Новости. Люди, котрі вирішують проблеми

Газета "Харківський електротранспорт", 03.07.2004.

Нещодавно довелося бути свідком розмови між кондуктором 31‑го тролейбусного маршруту, жінкою середніх років, і вельми освіченим пасажиром. Останньому щось не сподобалося у технічному стані машини, і він почав докоряти за це кондукторові.

— Знаєте, — сказала жінка, — сьогодні дуже непросто ремонтувати наші машини. Чимало з них давно відпрацювало свій ресурс і їх відновлення вимагає величезних коштів.

— Це ваші проблеми! — відповів завченою фразою пасажир.

Ось чому, розмовляючи з головним інженером тролейбусного депо №3 Л.Г. Орловим, в першу чергу хотілося почути про тих, хто навіть за складних сьогоднішніх умов робить все необхідне для того, щоб машини підрозділу могли здійснювати пасажироперевезення.

— Чимало деповчан роблять відповідний внесок у те, щоб ми не здавали своїх позицій, — сказав Леонід Георгійович. — Це, справді, наша опора. Перш за все назву прізвища токарів цеху технічного обслуговування і ремонту рухомого складу Володимира Миколайовича В******ва та Сергія Єгоровича Б**ва. Спеціалісти вони технічно грамотні, а ще — люди чуйні і відгукуються на будь-яку проблему, що виникає. Трудиться в тому ж підрозділі кадровий досвідчений слюсар Сергій Олександрович С******в. Незважаючи на те, що у червні відзначив він поважну дату свого життя, людина ця — технічно грамотна. Його роботою можна просто любуватися. А в цілому наші новатори заощаджують для депо великі кошти, ремонтуючи й реставруючи необхідні деталі, вузли чи механізми.

Кількома конкретними рисами доповнив слова головного інженера майстер ЦТО і РПС О.Б. М***н, зазначивши, що В.М. В******в та С.Є. Б**в токарі високого класу. Для них цілком природно, виконуючи завдання, проявити власну ініціативу. Вони знають властивості всіх матеріалів і в разі потреби завжди запропонують необхідне. Серед його підлеглих такими ж якостями відзначається і токар М.К. К*****в.

Того ж дня з В.М. В******вим та С.Є. Б**вим довелося зустрітися на заготівельній дільниці. В робочому, так би мовити, режимі вони щось обговорювали, "чаклували" над якимись деталями. Вже в ході розмови виявилося, що зараз токарі займаються відновленням компресора тролейбуса ЗІУ‑9. Це не проста проблема, адже цей вузол дуже відповідальний, його надійна робота — запорука безпечних пасажироперевезень в лінії.

— Ми добре знаємо, — говорить С.Є. Б**в, — що в Депо №1 розробили непогану технологію ремонту блоків компресорів. Кілька з них до нас вже надходило. Проте у нас теж є досвід ремонту цих агрегатів. Зараз займаюся розточуванням гільз блоку компресора. Матеріал , маємо відмінний. А це дуже важливо, адже недопустимі найменші відхилення.

Верстатники розробили й пристрій для відновлення колінчастих валів компресора. Раніше цю операцію доводилося робити на інших підприємствах, що коштувало досить дорого. Токарі точать поршні, підганяють гільзи... Всі роботи виконують із великим зацікавленням та увагою.

Ще довго обговорювали ми наявність творчого моменту в діяльності ремонтників. Відчувалося, що В.М. В******в та С.Є. Б**в не можуть навіть уявити собі ситуацію своєї безпорадності перед складною проблемою. Вона їх "заводить", активізує мислення й досвід. Розв'язання тієї чи іншої стає для них чимось важливим і принциповим. Причому токарі звертають увагу на будь-яку "дрібницю", розуміючи, що без неї тролейбус не зможе працювати в лінії.

Ось кілька прикладів з їх цьогорічної практики. Так, С.Є. Б**в запропонував прес‑форму для виготовлення ущільнюючої манжети дверного тролейбусного розподілювача. Тепер за допомогою пуансона і матриці можна буде виготовляти цю деталь в умовах депо. Хороше рішення, ефективне.

У свою чергу В.М. В******в пропонує прес‑форму для виготовлення буфера пневмоелемента передньої підвіски і підвіски напівпричепа тролейбусів ДАК та РОКАР. Немає сумніву, що користь депо отримає і від цього новаторського рішення. А група раціоналізаторів, до котрої входить і С.О. С******в, виготовила конусний перехідних на шліцьовий вал насоса НШ‑10 тролейбуса ЗІУ‑9 за технологією, розробленою в депо.

Всього ж у 2004 році новаторами тролейбусного депо №3 було подано і запроваджено у виробництво 14 пропозицій із економічним ефектом 24106,1 грн. Чимало вузьких, як говориться, місць раціоналізатори ще розшиють до кінця поточного року. І за кожною вирішеною ними проблемою — надійна робота рухомого складу, зекономлені кошти і привезена в депо виручка.

М. АРТАМОНОВ

№51‑52 (5199‑5200), 3 липня 2004 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Троллейбус
Городские маршруты:   Тб31
Перевозчики:   КП "Тролейбусне депо №3"

Комментарии

mkv
24.07.2024 22:58
Ахаха, за корч ТД2 вирішують проблеми в ТД3 smile.gif))

Просмотреть соответствующую тему на форуме.

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.