Метро. Станции и сооружения. Станция "Центральний ринок"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (11) | Новости по теме (48)
<< На станцию "Вокзальна" | >> К списку станций << | На станцию "Майдан Конституції" >> |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 23.08.1975 |
Проектное название: | Комунальний ринок |
Архитектор: | Співачук В. |
Инженеры: | Пашков П., Лисенко Е. |
Художник: | Щеглов А. |
Тип станции: | Односводчатая, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:36 / 21:40 |
Холодна Гора: | 05:50 / 21:30 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Трамвай: | 12, 20 |
Троллейбус: | 11 |
Автобус: | 40е, 57, 61е, 67, 72, 109, 140 |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Центральний ринок" |
Станція "Центральний ринок" названа згідно з розташованим поруч головним ринком Харкова. Спочатку станцію з проектною назвою "Комунальний ринок" пропонували розмістити в районі Благовіщенського собору. Але під час проведення попередніх досліджень виявилось, що гідрогеологічні умови в районі Благовіщенського собору несприятливі для підземного будівництва, і трасу довелося прокласти трохи північніше.
Станція односклепінна, неглибокого закладення, перекрита монолітним залізобетонним склепінням, зведеним за допомогою пересувної опалубки. Завдяки єдиному монолітному склепінню, що перекриває вестибюлі та станційний зал, створено величезний простір. Колійні стіни, які продовжують обриси склепіння, оздоблені плитами сірого мармуру з різьбленими декоративними вставками в характері українського рослинного орнаменту. Малюнок підлоги платформи, вистеленої з полірованих плит різнокольорового граніту, нагадує килим. Широкі сходи в торцях платформи ведуть у вестибюлі, які продовжують простір станційного залу. Стіни вестибюлів оздоблені світло-сірим і світло-рожевим мармуром.
Внаслідок рясних злив, що пройшли влітку 1996 року, рівень ґрунтових вод в районі станції "Центральний ринок" різко підвищився до п'яти метрів від головок рейок. Було пошкоджено платформену частину станції. Справа в тому, що під час будівництва станції "Центральний ринок" рівень ґрунтових вод у районі ринку був значно нижчим, і не становив жодної загрози для станції метро. Тоді й народилося злощасне рішення: з метою економії коштів основу склепінної станції зробити у вигляді бетонної плити. Надалі, враховуючи досвід метробудування країни, склепінчасті станції будувалися вже зі зворотним склепінням у основі. Особливість цього склепіння в тому, що воно витримує значно більші навантаження від тиску ґрунтових вод. Починаючи з "Армійської" всі станції Харківського метрополітену мають зворотне склепіння, для надійності. Ну а односклепінні станції першої черги - "Центральний ринок", "Спортивна", "Турбоатом" - побудовані за здешевленою технологією..
Реконструкція "Центрального ринку" велася близько року, при цьому станція продовжувала функціонувати протягом усього цього часу у звичайному режимі. У ході реконструкції під платформу було укладено 404 кубічні метри бетону, 35 тонн арматури, в лоткову частину станції для усунення течі нагнітено 185 тонн цементного розчину. На платформі встановили колони, що виконують функцію зміцнення бетонної основи. Усього на виконання цих робіт було витрачено 2,2 мільйони гривень. Довантаження та встановлення колон дали свої результати: станція повернулася до початкового положення, деформації припинилися, рух поїздів можна було здійснювати зі встановленими швидкостями.
Так у Харкові з'явилася унікальна станція колонного типу з односклепінним перекриттям, аналогів якої немає в метрополітенах колишнього СРСР, а можливо, і в усьому світі. Нажаль, колони, що нагадують великі торшери, вносять певну дисгармонію до архітектурної композиції станції, оскільки вони оздоблені рожевим мармуром, а сама станція виконана в сірих тонах. До реконструкції склепіння прикрашали виготовлені з листового профільованого алюмінію світильники, які своєю формою нагадували журавлів, що летять у небі.
Станція розташована в районі одного із найбільших ринків Харкова. Неподалік знаходиться автостанція, звідки вирушають приміські маршрути Богодухівського, Краснокутського, Валківського напрямків, а також міжміські маршрути, що пов'язують наше місто із населеними пунктами Сумської області. У безпосередній близькості до станції метро "Центральний ринок" розташоване управління Харківського метрополітену, яке з'єднане зі станцією службовим підземним переходом.
© Андрій Бутковський, 2005-2023
Відеоматеріали: