю. Г. Бондаря, В. Г. Куриська та А. І. Фільчакова.

Також ми врахували в цьому році на тролейбусах румунського виробництва і наявність суто заводського браку. На всіх РОКАРах замінюємо в пневмосистемі вінілові трубки. Адже їх неможливо, у разі необхідності, розігрівати. Тож 20 ДАКів і 20 РОКАРів, сподіваємося, стануть у роботі надійнішими.

Проте у будь-якій складній ситуації все залежить від навичок і вміння людей діяти ефективно. До роботи в осінньо-зимовий період повинна бути готова не тільки техніка, а й ремонтний та експлуатаційний персонал. Вже зараз розроблена схема виконання різноманітних робіт у складних кліматичних умовах. В першу чергу це, наприклад, стосується розігріву пневмосистеми тролейбуса. Адже у депо постійно приходять нові люди, їм треба дати конкретну інформацію, бо на транспорті облік часу йде на хвилини: треба швидко уміти знайти необхідну «точку» машини.

Зрозуміло, що багато уваги зараз приділяється охороні праці та пожежній безпеці, адже на виробництві чимало справ, пов'язаних з вогнем. Проводяться з трудівниками відповідні інструктажі. Крім того, ставимо мету — кожного працівника депо навчити користуватися вогнегасником, поскільки у депо їх аж 5 типів. Приділяємо увагу й наочній агітації з цього питання: є спеціальний стенд.

Водії також проходять підготовку до роботи в осінньо-зимовий період. Відпрацьовують юзову та інші екстремальні ситуації. Нагадується їм і про основні правила електробезпеки на транспорті.

В центрі нашої уваги знаходяться й інші проблеми. На сьогодні повністю обстежили будови і споруди депо. Визначилися із ремонтом дахів, необхідними матеріалами. Уже завезли бітум, рубероїд. Зараз оновлюється покрівля на цеху ремонту рухомого складу, гаражі, мийно-прибиральному комплексі тощо.

Не забули й про приміщення. Тут проводиться засклення вікон, утеплення. Варто сказати, що кожний майстер несе відповідальність за свою дільницю, є надія, що у виробничих і побутових приміщеннях взимку у нас буде тепло. До того ж існує графік ремонту деповських комунікацій: тепло- та водосистем; згідно нього й проводимо роботи. Про всяк випадок маємо резерв труб, балон кисню та ацетилену.

І найголовніше — жодна диспетчерська година у депо не проходить без того, щоб, крім планових питань, начальник підрозділу М. П. Шавкун не заслуховував підлеглих про хід підготовки до зими. Все це занотовується у протокол і чітко контролюється. Бо, як сьогодні не тепло, а зима, як кажуть, не за горами.

А. ГЕРАСИМЕНКО, головний інженер тролейбусного депо №3.

Разделы по теме:
Рубрики:   Троллейбус
Модели ПС:   DAC-217E, ROCAR-E217
Перевозчики:   КП "Троллейбусное депо №3"

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.