Новости. На КВБЗ триває складання кузова 800 пасажирського вагона

Офіційний сайт Крюківського вагонобудівного заводу, 07.02.2025.

На Крюківському вагонобудівному заводі – на сьогодні єдиному в Україні підприємстві-виробнику залізничного транспорту соціального призначення – розпочато складання вже 800 за рахунком пасажирського вагона. Наразі у складально-зварювальному цеху корпусу пасажирського вагонобудування завершено виготовлення рами для нього, й триває складання кузова.

Як народжується сучасна залізнична техніка і зокрема ювілейний для заводу вагон, мали нагоду побачити віцепрем’єр-міністр із відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський, директор департаменту міжнародного співробітництва Укрзалізниці Роман Білоусов та голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Сергій Сухомлин, які у січні поточного року з робочим візитом відвідали КВБЗ.

Під час огляду виробничих потужностей підприємства вони побували на потоці складання пасажирських вагонів, які завод виготовляє на замовлення Укрзалізниці, і спостерігали за процесом виготовлення тієї самої 800-ї рами для одного з 66 передбачених контрактом вагонів.

Нам також захотілося стати свідками цієї знакової події й зазирнути за лаштунки народження ювілейного вагона. Пригадуємо, як свого часу раділи створенню кожної нової сотні й закарбовували ці дати у заводських літописах. Перші чотириста кузовів «пасажирів» були виготовлені у вагоноскладальному цеху, нині це корпус вантажного вагонобудування. Працівники цього підрозділу добре пам’ятають той період. А 2012 року їх виробництво продовжилося у новозбудованому складально-зварювальному цеху корпусу пасажирського вагонобудування, і зараз там на потоці вже 800-й кузов.

Ми зустрілися із заступником начальника складально-зварювального цеху з виробництва Володимиром Чорнокожевим біля стенду виготовлення рами. Навколо неї зосереджено працювали зварники й слюсарі, які виконували заміри, приварювали й прикручували різні елементи конструкції, зачищали зварні шви тощо. Усі, за словами керівника, – професіонали, майстри своєї справи. Серед них – слюсар Валерій Волошин та зварник Анатолій Жук, котрі стояли біля витоків вітчизняної галузі пасажирського вагонобудування, виготовляли рами й кузови перших українських вагонів.

Ми попросили Володимира Миколайовича розповісти нам, як крок за кроком народжуються кузови вагонів, і продемонструвати, як це відбувається. Незважаючи на свою зайнятість, він не відмовив і познайомив нас з етапами їх виробництва.

Створення вагона розпочинається у цеху зі зварювання хребтової балки та двох підрамників, які розміщують на стенді монтажу рами й роблять бокову обв’язку. Потім приварюють основні елементи конструкції та кронштейни для кріплення підвагонного обладнання. Усі ці роботи виконують у вертикальному і горизонтальному положеннях рами. Змонтовану конструкцію за допомогою кантувача перевертають і переміщують на іншу виробничу позицію – стенд зварювання, де трудівники цеху облаштовують підлогу майбутнього кузова й виконують низку інших технологічних операцій, передбачених кресленнями.

Наступні перетворення відбуваються на стенді монтажу кузова. Спочатку раму нівелюють й почергово встановлюють бокові й торцеві стіни, тамбурні перегородки, накривають складену конструкцію дахом і вже всередині кузова приварюють кронштейни для монтажу внутрішнього обладнання й систем життєзабезпечення. І ось тепер настає черга входів та дверей.

Після їх облаштування кузов переїжджає на іншу виробничу позицію, де відбувається правка всіх його стінок, перегородок, дверей і виконується решта необхідних робіт. На цьому кузов вважається виготовленим. Представник замовника приймає роботу вагонобудівників, і кузов далі рухається виробничим конвеєром. Наступні етапи – дробоочищення, фарбування, потокове складання, випробування і здавання замовнику.

Виконання усіх цих робіт передбачає використання сучасного різального і зварювального обладнання, застосування передових технологій, суворого контролю якості й, безумовно, високої кваліфікації робітників.

Виробництво Крюківського вагонобудівного заводу відповідає всім цим вимогам, забезпечує високу якість виготовлюваної на підприємстві продукції та її відповідність міжнародним стандартам і запитам Укрзалізниці. Підприємство розвивається, опановує і впроваджує нові технології, генерує нові ідеї, зміцнює свої позиції на ринку залізничної техніки. А виготовлені на КВБЗ пасажирські вагони вже більше 22 років працюють на залізниці і демонструють свою надійність та безпечність. Саме такої техніки, якісної, сучасної, і що особливо важливо, виготовленої в Україні, потребує сьогодні наша держава. Тож сподіваємося, що у виробничих цехах Крюківського вагонобудівного заводу народиться ще не одна сотня, а то і тисяча новеньких пасажирських вагонів.

URL оригинала: https://kvsz.com/index.php/ua/pres-sluzhba/item/3526-na-kvbz-tryvaie-skladannia-kuzova-800-pasazhyrskoho-vahona
Разделы по теме:
Рубрики:   ЖД транспорт

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.