Новости. Подорож трамвая Т3‑ВПНП #575: службовий рейс вулицями Харкова
"Харьков транспортный", 12.02.2025.
Міський електротранспорт — це не лише засіб пересування містом, але й важлива частина міської культури, історії та повсякденного життя. Окрім своєї основної функції — перевезення пасажирів за маршрутами — трамваї іноді здійснюють службові рейси. Такі поїздки дозволяють протестувати рухомий склад, перевірити стан ліній, а також створити унікальний візуальний матеріал, що демонструє красу та атмосферу міського середовища.
10 жовтня 2021 року у такий службовий рейс вирушив трамвай Т3‑ВПНП #575. Це був не просто робочий виїзд, а ціла фотосесія. Під час поїздки було зроблено численні фотографії, що зафіксували вагон на різноманітних трамвайних маршрутах міста — як на звичних і популярних, так і на менш відомих, але від цього не менш цікавих. Погода того дня тішила своєю різноманітністю: яскраве сонце змінювалося легкою хмарністю, створюючи ідеальні умови для зйомки. Світло грало на бортах трамвая, підкреслюючи його унікальні форми та дизайн.
Маршрут поїздки: від депо до мальовничих кінцевих
Свій шлях трамвай #575 розпочав із Салтівського трамвайного депо, найбільшого у Харкові. Звідти вагон прямував вздовж Соснового бору, насолоджуючись затишком і прохолодою осіннього ранку. Далі маршрут пролягав у напрямку Лазьківського мосту, який колись відкривав чудові види на Журавлівське водосховище. На жаль, за останні роки цей панорамний краєвид було зіпсовано численними висотками, що виросли просто на березі річки.
Від мосту трамвай вирушив до розворотного кола "Журавлівський гідропарк" — одного з наймальовничіших місць на трамвайній мапі міста. Пройшовши коло, вагон продовжив рух в напрямку одноколійної лінії через Мойсеївський міст, повернув на вулицю Віринську. Маршрут пролягав через райони Тюрінка та Сабурова дача, де приватні будинки й вузькі вулички створюють атмосферу минулого століття.
Наступною важливою точкою маршруту став Південний вокзал. Тут було зроблено невелику зупинку, а вагон узяв участь у фотосесії на розворотному колі. Південний вокзал — це не лише транспортний вузол, але й один із символічних об'єктів Харкова, який щодня приймає тисячі пасажирів.
Далі вагон попрямував через Новоіванівський міст і по вулиці Клочківській дістався до кінцевої станції "Мала Данилівка". Ця кінцева зупинка є цікавим об'єктом трамвайної інфраструктури, адже ось уже три десятиліття тут немає своїх постійних маршрутів. Зазвичай трамваї заїжджають сюди у разі надзвичайних ситуацій або необхідності тимчасової зміни маршруту, однак іноді туди було організовано окремі рейси маршрутів, які прямують на Олексіївку. Колись на "Малій Данилівці" було три колії, але нині залишилася лише одна. Проте це місце не втратило своєї чарівності. Природа і тиша надають цьому кутку особливої атмосфери.
На зворотному шляху вагон прямував старою частиною вулиці Клочківської, де лінія пролягає вздовж Олексіївської балки. Це місце унікальне тим, що тут практично немає автомобільного руху, і здається, ніби трамвай вирушив у маленьку подорож заміським маршрутом. Потім вагон заїхав на розворотне коло "Вулиця Новгородська", побудоване в 1980‑х роках замість старого кільця "Павлівка". Воно є важливою точкою для оперативного розвороту трамваїв у разі непередбачених ситуацій.
Останньою проміжною зупинкою маршруту стала Іванівка, після чого трамвай повернувся до депо, завершивши свою подорож. А ми на цій сторінці зібрали добірку фотографій, зроблених під час поїздки, яку й пропонуємо вам подивитися.
Особливості та унікальні риси Т3‑ВПНП
Трамваї моделі Т3‑ВПНП виділяються серед інших вагонів, що використовуються у Харкові. Їхня головна особливість — низькопідлогова центральна частина, яка значно полегшує посадку та висадку пасажирів, особливо людей з обмеженими можливостями, батьків із візками та літніх людей. Це рішення не лише підвищує комфорт, а й прискорює процес обслуговування на зупинках.
Окрім того, трамваї обладнані сучасною електронною системою керування тяговими двигунами, що забезпечує плавний хід, економію електроенергії та знижує рівень шуму під час поїздки. У салоні встановлено кондиціонер, що робить поїздки комфортними навіть у спеку.
Вагони моделі Т3‑ВПНП з'явилися у Харкові у 2017‑2018 роках. Ці вагони стали першим досвідом міста в експлуатації низькопідлогового транспорту, хай і частково. Усього на базі Салтівського депо було зібрано три трамваї з кузовів, вироблених підприємством "Технології електротранспорту". За основу було взято каркас, виготовлений компанією "Політехносервіс" на базі Калуського заводу комунальної техніки, проте саме у Харкові вагони набули унікального дизайну, що виділяє їх серед аналогів в інших містах України.
Сьогодні на маршрутах з них працює лише вагон #575. Два інших вагона Т3‑ВПНП з різних причин не експлуатуються: один був пошкоджений у результаті російських обстрілів, а інший перебуває у неробочому стані через технічні проблеми.
До початку повномасштабної війни в Харкові розпочалося складання дослідного зразка повністю низькопідлогового односекційного трамвая. Планувалося розгорнути серійне виробництво таких вагонів для потреб Харкова та інших міст України на одному з харківських підприємств, проте до закінчення бойових дій говорити про перспективи цього проекту передчасно.
Ця поїздка стала не просто технічним рейсом, а справжньою мандрівкою у часі та просторі. Вона нагадала жителям Харкова про неповторну красу їхнього рідного міста, а гостям подарувала можливість побачити його з нового, незвичного ракурсу. Цей рейс підкреслив важливість громадського транспорту в повсякденному житті мегаполісу та його роль у збереженні унікальної атмосфери Харкова.
Разделы по теме: | |
---|---|
Рубрики: | Блог, Трамвай |
Модели ПС: | Т3-ВПНП |
Единицы ПС: | Т3-ВПНП #575 |
Конечные городских маршрутов: | Вокзал «Харків-Пасажирський», Вул. Європейська, Журавлівський гідропарк, Іванівка, Мала Данилівка |
Улицы и площади: | вулиця Велика Панасівська, вулиця Віринська, вулиця Клочківська, вулиця Мойсеївська, вулиця Нескорених, Новоіванівський міст |
Перевозчики: | КП "Салтівське трамвайне депо" |
Добавить комментарий
Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.