ПТЕ Харківського та Дніпропетровського метрополітенів. Розділ 11. Рухомий склад. Загальні вимоги

                          Рухомий склад

                    Розділ 11. Загальні вимоги

  11.1.   Рухомий  склад,  що  перебуває  в  експлуатації,   має
утримуватися  в справному стані, що забезпечує його безперебійну
роботу,  безпеку руху та охорону праці, із своєчасним виконанням
усіх   видів   планово-попереджувального  ремонту  і  технічного
обслуговування.

  Запобігання   появі  будь-яких  несправностей  і  забезпечення
встановлених термінів роботи рухомого складу мають бути головним
у  роботі осіб, відповідальних за його технічне обслуговування і
ремонт.

  11.2.  Для технічного обслуговування й ремонту рухомого складу
призначені   електродепо,   пункти  технічного   обслуговування,
відповідні ремонтні бази, мотовозне депо з необхідними спорудами
та технічним оснащенням.

  При  довжині  лінії метрополітену понад 20 км  крім  основного
електродепо має бути оборотне депо.

  Розміщення   і   технічне   оснащення   електродепо,   пунктів
технічного обслуговування електрорухомого складу, ремонтних баз,
мотовозних   депо  та  інших  споруд  і  пристроїв  господарства
рухомого  складу  мають  забезпечувати  встановлені розміри руху
поїздів,  ефективне  використання рухомого складу, високу якість
його   технічного   обслуговування   та   ремонту,   раціональне
використання матеріальних ресурсів і безпечні умови праці.

  Для забезпечення графіка руху поїздів, найкращого використання
електрорухомого складу, забезпечення режимів праці та відпочинку
локомотивних бригад в електродепо, на станціях лінії чи  поблизу
станцій мають бути пункти нічного відпочинку зазначених бригад.

  11.3.  Технічне  завдання і технічні умови  на  новий  рухомий
склад,  а також креслення та переліки основних вузлів та деталей
погоджуються з постачальником.

  11.4.  Технічні умови на виготовлення і модернізацію  рухомого
складу   господарського  призначення  (електровозів,  мотовозів,
вантажних  вагонів, дрезин, платформ, автомотрис,  агрегатів  та
машин спеціального призначення), а також знімних рухомих одиниць
затверджує Управління метрополітену.

  11.5.  Всі елементи вагонів за міцністю, стійкістю і технічним
станом повинні забезпечувати безпечний і плавний рух поїздів  із
найбільшими швидкостями, визначеними технічними умовами на вагон
метрополітену.

  11.6.  Вносити зміни в конструкцію основних вузлів  і  деталей
прийнятого  до  експлуатації  рухомого  складу  допускається   з
дозволу  начальника метрополітену за узгодженням  з  розробником
рухомого складу, а інших вузлів і деталей - з дозволу начальника
метрополітену.

  11.7.  Рухомий склад має задовольняти вимоги габариту рухомого
складу.

  Найменшу  відстань  від нижньої частини  рухомого  складу,  що
перебуває  в  експлуатації, до верхнього рівня  головок  ходових
рейок  з урахуванням діючих норм допусків і зносів обладнання  й
вузлів  вагонів рухомого складу, а також порядок перевірки  цієї
відстані визначає Управління метрополітену.

  11.8.  Заново  побудований  рухомий  склад  до  здачі  його  в
експлуатацію на метрополітен має бути випробуваний  і  прийнятий
від   заводу-виготовлювача   згідно   з   порядком,   визначеним
Управлінням метрополітену.

  11.9.   Рухомий  склад,  що  перебуває  в  експлуатації,   має
відповідати  нормам  допусків і спрацювань обладнання  й  вузлів
вагонів     метрополітену,    визначеним    головним    заводом-
виготовлювачем і Управлінням метрополітену.

  11.10.  Кожна  одиниця  рухомого  складу  повинна  мати   такі
розпізнавальні   знаки   і  написи:  номер,   табличку   заводу-
виготовлювача  із зазначенням дати, місця будівництва  і  серії,
дати  і  місця проходження визначених видів ремонту, вагу  тари,
конструкційну  швидкість,  таблички  і  написи  про  освідування
резервуарів і контрольних приладів.

  Інші  знаки  і написи на рухомому складі наносяться  згідно  з
порядком, визначеним Управлінням метрополітену.

  11.11.  На кожну одиницю рухомого складу має вестися технічний
паспорт,   що   містить  необхідні  технічні  та  експлуатаційні
характеристики.

  11.12.   Електропоїзди  мають  обладнуватися  швидкостемірами,
пристроями  АЛС-АРШ,  резервним пуском,  поїзним  радіозв'язком,
технічними  засобами інформування пасажирів, екстреним  зв'язком
"пасажир-машиніст",  а  також  іншими  засобами   безпеки   руху
(діагностики і реєстрації працездатності рухомого складу) згідно
з переліком, затвердженим Управлінням метрополітену.

  У   кабіні   управління  електропоїзда   має   бути   пристрій
автоматичної  зупинки  на  випадок  раптової  втрати  машиністом
здатності до ведення поїзда - пристрій пильності.

  11.13.   Вагони   електропоїздів  повинні   мати   дистанційне
керування  розсувними дверима поїзда з будь-якої  діючої  кабіни
управління,  а  в  салонах вагонів мають бути встановлені  крани
відключення  управління  дверима  для  можливості  їх  відкриття
вручну.

  Електрична   схема  вагона  не  повинна  допускати  приведення
електропоїзда в рух при відкритих розсувних дверях. Допускається
експлуатування  вагонів, побудованих до 1978  року  (типу  Еж-3,
Ем),  електрична схема яких конструктивно дозволяє  відправлення
при відкритих розсувних дверях, до їх модернізації.

  11.14.  Електричне  обладнання вагонів  повинне  мати  захисну
апаратуру  від  перевантаження, струмів  короткого  замикання  і
перегріву. У відсмоктувальну мережу 825 В від рухомого складу не
повинні  надходити струми, що порушують нормальну дію  пристроїв
СЦБ та зв'язку.

                Формування та спорядження поїздів

  11.15.  Поїзди мають формуватися у відповідності до цих Правил
і графіку руху поїздів.

  11.16.  Довжина електропоїзда не повинна перевищувати  довжини
пасажирської  платформи,  а  також  довжини  колій  для  обороту
составів.

  Мінімальну кількість вагонів електропоїзда визначає  начальник
метрополітену.

  11.17.  На  заново  сформованих составах має  бути  перевірена
робота   гальм,   пристроїв  АЛС-АРШ,   поїзного   радіозв'язку,
гучномовного сповіщення пасажирів, екстреного зв'язку  "пасажир-
машиніст"  і  документально оформлена готовність  до  роботи  на
лінії згідно з порядком, визначеним Управлінням метрополітену.

  11.18.  Електропоїзди  і  господарські  поїзди  забезпечуються
набором    інструменту   та   іншим   необхідним   спорядженням,
визначеними Управлінням метрополітену.