Метро. Станции и сооружения. Станция "Турбоатом"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (8) | Новости по теме (48)
<< На станцию "Заводська" | >> К списку станций << | На станцию "Палац cпорту" >> |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 23.08.1975 |
Проектное название: | Турбінний завод |
Бывшее название: | Московський проспект |
Архитекторы: | Чечельницький П., Співачук В. |
Инженеры: | Пашков П., Бішоф Т. |
Тип станции: | Односводчатая, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:37 / 21:32 |
Холодна Гора: | 05:37 / 21:33 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Троллейбус: | 13, 19, 20, 31, 35, 57 |
Автобус: | 107, 249, 259е |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Турбоатом" |
“Турбоатом“ – односклепінна станція, побудована за типовим проектом з монолітного залізобетону за допомогою пересувної опалубки. Рішення інтер'єрів цієї станції пов'язане з архітектурою навколишнього промислового району. Тут використано прийом великорозмірного членування поверхонь із підкреслено лаконічними деталями, що дозволило досягти співзвучності зі стриманістю та монументальністю промислової архітектури. Ритмічно чергуються виступаючі і западаючі поверхні колійних стін, оздоблені чорним лабрадоритом. Круглі відкриті плафони п'ятиметрового діаметру з радіально розташованими люмінісцентними лампами, що нагадують ротори турбін, ніби врізані в гладку поверхню білого склепіння. Підлога станції „Турбоатом“ викладена з гранітних плит сірого кольору різних відтінків та насиченості. Кольорове рішення станції суворе та стримане, в такому ж стилі виконано й оздоблення її вестибюлів.
Саме на станції „Турбоатом“ 22 серпня 1975 р. відбувся урочистий мітинг на честь пуску Харківського метрополітену. У ньому взяли участь керівники міста, області, метрополітену та почесні гості.
Станція є транспортним вузлом, що зв'язує мікрорайони Салтівського житлового масиву та Нових будинків з центром міста. Виходи зі станції ведуть до прохідних двох великих промислових підприємств: турбінного та електромеханічного заводів. Крім того, до станції безпосередньо примикає депо "Немишлянське", внаслідок чого "Турбоатом" характеризується максимальним у Харківському метрополітені обсягом поїзної та маневрової роботи. Заїзди та виїзди рухомого складу на територію депо передбачені через прокладену з боку станції двоколійну гілку з виходом на поверхню. У денний час станція "Турбоатом" є кінцевою станцією для поїздів, які прямують в електродепо. Протягом трьох років (1975-1978) вона була також кінцевою станцією першою ділянки першої черги метрополітену.
На початку 80-х років безпосередньо під станцією був прокладений пішохідно-транспортний тонель, що звязує два промислових майданчика Турбінного заводу, розташованих по обидва боки проспекту Героїв Харкова. Цей тонель проходить майже перпендикулярно під проспектом та лінією метро. До тонелю можна потрапити сходами або великими вантажними ліфтами. Пішохідно-транспортний тонель турбінного заводу не повязаний з тонелями метрополітену.
До 2019 року станція носила назву "Московський проспект" згідно з тодішньою назвою найдовшої міської магістралі, під якою вона знаходиться. З топонімічної точки зору назва "Московський проспект" була не досить вдалою, адже під проспектом знаходилися ще пять станцій Холодногірсько-Заводської лінії. 16 жовтня 2019 року станція офіційно отримала назву "Турбоатом". З ініціативою перейменування виступило керівництво турбінного заводу. Варто зазаначити, що нова назва станції колись була проектною назвою під час її будівництва. Більш того, архітектурне оформлення станції також повязане із продукцією заводу, адже гігантські світильники під склепінням нагадують ротори турбін. Перейменування станції було завершене тільки в серпні 2020 року, коли на ній були розміщені вказівники з новою назвою.
© Андрій Бутковський, 2005-2024
Відеоматеріали:
- Харьков 1972 год. Строительство станции "Московский проспект". Відеоканал KruchinaFILM;
- Харьков 1999 год. Станция метро Московский проспект (Турбоатом). Відеоканал KruchinaFILM;