Новости. Чому ж різняться результати?

Газета "Харківський електротранспорт", 18.01.2003.

Збір грошової виручки — одне із найзлободенніших питань для електротранспортників нашого підприємства. Буваючи на лінії, часто спілкуємося з кондукторами і, безумовно, цікавимося, як вони виконують фінансовий план. Виходить, що одні успішно справляються із поставленим завданням, інші ж "не дотягують" кількох десятих, а дехто взагалі, так би мовити, "пасе" задніх. Все це наводить на різні роздуми. Адже працюють кондуктори в майже однакових умовах, скажімо, на одному й тому маршруті, але результати роботи різняться.

У чому ж тут справа? Щоб з’ясувати це питання, побувала у Комінтернівському трамвайному депо, яке у грудні минулого року план з доходів від перевезення пасажирів дещо недовиконало, хоча з річним завданням справилося. Начальник відділу збору виручки названого підрозділу А.І. П*****ка пояснила, що у грудні трудилося 174 кондуктори. Із них на 100% і вище виконали фінансове завдання 18 чоловік (що складає 10% від загальної кількості); 95-100% — 22 (15%); 90-95% — 28 (16%); 80-90% — 62 (35%); 60-80% — 36 (21%); до 60% — 8 (5%). Цифри, як кажуть, красномовний доказ.

Вони якраз і підтверджують, що для деяких кондукторів збір грошової виручки за надану послугу пасажирам не став обов’язком. Сама ж А.І. П*****ка теж стверджує: "Мабуть, ні". Трохи подумавши, тут же додає: "Взагалі у середньому десь 30 процентів кондукторів завжди стараються, щоб якомога більше привезти виручки до каси підприємства".

Переглянувши чимало карток кондукторів, причому, за так званою, шкалою, переконуєшся, що навіть ті, хто значаться у правофлангових, буває, не справляються із завданням на 100%. Щоправда, наближаються до цієї цифри. Наприклад, З.Л. Л****ка, Н.Ф. К******ва, Н.К. К****к, Т.В. М*******ко, Ю.М. С*****юк та інші. Коли ж взяти кондукторів, котрі "попали" у нижчі шкали, то можна сказати, що характер їхньої роботи протягом минулого року є дещо стрибкоподібний.

Безумовно, що на виконання фінансового плану кондукторами впливає багато факторів. Є вони як об’єктивні, так і суб’єктивні. Тому й недаремно тих, хто не справився із місячним завданням, викликають на засідання фінансової комісії. Причому враховують у першу чергу показник роботи,котрий нижчий середньомісячного процента виручки по депо. Так, 10 жовтня 2002 року на засідання такої комісії було запрошено 19 чоловік. Після проведеної відповідної роботи у кінцевому результаті все ж таки довелося розпрощатися із 10 кондукторами: не витримали "іспиту".

Взагалі, як говорить виконуючий обов’язки заступника начальника Комінтернівського трамвайного депо з експлуатації Ю.М. Панченко, кондукторів, які не виконують план, зокрема мають "планку" 60—80%, ми звільняємо.

— Але ж у грудні у вашому депо таких було 36 чоловік, — пояснила я.

— Розумієте, у їх числі, — сказав Ю.М. Панченко, — ті, котрі "підробляють". — Було немало студентів. Окрім того, вимушені були випускати трамваї на лінію із кондукторами, для яких ця робота не є основною повсякденно. Причина одна — багато постійних хворіли. Із студентами, які не відповідають нашим вимогам, уже розсталися. Нам потрібні ті люди, які б виконували план — це їхній обов’язок.

Щодо останньої думки, то її однозначно стверджує також і начальник планово-економічного відділу депо В.П. Г******на. "Гадаю, — говорить Віра Павлівна, — зміна в оплаті праці кондукторами, що почала діяти з 1 січня поточного року, повинна дати позитивні результати".

Що ж, будемо сподіватися.

...Січень — перший місяць нового року, як показує багаторічна практика, для електротранспортників нелегкий. До Різдвяних свят додалися снігові замети, що теж значною мірою вплинуло на пасажиропотік. Однак за будь-яких умов руховики зобов’язані виконувати поставлені перед ними завдання. Адже, коли поступають на роботу кондуктори, у заяві вони вказують: "виконувати пункт 1.11 посадової інструкції".

Нарешті, хочеться сказати, що на 14 січня у Комінтернівському депо було 15 "підробляючих" кондукторів, із них 2 студенти. То ж до якої "шкали" вони попадуть цього місяця? Поживемо — побачимо.

А мені здається, що ефективність роботи кондукторів, котрі "підробляють", була б значимішою, якби заробітна плата таких повністю залежала від суми зданої виручки. І тут треба думати всім. Хотілося, щоб з цього приводу висловилися самі кондуктори і зокрема ті, хто працює сумлінно, виконуючи і перевиконуючи завдання.

М. ЗЕЗЮЛІНА

№5-6 (5163-5164), 18 січня 2003 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай
Перевозчики:   Коминтерновское трамвайное депо

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.