Новости. Тролейбусна СТО на Олексіївці: плани, що не стали реальністю

"Харьков транспортный", 20.12.2023.

Олексіївський житловий масив розташований на північно-західній околиці Харкова. До 50‑х років минулого століття Олексіївка була селом на лівому березі річки Лопань, і не входила до межі міста. В даний час ця частина житлового масиву називається Старою Олексіївкою, і складається в основному з приватного сектору в районі вулиці Клочківської. Починаючи з середини 1970‑х і в 1980‑і роки на схід від колишнього села, яке на той час вже стало частиною міста, було здійснено масову забудову багатоповерховими будинками, які і є основою сучасного Олексіївського житлового масиву, що посідає друге місце за чисельністю населення в Харкові.

Разом із зведенням житла будувалися й лінії міського електричного транспорту. У 1974 році було відкрито тролейбусну лінію по вулиці Ахсарова до студмістечка, в 1981 було збудовано ділянку до перехрестя проспекту Людвіга Свободи та проспекту Перемоги, а в 1983 — відкрито трамвайну лінію по проспекту Перемоги.

Оскільки найближча до Олексіївки станція метро знаходилася лише в центрі, для перевезення мешканців масиву було потрібно чимало тролейбусів, трамваїв та автобусів. У січні 1988 року технічна рада та рада молодих спеціалістів ХТТУ навіть оголосили відкритий конкурс на проектні пропозиції щодо спорудження суміщеного трамвайно-тролейбусного депо на 300 одиниць рухомого складу на Олексіївському житловому масиві. Початок будівництва депо було заплановано на першу половину 1990‑х років, проте далі за конкурс справа так і не пішла. Можливо, відмова від реалізації цих планів була пов'язана з очікуваним будівництвом 3‑ї гілки метро, яка мала взяти на себе основне транспортне навантаження в цьому напрямку.

Обслуговували олексіївські маршрути електротранспорту переважно Тролейбусне депо №1 та Ленінське трамвайне депо, які знаходилися в районі Центрального ринку у складі великого комплексу об'єктів ХТТУ. Проте наприкінці 1990‑х ринок став поступово витісняти електротранспорт: були закриті обидва майданчики Вантажного депо, порушувалися питання про доцільність існування тих краях й інших підрозділів. У зв'язку із цим знову розглядався варіант будівництва на Олексіївці, але вже не повноцінного депо, а СТО для тролейбусів. При цьому міською владою було укладено договір міни з концерном "АВЕК і Ко", згідно з яким концерн мав профінансувати будівництво депо на Олексіївці, а натомість мав отримати приміщення депо на Центральному ринку.

Для будівництва такої СТО було виділено територію у кінці проспекту Перемоги за трамвайним колом, тому разом із депо необхідно було побудувати і тролейбусну лінію від проспекту Людвіга Свободи до трамвайного кола. Передбачалося, що будівництво СТО вестиме БМУ ХКП "Міськелектротранс", а розпочатися роботи з будівництва мали в квітні 2002 року. Проектом планувалася територія площею 3,36 га, де мали розміститися невеликі корпуси, а також майданчик для стоянки тролейбусів. Передбачалося, що на СТО тролейбуси тільки ночуватимуть, проходитимуть огляди та дрібний ремонт, а для обслуговування та планових ремонтів направлятимуться в інші депо. Закінчити будівництво тролейбусної СТО було заплановано у квітні 2003 року.

Проте ані 2002 року, ані 2003‑го, ані пізніше будівельних робіт розпочато так і не було. Все обмежилося встановленням інформаційного стенду та приміщення для охоронця. Тролейбусне депо №1, яке на той час стало просто Депо №1, продовжувало працювати в колишньому режимі.

Згадка про будівництво СТО у міських ЗМІ з'явилася лише у вересні 2006 року, після зміни керівництва міста. Спочатку йшлося про розірвання договору з АВЕКом через невідповідність законодавству, трохи пізніше з'явилася інформація й взагалі про відміну рішення про будівництво нового депо на Олексіївці, оскільки нібито відпала необхідність його будівництва, що пов'язано з новим підходом до вирішення транспортних проблем у місті. У жовтні 2006 року ситуація різко розгорнулася назад: після страйку працівників Депо №1 було обіцяно, що депо не буде розформовано до введення в експлуатацію майданчика на Олексіївці, та що це мало статися протягом наступного року.

Але вже у грудні 2006‑го всі тролейбуси з Депо №1 все ж таки були переведені до інших депо, і відтоді до питання будівництва тролейбусної СТО на Олексіївці більше ніхто не повертався. Наразі майданчик, який виділявся під будівництво СТО, забудований багатоповерховими житловими будинками. Що цікаво, наприкінці 2015 року тролейбусна лінія все ж таки була продовжена проспектом Перемоги до трамвайного кола. Проте після відкриття двох станцій метро на Олексіївці, які суттєво розвантажили наземний транспорт, питання про появу в цьому районі тролейбусного депо закрите, мабуть, назавжди.

Разделы по теме:
Рубрики:   Наши новости, Троллейбус
Конечные городских маршрутов:   Проспект Перемоги
Улицы и площади:   проспект Перемоги
Перевозчики:   Депо №1, Олексіївська СТО

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.