Новости. Півстоліття разом із пасажирами: Тролейбусне депо №3 відзначає ювілей
"Харьков транспортный", 23.08.2025.
Сьогодні особливий день для всіх харків'ян, які цінують міський електротранспорт і щодня користуються його послугами. Своє 50‑річчя святкує Тролейбусне депо №3 — підприємство, яке рівно півстоліття тому, 23 серпня 1975 року, розпочало свою роботу та відтоді стало невід'ємною частиною життя міста.
Як усе починалося
У 60‑70‑х роках минулого століття Харків швидко розбудовувався, а тролейбус ставав символом зручності та екологічності. Протяжність ліній сягнула 200 кілометрів, у місті працювало вже близько 400 машин. Два тодішні депо ледве справлялися з таким навантаженням, і місто прийняло рішення про будівництво нового підприємства. Так у східній промисловій зоні, поруч із тракторним заводом, виросли корпуси майбутнього "Орджонікідзевського тролейбусного депо", яке після відкриттия стало Тролейбусним депо №3.
Урочисте відкриття відбулося 23 серпня 1975 року, і відтоді депо почало обслуговувати популярні маршрути східних районів міста, поступово нарощуючи парк та розширюючи можливості.
Від "класикі" до сучасних машин
За ці 50 років у депо №3 пройшла через експлуатацію ціла галерея різних моделей тролейбусів. Спочатку це були класичні ЗИУ‑682, що надходили як новими, так і з інших депо. У 1989‑му стартувала ера зчленованих машин: румунські DAC‑217E, згодом — майже аналогичні ROCAR‑E217. На кілька років на маршрути вийшли й великі ЗИУ‑683, передані з іншого депо. Унікальним явищем стали два тролейбусні поїзди з ЗИУ‑682, які курсували 24‑м маршрутом у першій половині 90‑х років і привертали до себе увагу пасажирів.
Також цікавою сторінкою історії депо були тролейбуси-буфети, які раніше працювали на деяких кінцевих станціях. Вони забезпечували водіїв та кондукторів гарячими обідами прямо на маршруті під час перерві, ставали своєрідним "перекусом на колесах" і допомагали підтримувати енергію та настрій колективу у довгі робочі зміни.
Новий етап почався у 2011 році, коли депо отримало низькопідлогові ЛАЗи — спочатку зчленовані Е301, а згодом і одинарні Е183. У 2020 році на маршрути вийшли сучасні тролейбуси українського виробництва Богдан‑Т701. До цього парку додалися й чеські машини — короткі Škoda‑14Tr та великі Škoda‑15Tr.
Окремою подією стала допомога побратимів із чеського Брна, які передали Харкову 20 низькопідлогових тролейбусів Škoda‑21Tr. Вони вже пройшли шлях з Європи до нашого міста та нині готуються до роботи, щоб зовсім скоро стати повноцінною частиною харківського транспорту.
Люди та робота
Тролейбусне депо №3 — це не лише машини й будівлі. Це насамперед люди, які працюють тут десятиліттями: водії, ремонтники, інженери, диспетчери. Саме вони щодня тримають на ходу десятки машин, які розвозять харків'ян майже у всі куточки міста.
На території депо розташовані просторі майданчики для стоянки тролейбусів, сучасний мийний комплекс, виробничі й адміністративні корпуси. Тут проводиться повний цикл робіт: від планового технічного обслуговування до середніх ремонтів. У цехах тролейбуси буквально отримують друге життя: відновлюються силові елементи кузова, замінюється обшивка, проводиться фарбування, встановлюється сучасне світлодіодне освітлення, ремонтується салон і механічні агрегати.
Особливою гордістю колективу став відновлений у 2021 році ретро-тролейбус ЗИУ‑682 — останній представник наймасовішої моделі, яка коли-небудь працювала у Харкові. Ця машина стала справжнім "живим музеєм" і символом спадкоємності поколінь.
Відкритість та сучасність
Сьогодні депо №3 йде в ногу з часом і відкрите для кожного пасажира:
- 📲у Instagram можна дізнатися останні новини та побачити життя підприємства;
- 💬 у WhatsApp — отримати оперативну інформацію про маршрути або залишити відгук;
- 🕒 розклади руху доступні в інтернеті, щоб поїздка була зручною та передбачуваною.
В депо також проводились екскурсії для школярів, студентів і всіх охочих. Відвідувачі могли на власні очі побачити, як тролейбуси проходять технічне обслуговування та ремонти, дізнатися більше про їхню будову й історію. Такі заходи важливі для того, щоб надихати молодь і формувати нові покоління працівників транспорту.
А ще підприємство постійно запрошує нових водіїв. Організовано навчання з подальшим працевлаштуванням — можливість для тих, хто хоче отримати престижну професію, стабільну роботу та стати частиною дружнього колективу.
Погляд у майбутнє
Своє нове десятиліття Тролейбусне депо №3 зустрічає з оптимізмом і впевненістю. Адже екологічний електротранспорт є транспортом майбутнього. Попереду — нові маршрути, сучасні машини та ще більше зручності й комфорту для пасажирів.
💐 Вітаємо Тролейбусне депо №3 з 50‑річним ювілеєм! Дякуємо всім працівникам за щоденну працю, за любов до своєї справи та за відданість рідному місту. Бажаємо миру, розвитку, стабільності й натхнення! Нехай попереду буде ще багато яскравих сторінок в історії харківського електротранспорту! 🚎✨
Також ми підготували невелику добірку фотографій тролейбусів депо №3, переглянути які можна за цим посиланням.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Наши новости, Троллейбус |
Единицы ПС: | DAC-217E #234, ЗИУ-682 #326, ЗИУ-682 #346, PTS 12 #2721, Škoda 21Tr #3011, ROCAR-E217 #3017, ЛАЗ-Е301D1 #3202, ЛАЗ-Е183А1 #3408, ЛАЗ-Е183А1 #3410, Богдан-Т70117 #3610, Богдан-Т70117 #3611 |
Перевозчики: | КП "Тролейбусне депо №3" |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.