Метро. Станции и сооружения. Станция "Салтівська"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (3) | Новости по теме (96)
<< На станцию "Студентська" | >> К списку станций << | |
Линия: | Салтівська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 24.10.1986 |
Проектное название: | Вулиця Героїв Праці |
Бывшее название: | Героїв Праці |
Архитекторы: | Співачук В., Денисенко А., Чечельницький П., Дорогожилова Е. |
Инженеры: | Пашков П., Грішина Л. |
Художник: | Зінухов В. |
Тип станции: | Колонная, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Трамвай: | 16, 16-А, 27 |
Автобус: | 41, 47, 48, 63, 106, 208, 222 |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Салтівська" (Термінал) |
Станція розташована на перетині вулиць Академіка Павлова та Нескорених, біля громадсько-торговельного центру, що обслуговує північну частину Салтівського житлового масиву. Вона є кінцевою станцією Салтівської лінії. До 26 липня 2024 року станція носила назву "Героїв Праці".
Станція "Салтівська" - колонна, споруджена відкритим способом зі збірних залізобетонних елементів. Оригінальне конструктивне рішення дозволило надати інтер'єру індивідуального вигляду: простір вестибюлів розкрито у бік платформ. Обидва вестибюлі мають великі балкони, що нависають над колійними тунелями.
Архітектура станції суворо урочиста завдяки чіткому ритму прямокутних колон, пластичній структурі стелі з великорозмірних плит з восьмигранними кесонами та ритму світильників зі світлозахисними вертикальними ребрами. Стіни та колони оздоблені білим уральським та коричневим закарпатським мармуром. Підлога викладена з плит червоного та сірого граніту, малюнок яких повторює контури кесонів стелі.
Початковій назві станції ("Героїв Праці") відповідали геральдичні художньо-декоративні карбовані вставки на колійних стінах із зображеннями орденів та медалей, а також популярних в Радянському Союзі професій, виконані художником Віктором Зінуховим. Ці барельєфи були виготовлені на Харківській скульптурній фабриці у техніці карбування по міді та розміщені у восьмикутних нішах уздовж колійних стін: по вісім на кожній стіні. В березні 2023 року ці барельєфи було закрито рекламними щитамі згідно з вимогами закону про декомунізацію. Барельєфи ж самої медалі "Герой Соціалістичної Праці", які були розташовані у вестибюлях станції, демонтовано ще в "нульові" роки за досить прозаїчної причини: на їх місці з'явилися автомати продажу жетонів.
Станція приймає пасажирів із житлових масивів, розташованих по вулицях Академіка Павлова, Нескорених, Гвардійців Широнінців, проспекту Тракторобудівників, а також із п'яти мікрорайонів Північної Салтівки. Поруч зі станцією знаходяться два ринки - "Новосалтівський" та "Кутузівський", кінотеатр "Познань", торгово-розважальні комплекси та автостанція. "Салтівська", разом з "Академіка Барабашова", є однією з найбільш завантажених станцій Харківського метрополітену.
7 вересня 2013 року на перехресті вулиць Академіка Павлова та Нескорених розпочалося будівництво двох додаткових підземних пішохідних тунелів та нового виходу які сполучаються з підземним переходом південного вестибюлю станції метро. Будівництво велося відкритим способом, у зв'язку з чим протягом тривалого часу було перекрито рух вулицею Академіка Павлова і, частково, вулицею Нескорених. Трамвайний рух вулицею Академіка Павлова (27-й маршрут) на час будівництва було припинено, а для безперешкодного проїзду трамваїв 16-го та 26-го маршрутів вулицею Нескорених було прокладено тимчасову дублюючу трамвайну колію та встановлено диспетчерський пульт регулювання руху.
Новий вихід, відкритий 28 липня 2014 року, розташований на північно-східному розі перехрестя і веде до Кутузівського ринку. Особливістю нових підземних тунелів є те, що вперше у Харківському метрополітені вони виконані із монолітного залізобетону. Нові пішохідні тунелі оздоблені гранітом, який помітно контрастує з дешевим керамічним облицюванням старої частини підземного переходу.
© Андрій Бутковський, 2005-2024