Метро. Станции и сооружения. Станция "Холодна Гора"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (8) | Новости по теме (94)
>> К списку станций << | На станцию "Вокзальна" >> | |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 23.08.1975 |
Бывшее название: | Вулиця Свердлова (до 10.08.1995) |
Архитектор: | Співачук В. |
Инженер: | Бочікашвілі П. Іванова Н. |
Художники: | Ленчін В., Юрченко П., Ястребов І. |
Тип станции: | Колонная, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Количество эскалаторов: | 2 (в східному вестибюлі, тільки на підйом) |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:31 / 21:35 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Трамвай: | 3 |
Троллейбус: | 27 |
Автобус: | 22, 43е, 57, 58, 67, 75е, 99, 109, 209е, 220е, 237е, 243, 258е, 273 |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Холодна Гора" |
Станція "Холодна Гора" розташована у західній частині міста, в центрі однойменного житлового масиву. Входами на станцію є підземні переходи під вулицею Полтавський Шлях, до яких примикають вестибюлі.
Будівництво цієї станції не передбачалося початковим архітектурно-планувальним завданням першої черги метро. Однак під час проектних робіт виявилося, що товща глин у районі Південного вокзалу настільки мала, що в разі будівництва оборотних тупиків під залізницею немає гарантії збереження такого важливого залізничного вузла, як Харків-Пасажирський. Тому трасу першої черги метрополітену запропонували подовжити у бік Холодної Гори.
Стеля середнього прогону станційного залу, обрамованого дванадцятигранними колонами з білого мармуру, трохи піднята і більш інтенсивно освітлена. Колійні стіни, зі вставками з вертикальним рифленням, також оздоблені білим мармуром "Коєлга". З білизною мармуру вдало поєднується червоний граніт підлоги, а також чорний лабрадорит цоколів колійних стін. Поздовжні люмінесцентні світильники, що розташовані у прямокутних нішах на стелі станції, прикриті металевими плафонами у формі сітки з осередками квадратної форми.
До 1996 року станція мала назву "Вулиця Свердлова"; на торцевих стінах вестибюлів було встановлено барельєф Я. М. Свердлова, відлитий з алюмінію художником-монументалістом Ігорем Ястребовим, та рельєфні композиції на теми "Великий Жовтень" та "Тріумф Революції", виготовлені з гіпсу художниками Петром Юрченком та Віталієм Ленчіним. Барельєф був демонтований одночасно з перейменуванням станції, рельєфні ж композиції були знятi під час декомунізації об'єктів метрополітену.
Благоустрій наземної території біля станції метро в перші роки після відкриття залишав бажати кращого. Так, через затримку з перенесенням трамвайних колій з південної на північну сторону вулиці, а також внаслідок зволікання з розширенням самої вулиці Свердлова (нині - Полтавський Шлях) виходи з переходів метро на південний бік вулиці було відкрито лише в 1976-1977 рр. Остаточно благоустрій наземної теериторії було завершено лише наприкінці 1979 року, коли припинила існувння трамвайна одноколійка південною частиною вулиці, і трамваї в бік Залютиного пішли північною стороною вулиці в обидва боки.
До станції сходяться міські автобусні маршрути з Нової Баварії, Залютиного, Липового Гаю, Лідного, а також близько трьох десятків приміських автобусних маршрутів люботинського, солоницівського та мереф'янського напрямків. Неподалік проходять тролейбусна та трамвайна лінії. За рахунок відкриття низки нових приміських маршрутів у дев'яності та нульові роки пасажиропотік станції "Холодна Гора" став одним з найбільших у Харківському метрополітені.
В серпні 2010 року біля станції метро "Холодна Гора" було відкрито перший в Харкові пересадковий термінал "Метрополітен - автобус". Критий павільйон звели між двома виходами з метрополітену (№№ 2 та 3) по лівій стороні вулиці Полтавський Шлях. Таким чином, піднімаючись на поверхню, пасажири можуть одразу потрапити на потрібну зупинку, замість того щоб блукати між кіосками у пошуках своєї маршрутки. Планувалося, що турнікети для оплати проїзду будуть встановлені безпосередньо на поверхні, на вході до терміналу, який з цією метою було огороджено антивандальною сіткою, а пасажири зможуть здійснити оплату за проїзд як в метро, так і в автобусі, безконтакними електронними картами. Щоправда, подібну сучасну концепцію оплати за проїзд так і не було реалізовано. Єдиний турнікет, який презентували журналістам в день відкриття терміналу, було демонтовано вже надвечір. Згодом зникла і антивандальна сітка довкола платформ.
Упорядкування пристанційної території та виходів з метро тривало і в наступні роки. Так, в 2011 році була відкрита друга черга автобусного терміналу, для міських маршрутів. А протягом зими 2011-2012 років було здійснено реконструкцію виходу № 1 з північного боку вулиці Полтавський Шлях в бік вулиці Єлізарова (нині - Холодногірська).
© Андрій Бутковський, 2005-2023
Відеоматеріали: