Новости. Тролейбуси Škoda‑21Tr: перші кроки вулицями Харкова
"Харьков транспортный", 26.05.2025.
У часи, коли темрява війни намагається затьмарити міста України, з'являються яскраві промені надії — приклади справжньої солідарності та братерства. Одним із таких прикладів стала послідовна та щира підтримка від чеського міста Брно, побратима Харкова. Ця допомога — не просто дипломатичний жест, а реальна, відчутна турбота про місто, що продовжує боротися за життя та майбутнє.
З початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну міський пасажирський транспорт Харкова зазнав значних пошкоджень. Руйнування депо, втрата техніки, постійна небезпека для водіїв і пасажирів — все це стало щоденною реальністю. Проте навіть у таких складних умовах місто продовжує функціонувати, а завдяки міжнародній підтримці — ще й відновлюватись.
Брно стало справжнім другом для Харкова. У 2022 році місто передало три тролейбуси Škoda‑14Tr. У грудні 2024 року надходження шести трамвайних вагонів Tatra‑T6A5 стало наступним важливим кроком. І ось новий щедрий подарунок: із 9 по 20 травня 2025 року до Харкова прибуло одразу 20 тролейбусів Škoda‑21Tr — одне з наймасштабніших поповнень електротранспорту з початку війни.
Ці тролейбуси — справжня новинка для нашого міста, адже раніше модель Škoda‑21Tr у Харкові не експлуатувалась. Її історія починається ще на початку 90‑х років, коли в Чехії почалося проєктування сучасного низькопідлогового тролейбуса, орієнтованого на комфорт пасажирів. Модель побудована за принципом "low entry": низька підлога на передніх і середніх дверях, пандус для маломобільних пасажирів, а також зручний накопичувальний майданчик у центрі салону. Це рішення значно полегшує посадку й висадку для всіх категорій громадян.
Окрім зручностей для пасажирів, Škoda‑21Tr має і серйозну технічну начинку. У базовій версії тролейбус оснащений тиристорно-імпульсною системою управління. Існують також більш досконалі модифікації — 21TrAC та 21TrACI, які комплектуються асинхронним тяговим двигуном, інверторами на IGBT та дизель-генераторною установкою, що дозволяє рух без контактної мережі — це було інноваційним рішенням свого часу.
Тролейбуси цієї серії випускалися у 1995‑2004 роках, після чого виробництво було припинено у зв’язку із закриттям заводу в місті Остров. За весь період випущено менше ніж 150 одиниць, що робить Škoda‑21Tr рідкісною, але дуже цінною моделлю. Вони стали останніми тролейбусами, що виготовлялися у кузові, повністю розробленому самою компанією Škoda. Надалі підприємство зосередилось на розробці електричних систем та кінцевому складанні тролейбусів з використанням автобусних кузовів сторонніх виробників.
Хоча офіційно ця модель ніколи не постачалася в Україну, деякий досвід її експлуатації все ж є. У 2013 році Одеса закупила п'ять вживаних тролейбусів із міста Градець-Кралове, а Чернівці у 2017‑2018 роках отримали чотири одиниці з Пльзеня.
У Харкові всі 20 тролейбусів Škoda‑21Tr надійшли до Тролейбусного депо №3. Хоча машини не нові, їхній технічний стан вражає — вони пройшли усі необхідні ремонти та до останнього працювали на маршрутах Брно. Перші обкатки відбулись прямо на території депо, а вже 24 травня тролейбус з бортовим номером 3011 виїхав на вулиці Харкова, дійшовши до кінцевої "Центральний парк".
Ми щиро дякуємо Брно за таку неоціненну підтримку. Ці тролейбуси — не лише транспорт, а й символ надійної дружби, взаємопідтримки та віри в майбутнє.
Пропонуємо вам перші світлини нових Škoda‑21Tr на вулицях Харкова — вони вже стали частиною нашого міського пейзажу.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Наши новости, Троллейбус |
Модели ПС: | Škoda 21Tr |
Единицы ПС: | Škoda 21Tr #3011 |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.