ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 5. Споруди та пристрої станційного господарства

                  Розділ 5. Споруди та пристрої
                     станційного господарства

                         Загальні вимоги

  5.1.  Колійний  розвиток  і технічне оснащення  станцій  мають
забезпечувати задану пропускну спроможність ліній, безпеку  руху
поїздів  і проведення маневрів, безпечні умови праці й ефективне
використання технічних засобів.

  Корисна  довжина колії для обороту електрорухомого складу  від
світлофора,  що  обмежує вихід із цієї колії,  до  ізолювального
стику   біля   призми  тупикового  упора  повинна   перевищувати
розрахункову   довжину   поїзда  з  урахуванням   перспективного
розвитку не менше ніж на 40 м.

  5.2.   Споруди   та  пристрої  станцій,  що   призначені   для
обслуговування  пасажирів, повинні забезпечувати швидке,  зручне
та  безпечне  виконання  операцій, пов'язаних  із  перевезеннями
пасажирів,  а  також  забезпечувати пропускну  спроможність,  що
відповідає найбільшим 15-хвилинним розрахунковим пасажиропотокам
на перспективний розвиток з урахуванням необхідного резерву.

  5.3.   Внутрішнє   планування  вестибюлів  має   забезпечувати
роздільний  рух  пасажирів,  які  входять  та  виходять,  зручне
розміщення  кас,  пристроїв  пасажирської  автоматики  й   інших
пристроїв для обслуговування пасажирів.

  Напрямок  руху  пасажирів  від вхідних  дверей  вестибюлів  до
ескалаторів,   платформ   і  назад   має   бути,   як   правило,
правостороннім.

  5.4.  Довжина  платформ  для  посадки та висадки пасажирів має
перевищувати   розрахункову   довжину  поїзда  на  перспективний
розвиток  не  менше ніж на 6 м для станції тунельної чи закритої
наземної дільниці і не менше ніж на 10 м для станцій, розміщених
на відкритих наземних і прирівняних до них дільницях (навідстані
до 300 м від відкритої наземної дільниці).

  Висота  пасажирської платформи від рівня головок рейок повинна
бути 1100 мм.

  Під  час  ремонту  колії  та платформ забороняється  змінювати
встановлені  відстані  від рівня верху головок  рейок  до  верху
пасажирських платформ, а також від осі колії до краю платформ.

  На  станціях  діючих ліній метрополітену до  їх  реконструкції
довжина  пасажирських платформ повинна перевищувати розрахункову
довжину поїзда не менше ніж на 4 м.

  5.5.  Виробничо-службові приміщення станцій (у  вестибюлях,  у
рівні  платформ, підплатформних і в спеціальних виробках)  мають
забезпечувати  всі  необхідні потреби й умови  експлуатації  для
працівників,   пов'язаних  з  рухом  поїздів  і  обслуговуванням
пасажиропотоків,   відповідати  вимогам  охорони   праці,   бути
зручними для роботи.

  Пости    централізації   на   споруджуваних    лініях    мають
розміщуватися  в  рівні  платформи  з  боку  колійного  розвитку
станції.

  Приміщення постів централізації і чергових по станції  повинні
мати захист від шуму. Захист від шуму має також передбачатися  в
приміщеннях  чергового  персоналу  лінійних  пунктів,   СЦБ   та
зв'язку,    електропостачання,   електромеханічних    пристроїв,
ескалаторів та ін.

  У  приміщеннях  чергових  постів  централізації  (чергових  по
станції)   дозволяється  встановлювати  обладнання  та   прилади
дистанційного   керування   та   контролю   технічних   засобів,
облаштувань  станцій  і  прилеглих перегонів,  що  безпосередньо
стосуються  роботи чергового поста централізації,  чергового  по
станції  (пристроїв СЦБ, зв'язку, освітлення,  електромеханічних
пристроїв   тощо).  Розміщення  іншого  обладнання  й  апаратури
допускається, як виняток, з дозволу Управління метрополітену.

  Зазначені приміщення повинні мати необхідні сигнальні прилади,
інвентар,   інструменти  та  матеріали   за   діючими   нормами,
затвердженими Управлінням метрополітену.

  5.6. Освітлення станцій, тунелів, колій, стрілочних переводів,
у   т.ч.   наземних,  повинне  відповідати  встановленим  нормам
відповідно  до ДБН В.2.3-7-2003 "Метрополітени", мати  необхідне
секціонування, забезпечувати безпеку руху поїздів  і  маневрових
переміщень,   безпеку  пасажирів  на  всьому  шляху  прямування,
безперебійну  та  безпечну  роботу  обслуговуючого  персоналу  й
відповідати архітектурному оформленню станцій.

  Освітлення пасажирських платформ має забезпечувати машиністу в
дзеркало заднього виду виразну видимість уздовж усього состава.

  Освітлення не повинне впливати на виразну видимість сигнальних
вогнів світлофорів, сигнальних покажчиків і знаків.

  5.7. Включення та відключення робочого й аварійного освітлення
перегонів  і станційних колій повинне виконуватися з  приміщення
чергового  по станції (чергового поста централізації)  згідно  з
порядком, установленим Управлінням метрополітену.

  5.8.   На  окремих  станціях  за  узгодженням  із  начальником
метрополітену  можуть  обладнуватися  буфети  для   локомотивних
бригад та інших працівників лінії.

  5.9. У вестибюлях станцій і в електропоїздах мають розміщатися
Правила  користування метрополітеном, схеми ліній метрополітену,
а   перед  входами  на  ескалатори  й  у  розподільні  зали,  на
пасажирських  платформах  (колійних стінах), у переходах з лінії
на  лінію  -  покажчики  напрямку  руху поїздів із розташуванням
пересадочних  станцій,  покажчики  проходження  пасажирів й інші
необхідні   покажчики  та  попереджувальні  знаки  (піктограми).
Розміщення   зазначених   схем,   правил,   покажчиків  визначає
Управління метрополітену.

  5.10.  Розміщення  об'єктів  комерційного,  торговельного   та
соціально-побутового   призначення   у   підвуличних   підземних
переходах,   суміщених   з   входами   (виходами)   на   станції
метрополітену, дозволяється за умови дотримання вимог ДБН В.2.3-
7-2003 "Метрополітени".

  5.11.   Допускається  розміщення  на  станціях  та  у  вагонах
електропоїздів  рекламної  інформації  відповідно  до   порядку,
визначеного Управлінням метрополітену.

  5.12.  Начальники  станцій зобов'язані  особисто  систематично
перевіряти  стан станції та її технічних засобів і  роботу  всіх
служб  із  забезпечення безпеки руху і обслуговування пасажирів,
вимагати  від працівників усіх підрозділів забезпечення  безпеки
руху,  безпечного перевезення пасажирів, уважного й турботливого
ставлення до пасажирів, стежити за чистотою і санітарним  станом
станції, службових приміщень і прилеглої території.

               Пости телекерування роботою станцій

  5.13.  Станції (пересадочні вузли) метрополітену  можуть  мати
пости телекерування роботою станцій.

  5.14.   Пости  телекерування  роботою  станцій,  залежно   від
місцевих  умов,  мають  бути оснащені  обладнанням  контролю  та
управління   пристроями,  що  забезпечує  безпечне   перевезення
пасажирів  і  безпеку  руху,  згідно з  переліком,  затвердженим
начальником метрополітену.

  На  станціях із колійним розвитком пости централізації  можуть
поєднуватися з постами телекерування роботою станцій.