Новости. Шукаємо шляхи вирішення

Газета "Харківський електротранспорт", 21.12.2002.

Пасажиропотоки — це справжні людські "ріки". На жаль, буває досить непросто прогнозувати, з яких причин і куди вони "потечуть" завтра. Проте коли вже якісь реальні зміни намітилися, електротранспортники повинні на них конкретно реагувати.

Саме цієї проблеми і стосуються роздуми начальника виробничо-технічного відділу служби руху Л. КУЛИКОВОЇ.

— Нещодавно на наше підприємство надійшло два листи. Перший підписаний трудівниками ВО "Турбоатом", котрі мешкають на Салтівці. А другий — від адміністрації цього підприємства. В обох одне прохання — покращити перевезення трудівників у ранкові і вечірні години тролейбусами 20‑го та 31‑го маршрутів депо №2. Здається, що тут все досить зрозуміле. Є проблема і необхідно на неї реагувати. Але спробувавши проаналізувати всі наявні факти, бачимо — все тут не так вже й просто. Бо спрацьовує кілька реальних факторів.

Наприклад, дане питання загострюється і через те, що робочий день у робітників виробничого об’єднання починається о 7 год, а в інженерного складу — о 8.00. Варто було б, як це робилося раніше, "розбити" початок роботи, і проблема, скоріш за все, не виникла б за рахунок того, що пасажиропотік рівномірніше розподілився б на існуючому рухомому складі. Проте підприємства сьогодні йдуть на цей крок неохоче і саме електротранспортникам доводиться "підстроюватися" під них.

Якоюсь мірою ситуацію могли б полегшити тролейбуси 19, 35 та 63‑го маршрутів. Але зупинка "Проспект Московський" дещо віддалена від прохідної і заводчани ними користуються мало. Таким чином, поскільки основний контингент працюючих на ВО "Турбоатом" перевозять саме 20‑й та 31‑й тролейбусні маршрути, то служба руху провела аналіз пасажироперевезень якраз на них та 19‑му, котрий може підвозити з кінцевої "602‑й мікрорайон" до зупинки "Вул. Краснодарська" частину пасажирів.

Вже перші спостереження показали, що розрахунки служби руху стосовно кількості рухомого складу на трьох вищеназваних маршрутах, вірні. І тролейбусів для перевезень повинно було б вистачити. Але через технічну несправність на кожному із них недораховувалися по дві машини. Були зафіксовані і випадки, коли тролейбуси, завантажені на "четвірку", не зупинялися на зупинках: водії намагалися уникнути поламок дверей.

В цілому такі складності саме через те, що перевезення треба забезпечити в дуже вузькому часовому діапазоні. Причому після їх завершення не повинен з’явитися зайвий рухомий склад. Крім того, перевезення повинні бути "застраховані" від непередбачуваних обставин. А задовольнити всі ці вимоги досить непросто.

Раніше приблизно таку ситуацію довелося нам розв’язати на тролейбусному маршруті №40, який не справлявся ранком у години "пік" із перевезенням пасажирів від кінцевої "Проспект Перемоги". Щоб виправити ситуацію, було зроблено спецподачу трьох машин 18‑го маршруту. Проте у випадку якоїсь нестабільності збої все ж виникали. Тоді було прийнято рішення і диспетчеру кінцевої дозволили "своєю" владою направляти машини 38‑го маршруту через Саржин Яр до Сокольників. Таким чином, ми зуміли своєчасно доставляти на роботу трудівників авіаційного заводу та інших підприємств того ж напрямку.

Зрозуміло, що працівникам ВО "Турбоатом" також необхідно допомогти, використовуючи наявний рухомий склад. Серед можливих варіантів розглядається і такий. Вранці машини 63‑го маршруту тролейбусного депо №2 заїжджають на кінцеву "Станція метро "Барабашова", а вже на "Одеську" слідують через зупинку "Станція метро "Московський проспект". Технічні можливості для цього існують. Крім того, в цей час вони заповнені тільки на "трійку". Названий варіант детально обговорювався з адміністрацією підрозділу. Адже для його реалізації необхідно скласти відповідні графіки, провести розрахунки.

До речі, перевірка, яку було організовано, показала необхідність посилення контролю пасажироперевезень від кінцевої "Станція метро "Московський проспект" у бік Салтівки. Тому служба руху зараз аналізує причини кожного конкретного збою у їх здійсненні, особливо у вечірні години. Адже вирішення існуючих питань дасть можливість тролейбусникам справитися із завданнями, використовуючи тільки наявний рухомий склад.

Підготував М. ОЛЕКСАНДРОВ

Від редакції: коли матеріал було вже набрано у видавництві, служба руху повідомила, що для поліпшення обслуговування працівників ВО "Турбоатом" зараз проводиться експеримент. Чотири випуски 63‑го маршруту, які підходять за часом до вирішення проблеми, направлятимуться з Барабашовського ринку на вул. Одеську із заїздом на зупинку "Станція метро "Московський проспект".

№101-102 (5155-5156), 21 грудня 2002 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Троллейбус
Городские маршруты:   Тб19, Тб20, Тб31, Тб63
Конечные городских маршрутов:   Ст. м. "Турбоатом"
Улицы и площади:   проспект Льва Ландау
Перевозчики:   КП "Тролейбусне депо №2"

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.