Метро. Станции и сооружения. Станция "Салтівська"
Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]

ОписаниеМаршруты городского транспортаФотогалерея (4)Новости по теме (96)

<< На станцию "Студентська" >> К списку станций <<


Линия: Салтівська лінія
Дата открытия: 24.10.1986
Проектное название: Вулиця Героїв Праці
Бывшее название: Героїв Праці
Архитекторы: Співачук В., Денисенко А., Чечельницький П., Дорогожилова Е.
Инженеры: Пашков П., Грішина Л.
Художник: Зінухов В.
Тип станции: Колонная, Мелкого заложения
Количество вестибюлей: 2
Мобильная связь: Kyivstar, Vodafone
Маршруты городского транспорта :(просмотреть более подробный перечень...)
Трамвай: 16, 16-А, 27
Автобус: 41, 47, 48, 63, 106, 208, 222
Ближайшие конечные остановки городского транспорта :Ст. м. "Салтівська" (Термінал)

Станція розташована на перетині вулиць Академіка Павлова та Нескорених, біля громадсько-торговельного центру, що обслуговує північну частину Салтівського житлового масиву. Вона є кінцевою станцією Салтівської лінії. До 26 липня 2024 року станція носила назву "Героїв Праці".

Станція "Салтівська" - колонна, споруджена відкритим способом зі збірних залізобетонних елементів. Оригінальне конструктивне рішення дозволило надати інтер'єру індивідуального вигляду: простір вестибюлів розкрито у бік платформ. Обидва вестибюлі мають великі балкони, що нависають над колійними тунелями.

Архітектура станції суворо урочиста завдяки чіткому ритму прямокутних колон, пластичній структурі стелі з великорозмірних плит з восьмигранними кесонами та ритму світильників зі світлозахисними вертикальними ребрами. Стіни та колони оздоблені білим уральським та коричневим закарпатським мармуром. Підлога викладена з плит червоного та сірого граніту, малюнок яких повторює контури кесонів стелі.

Початковій назві станції ("Героїв Праці") відповідали геральдичні художньо-декоративні карбовані вставки на колійних стінах із зображеннями орденів та медалей, а також популярних в Радянському Союзі професій, виконані художником Віктором Зінуховим. Ці барельєфи були виготовлені на Харківській скульптурній фабриці у техніці карбування по міді та розміщені у восьмикутних нішах уздовж колійних стін: по вісім на кожній стіні. В березні 2023 року ці барельєфи було закрито рекламними щитамі згідно з вимогами закону про декомунізацію. Барельєфи ж самої медалі "Герой Соціалістичної Праці", які були розташовані у вестибюлях станції, демонтовано ще в "нульові" роки за досить прозаїчної причини: на їх місці з'явилися автомати продажу жетонів.

Станція приймає пасажирів із житлових масивів, розташованих по вулицях Академіка Павлова, Нескорених, Гвардійців Широнінців, проспекту Тракторобудівників, а також із п'яти мікрорайонів Північної Салтівки. Поруч зі станцією знаходяться два ринки - "Новосалтівський" та "Кутузівський", кінотеатр "Познань", торгово-розважальні комплекси та автостанція. "Салтівська", разом з "Академіка Барабашова", є однією з найбільш завантажених станцій Харківського метрополітену.

7 вересня 2013 року на перехресті вулиць Академіка Павлова та Нескорених розпочалося будівництво двох додаткових підземних пішохідних тунелів та нового виходу які сполучаються з підземним переходом південного вестибюлю станції метро. Будівництво велося відкритим способом, у зв'язку з чим протягом тривалого часу було перекрито рух вулицею Академіка Павлова і, частково, вулицею Нескорених. Трамвайний рух вулицею Академіка Павлова (27-й маршрут) на час будівництва було припинено, а для безперешкодного проїзду трамваїв 16-го та 26-го маршрутів вулицею Нескорених було прокладено тимчасову дублюючу трамвайну колію та встановлено диспетчерський пульт регулювання руху.

Новий вихід, відкритий 28 липня 2014 року, розташований на північно-східному розі перехрестя і веде до Кутузівського ринку. Особливістю нових підземних тунелів є те, що вперше у Харківському метрополітені вони виконані із монолітного залізобетону. Нові пішохідні тунелі оздоблені гранітом, який помітно контрастує з дешевим керамічним облицюванням старої частини підземного переходу.

© Андрій Бутковський, 2005-2024


Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]