Новости. За новою технологією

Газета "Харківський електротранспорт", 30.11.2002.

У Комінтернівському трамвайному депо не один день працює невеличка бригада харківських науковців, представників "УкрНДІмету" у складі начальника лабораторії поверхневого зміцнення О.В. Ш*******а та старшого наукового співробітника цього ж закладу Ю.М. П*****я. Ось шо, до речі, розповів останній про роботу, котра ведеться ними на дільниці капітального ремонту колісних пар:

— У депо ми допомагаємо запровадити технологію відновлення посадочних місць під підшипниками та лабіринтними ущільненнями. Ця методика передова, енергозберігаюча. Причому відновити вісь набагато дешевше, ніж купити нову.

Фізика процесу достатньо вивчена. Є джерело електроструму з тиристорним керуванням, від котрого працює, так званий, металізатор. На нього подаються два електроди, між котрими виникає електрична дуга. Розплавлені мікрочастки металу видуваються на вісь. Після цього етапу відбувається токарна обробка із послідуючим шліфуванням.

На сьогодні вже оброблено кілька вісей колісних пар, які проходять випробування на рухомому складі. Сподіваюсь, що результати їх будуть позитивні, адже, наскільки мені відомо, подібну установку результативно використовують дніпропетровські електротранспортники.

Ми, зокрема, проводимо експерименти з різними матеріалами щоб вияснити, наприклад, котрий із типів електродів найкраще підходить у нашому випадку. Тоді напилений метал краще зчіплятиметься з поверхнею вісі.

Додам, що умови для роботи в Комінтернівському трамвайному депо нам створили непогані. Існує повне взаєморозуміння з адміністраціями ХКП "Міськелектротранс" та експлуатаційного підрозділу. Нам же, в свою чергу, хочеться справитися із поставленим завданням якнайкраще.

Підготував М. АРТАМОНОВ

№95-96 (5149-5150), 30 листопада 2002 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай
Перевозчики:   Коминтерновское трамвайное депо

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.