Новости. Третя черга

Газета "Вечерний Харьков", 11.05.1979.

Щодня на 460 кілометрах тролейбусних і трамвайних, 534 кілометрах автобусних маршрутів і 18 кілометрах ліній метрополітену перевозиться близько 3 мільйонів харків'ян і гостей міста. Але в години "пік" міський транспорт ледь справляється з цими перевезеннями. Ще багато часу витрачають трудівники міста на шлях до роботи. Якщо середня швидкість автобуса перевищує 20 кілометрів на годину, то на тролейбусі вона - 16,9, а на трамваї тільки 15,6 кілометрів на годину, в той час як на метро швидкість перевищує 40 кілометрів на годину.

Індустріальному Харкову необхідне збільшення ліній метрополітену, найшвидшого виду транспорту. Тому керівники Харківського метрополітену завчасно доручили проектним та пошуковим інститутам міста розробку проекту техніко-економічного обгрунтування третьої лінії метрополітену.

Цьому передувало масове обстеження пасажироперевезень на першій лінії підземки. Вони показали, що станція "Радянська", котра обслуговує щодня понад 100 тисяч пасажирів, дуже перевантажена. Це викликало необхідність спорудження на другому виході із станції чотирьох ескалаторів. Держбуд СРСР схвалив пропозицію харків'ян. Зараз перед метробудівцями стоїть завдання прискорити будівництво другого виходу з даної станції. Це забезпечить нормальну її роботу, створить зручності пасажирам і дасть можливість у подальшому зменшити інтервали руху між поїздами метро до двох хвилин.

Після того, як стане до ладу друга лінія метро, зросте обсяг пересадок і загальний пасажирообіг на станції "Радянська". Знову виникне необхідність її розвантаження. Продовження другої лінії до площі Урицького лише частково знизить завантаження станції "Радянська", але не зменшить кількості пересадок. Тільки будівництво третьої лінії зможе розв'язати проблему. В зв'язку з цим необхідне будівництво третьої лінії підземки між проспектами Гагаріна та Леніна з організацією пересадок пасажирів на станціях метро "Спортивна" та "Площа Дзержинського". Це призведе до економії часу при поїздках з Орджонікідзевського і Комінтернівського районів у нагірну частину міста. Будівництво цієї дільниці доцільно паралельно із спорудженням другої лінії метро. На вказаній дільниці третьої лінії намічено розташувати шість станцій підземки.

В Центрально-Диканівському промисловому районі намічається збудувати третє депо метрополітену з подачею поїздів на станцію "Державінська". Вона розташується під проспектом Гагаріна, поблизу м'ясокомбінату. Наступна станція - пересадочна "Спортивна-2" - буде розміщена під діючою станцією. Ще одну станцію намічено збудувати для обслуговування площі Повстання, де за генеральним планом розвитку міста накреслено спорудити малий громадський центр з головпоштамтом, будинком одягу, ринком, універмагом "Харків" та іншими громадськими спорудами. В нагірній частині центру міста біля політехнічного інституту розташується станція, що буде наближена до вулиці Пушкінської. Під станцією "Площа Дзержинського", яка зараз будується, буде ще одна, пересадочна, з самостійним виходом у сквер, розташований між академією Говорова та готелем "Харків". Перша станція на проспекті Леніна розміститься біля "Діпросталі" з другим виходом на вулицю Культури.

Після будівництва цих станцій в нагірній частині міста, неподалік одна віж одної, розташуються чотири станції - "Радянська", "Площа Дзержинського", "Пушкінська", "Політехнічний інститут". Це дозволить значно розвантажити центр міста від вуличного транспорту, зменшить негативний його вплив на міське середовище. Ось чому ця дільниця третьої лінії меро повинна стати першочерговою.

Після того, як будуть побудовані всі три пересадочні станції, з'явиться можливість подовжити третю лінію в бік Олексіївського житлового району, а в подальшому - до Дергачів, які стануть районом міста.

На проспекті Леніна розташуються ще дві нові станції - "Ботанічний сад" та "Вулиця 23-го Серпня". В майбутньому метро поверне до Олексіївського масиву, де намічено три станції. Одна з них - біля студентського містечка, дві інших - на нових проспектах Архітекторів та Перемоги, де з'являться висотні житлові будови.

У зв'язку з забудовою Дергачів в цей район прийде третя лінія метро. Після винесення Харківського аеропорту у приміську зону туди також буде проведено метрополітен.

Р. Любарський, головний інженер комплексної схеми перспективи розвитку всіх видів транспорту, кандидат наук.

Разделы по теме:
Рубрики:   Метро
Линии метро:   Алексеевская линия
Станции и объекты метро:   "Метростроителей", "Защитников Украины", "Архитектора Бекетова", "Госпром", "Научная", "Ботанический сад", "23-го Августа", "Алексеевская", "Победа"

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.